Gå til innhold

forsjell på vanlig og vtec crx


Schlasken

Anbefalte innlegg

hva er egentlig forsjellig på dem? utenom motor likksom.. understell og liknende? er jævli sugen på crx og da spesielt vtec, men den er jo så jævlig dyr... åssen er det med import av disse bilene da? er de sjenerelt i dårlig stand/grisekjørt eller går det ann og finne gode eksemplarer til en rimelig penge?

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

V-Tec har skinnseter, røde og sorte (meget pene) matter i stoff ellers er interiøret akkurat likt en "vanlig" (ingen CRX er vanlig hehehe)

Så har V-Tec'en 150 gamp (originalt affal)

mens den vanlige har 125... Honda Norge oppgir 124, men jeg har hørt at den har 136 (kansje dette gjelder kun ED9??)

 

Ellers så er de ganske så like... Men jeg er ikke noe ekspert så om du logger deg inn på ClubHonda.org og melder deg inn i forumet så får du garantert noen utfyllende svar, + at det står ALt om Honda der...historie,bilder ++++

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Det finnes tre varianter av denne andregenerasjons CRX.

88: 1,6 16v 130 hk.

89-91: 1,6 16v katalysator 124 hk.

90-91: 1,6 16v VTEC 150 hk.

 

De to første er like så nær som katalysator og motorstyring, hvorav den første faktisk er vesentlig kjappere.

 

VTEC-utgaven har elektriske vinduer, "skinninteriør" i skai (som forøvrig er utrolig lite slitesterkt!), kraftigere understell og bremser, større dekk osv.

 

"Problemet" med disse bilene er at motorene skriker etter turtall, særlig VTEC-utgaven som helst skal holdes over 6000 rpm. Selv om motorene er veldig slitesterke så begynner dette å bli gamle, slitne biler. Sjansen for å finne et bra eksemplar er ikke stor.

Daukjørte blir de sjelden, skamkjørt er vel mere sant...

- 99 530dat

- 05 AC F7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HondaBabe

Å hva er så forskjellen på v-tec og vanlig CRX??

Thoos / Audere ; Hva med å lese topic???

 

Greit greit...skal høre på deg fra nå :D

 

Men altså...jeg skjønner ikke hvorfor du tok vekk innlegget ditt, som jeg faktisk svarte på. Greit man ikke ska skli ut, men jeg måtte svare med en liten spøk...akkurat der klarer jeg ikke holde meg.

 

Men jeg skal sette meg tilbake, og lese tråden istedet, det tråden handler om interesserer meg faktisk. CRX er en fet bil :D

 

Cheers.

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får fortsatt tak i crx'er som er i ganske god stand... Ikke bare her i norge men f.eks fra tyskland... Men du er nødt til og leite litt... dra og se på de du finner til salgs... Selv var jeg og leita litt og den første jeg så på var et vrak... mens derimot den andre jeg så på var faktisk meget bra stand så det blei til at jeg kjøpte den (hadde egentlig litt flaks der)... og angrer heller ikke et sekund...

Bilen er en 1,6i16v (125hk) som hadde gått 114000 i tyskland... (skal ikke se bort ifra litt finjustering av km-standen men) Uansett, bare leit litt så finner du en og annen crx som fortsatt er i god stand...

------------------------------

---------HERETIC----------

------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler å sjekke http://www.quickhonda.net

Der finner du alt du trenger å vite om CRX ;)

 

NB! Min 88 mod er IKKE daukjørt/skamkjørt mer enn din bil OMR! Den er importert fra Tyskland av et firma i Tr.heim der Code-man kjøpte den i 1999. Alt interiør er så godt som nytt, men fronten er omlakkert og skiftet pga ett lite møte med en hest (say no more)

Pga elendig lakkarbeid ser jeg meg nå nødt til å omlakkere hele bilen, noe som passer "bra", i.o.m at jeg akkurat har skaffet meg kit og vinge. Hva som er gjort med motoren i Tyskland vet jeg ikke, men det er montert en chip. Hva den gjør er noe usikkert. Er ikke noe turtallssperre i alle fall, men om chipen gjør noe mer vet jeg ikke (har egen tråd om dette på teknikk forumet).

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår