Gå til innhold

Høgtalerkabler til dør

Ranger emnet

Deia

Anbefalte innlegg

Der her virker litt tricky, for å seie det mildt. Har begynt å sette opp anlegg i bilen, og omtrent alt av ledninger som var der fra før, måtte rivast ut, og byttast. Kjøpte ett sett med ledninger, so det er ikkje noke problem.

Problemet blir vel å få høgtalerledninger inn til høgtalarane i bakdørene. Den einaste veien for ledninga å gå, er gjennom den gummi greia som inneholder koblingene til sentral lås og det elektriske vinduet i døra.

Kablane som allerede går inn der, passer sovidt, etter det eg har sett.

Spørsmålet mitt blir derfor:

Noken andre som har lignande erfaringa med høgtalara i bakdørene på en Golf III ? Det er samme oppsettet i framdørene, so om du har bytta ledninger framme eller bak har ikkje noke å seie, so lenge du har råd å gi :P

Takker for alle svar og eventuelle tips/råd.

- 00 Golf IV GTI 1.8t

x 95 Golf III GTI 2.0 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan gjøre for å tre ledningene lettere igjennom er å dra av den gummi strømpa av festene og tre ledningen etterpå. så setter du de på igjen... eller så kan du ta en tynn ståltråd først ig og lirke denne igjennom strømpa og tvinne kabelen fast i den ene enden av ståltråden og dra kabelen igjennom... det er det jeg pleier å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sikkelig trangt så kan du jo borre opp hullet litt, kanksje du må ta litt lakk eller lignende for at det ikke skal ruste rundt hullet. Hvis du ikke lager det sånn at det akkurat passer så vil den gummiringen fylle ut og tette rundt hullet..

Dette er vist jeg har forstått deg rett vell og merke.

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at det er en plastring greie som kobler sammen sentrallåsen og vinduet, og der høgtaler ledninga går gjennom, er det altfor trangt til den nye, den gamle passer sovidt, og den nye ledninga er vel dobbelt so stor som den gamle.

Bør eg kanskje bruke den gamle ledninga? Blir lydkvaliteten vesentlig dårligere da?

- 00 Golf IV GTI 1.8t

x 95 Golf III GTI 2.0 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bisarre

Kommer helt an på hvor tykk den er... Normalt sett holder det plenty med 0,75mm2 - 1,5mm2 ledning, til frontsett.

m'm

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for enigheten tidligere;)

Med mindre du benytter strømkrevende frontsett har du ikke behov for tykke kabler til det. Du kan benytte deg av den tykkelsen som er i bilen originalt men du bør bytte de ut siden de som regel ikke er av beste kvalitet... Biltema har faktisk noen kabelsett som er mer enn bra nok!!! Jeg har benyttet meg av det meste derfra. Det eneste jeg har merket kan være noe dritt derfra er glass sikringene dems. Noen av pakkene med sikringer kan ha en tendens til å ryke litt fortere enn de dyre i andre butikker.... Ellers mye bra av utstyr til bilstereo der:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider