"URQuattro" Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Når folk trimmer en urq bytter de som regel til 20v rs2 eller s2 motor, men hvor trimmingsvillig er egentlig 10v`n?? Hvis du monterer en større turbo, intercooler ,chipper(hvis det går på 10v`n da?) Mapsensor(?),porte toppen, ny kam, og litt annen trim. Hvor mange hk kan du få ut av denne uten at den ryker bare du drar den til sperre og uten at det blir mye dyrere enn rs2(s2med masse trim) motor. På forhånd takk for alle svar.:hello: Siter 1984 Audi Coupe quattro. 1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Kan bygge den om til datapsprut eller noe sånt. Er jo litt jobb men da kan du dra en del ut av de. Orginalinnspruten går vel ikke så veldig langt. Er jo også mye fetere lyd i 10v enn 20v ;) Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"URQuattro" Skrevet September 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Kan bygge den om til datapsprut eller noe sånt. Er jo litt jobb men da kan du dra en del ut av de. Orginalinnspruten går vel ikke så veldig langt. Er jo også mye fetere lyd i 10v enn 20v ;) Det er nettop derfor jeg har mer lyst på 10v enn 20v. Hvor mye vil det koste å bygge debom til datasprut da? Siter 1984 Audi Coupe quattro. 1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Det er nettop derfor jeg har mer lyst på 10v enn 20v.Hvor mye vil det koste å bygge debom til datasprut da? Det vet jeg ikke helt. Hvis du ser på kjøp og salg delen her ligger det en megasquirt til salgs. Det er et rimelig sprut alternativ. Og er visst ikke vanskelig å montere heller. Du trenger vel en fuelrail og sånt til 5'er da... Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Etter ryktene så har Niklas Bjørk dratt over 900 hk ut av sin 10v. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"URQuattro" Skrevet September 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 900 hk ja, da trur jeg den holder til mitt mål ja. Siter 1984 Audi Coupe quattro. 1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 900hk er vel bare rykter ja.. heh.. Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Vet ikke helt jeg. Han hadde hjulspinn over nesten hele sletta...Helt sinnsyk fart i den.. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"URQuattro" Skrevet September 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Men nå holder det å diskutere om han har 700 eller 900 hk. Det jeg lurer på er hvor mye det evntuelt vil koste å bygge om til datasprut og så chippe og trimme oppimot 400 hk? Håper på serriøse svar nå. Siter 1984 Audi Coupe quattro. 1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nano Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Kan jo ta en titt på hva disse gale finnene har dratt ut av 10v. Tror ikke det har kostet allverden. http://www.kolumbus.fi/etelanlampo/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"URQuattro" Skrevet September 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Kan jo ta en titt på hva disse gale finnene har dratt ut av 10v. Tror ikke det har kostet allverden. http://www.kolumbus.fi/etelanlampo/ Bare et problem da, Jeg suger i finsk. Men litt off topic: Hvor mye koster en RS2 motor?? Siter 1984 Audi Coupe quattro. 1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Med litt tradisjonell triks og fiks på 10V får du inntil 240hk om ting er som de skal. KE-jetronic begrenser her. Treser har hatt en 280hk utgave av 10V motorene, da med 928 KE-jet, der de plugget 3 av 8 uttak (928 = V8). Over dette så er du nok på et datasprut for å gjøre tingene enkelt for deg. "Hvor mye?" => Skies the limit! Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bstdol Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Her får du kjøpt komplett datasprut til 10vt,pluss mye annet tøfft. http://www.034motorsport.com/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Med litt tradisjonell triks og fiks på 10V får du inntil 240hk om tinger som de skal. KE-jetronic begrenser her. Treser har hatt en 280hk utgave av 10V motorene, da med 928 KE-jet, der de plugget 3 av 8 uttak (928 = V8). Over dette så er du nok på et datasprut for å gjøre tingene enkelt for deg. "Hvor mye?" => Skies the limit! Glemte forresten (har vel dette liggende på en annen PC), det finnes muligheter for å lure motorstyringen på enkelte 10V (husker heller ikke helt hvilke biler/motorvarianter) der man kan kjøre et bleed-ventil oppsett som lurer ECUen til å kun få sitt preset makstrykk inn, mens man kjører høyere trykk til motoren. Finnes også et resistormod oppsett (gjelder biler med Hitachi ECU enhet) som kan trikse og fikse litt og. Skal prøve å få lagt disse tingene på hjemmesiden etterhvert, men er desverre uten internett hjemme enda.... Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mission Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Tar opp igjen denne, da jeg også har planer om å trimme min 10vt til sommeren. Planen er megasquirt2 datasprut, større turbo/ICeksos, annet grenrør/råder/dyser og litt sånt. Er vel det som må gjøres i første omgang om en skal over 240hk, som er maks med k-jet som tidligere sagt Siter - Audi A4 B8 TFSI - - Hjemmesiden min- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.