Gå til innhold

Dekkslitasje ved senking

Ranger emnet

Silver2k

Anbefalte innlegg

Hei

Har en vectra 1.8i 1993 mod. Den er senket 40/35mm med cobra senkesett og dempere.

Jeg senka bilen og etter ei stund hadde jeg en 4hjulskontroll på den.

Men dekk slitasjen er nokså høy enda. Sliter vannvittig mye på innsida foran.

Må jeg har en forstillings kontroll om igjen?

Jeg har 205/45-16 dekk. Når jeg fikk nye dekk sist sa han at jeg måtte justere forstillinga. Har 40psi i dekkene også

Men det er vel bare spissinga som går ann og stille? Går det ann og stille camber vinkelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen min sliter no vålsomt på innersidene.. spesielt på høyre side av bilen. og foran.. har hatt forstillingskontroll på den.. Men noen mener på at en må ha det med enn gang enn setter på nye dekk, for at vis de har begynt å slite, fortsetter det.. kjøpte nye dekk i år og de er på stria allerede verdt i over enn måned

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min og sliter litt ekstra på innsiden framme, kjørt ca 2000km med dekkene på denne bilen, er senka 60mm, men så hadde eg de på ein civic med kraftig senk før, heller ikkje der kan camber justeres....men sånn er det å ha senka bil!Muligens det går ann å kjøpe camberkit ein eller anna plass, har ikkje brydd meg så mykje, snur bere dekka på felgen viss det blir for gale:)

-Olsen-

93`Vectra

ZR 50 SL...Svunne tider prosjekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt annen oppbygging på de med delt bakstilling så passer nok ikke.

Det jeg vil tro er skjedd er at bærebrua di har bøyd seg, og dermed får feil cambervinkel. Dette som stortsett er problemet i sånne tilfeller når det ikke holder å justere spissinga.

Ut over dette så kan du bruke dette kitet fremme: http://www.tigerspeedparts.no/index.php?cmd=visprodukt&productid=35

-91 Opel Calibra 16v

-89 Opel Vectra 2000 (under construction)

-90 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider