Gå til innhold

Automat, En sikkerhet?

Ranger emnet

LLH

Anbefalte innlegg

sjekka ut forsikrger på et par bilen i sta. Og når man kommer til sikkerhets utstyr, Så spør de om en har automat gir.. Er automat gir en sikkerhet på lik linje med start sperre/alarm og garasje?

Jeg ville da ikke sett på automat gir som en sikkerhet i allefall. ikke i sammenligning med resten av sikkerhets tiltakene det gis rabatt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis starteren din er gåen og du har automatgir, kan ikke tyvene ta bilen på gir, det er sikkert verdt 70 kr mindre i forsikring i året :hammer

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg har automat så crusier eg mer avgårde og er noe mindre oppvakt på trafikken. Når jeg kjører/kjørte manuell var jeg mer konsentrert fordi jeg måtte følge bedre med for å gire og slik... Men kan også nevne at når jeg kjørte manuell var bilen bedre egnet for litt mer aggressiv kjøring...

Men det er vel uansett statistikken som avgjør hva som er billigst. Slik jeg ser det er det gjerne folk opp i årene (Tenker ikke på 70-åringer)som er lei av å gire som kjøper automat, ofte. Og disse kjører gjerne roligere og mindre agressivt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har de faktisk snudd litt om på hælen etter at nye statistikker viser at automatpilotførere faktisk er skumlere i trafikken. Husk at det er en del år siden de begynte med rabatt til biler med automat og AC/ECC/luftkondisjoneringsanlegg..

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart dette her. Gjengitt fra denne artikkelen:

Rapporten fra Gjensidige viser også at biler med automatgir har 50 prosent større risiko for alvorlig trafikkskade enn biler med manuelt gir. Resultatet overrasker dem som laget rapporten. Det burde være mindre å passe på, og mindre risiko for uhell når man slipper å tenke på girskifte.

Er førere av automatgirede biler generelt dårligere sjåfører?

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider