Gå til innhold

Trenger litt hjelp her


Golden

Anbefalte innlegg

Bare lurte på hva de forskjellige fortegnelsene på Civic Hb står for, eks LSi, VTi osv, og hvor mange hester de forskjellige yter og hva de gjør 0-100 på, og hvem av betegnelsene som har den V-TEC lyden alle snakker om.

 

Mange spm men håper på hjelp:D:D

R32 Skyline med hvite skilter og litt mods

 

x 318ic vinterbil

x 93-modells 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

bedre sent enn aldri med svar... :)

 

Jeg husker ikke hva betegnelsene står for..

 

DXi = 1.3 liter forgasser motor, 75 hk

LSi = 1.5 liter injection motor, 90 hk

VTi = 1.6 liter injection motor, 160 hk Det er denne motoren som har vtec lyden.. Den har DOCH og de andre motorene har SOCH. DU får også en 1.8 motor med 185 hk til denne bilen skulle jeg mene. Dette er UTEN turbo, men du får jo også dette kasta etter deg :)

Current: '02 VW Golf TDI

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bauer

bedre sent enn aldri med svar... :)

 

Jeg husker ikke hva betegnelsene står for..

 

DXi = 1.3 liter forgasser motor, 75 hk

LSi = 1.5 liter injection motor, 90 hk

VTi = 1.6 liter injection motor, 160 hk Det er denne motoren som har vtec lyden.. Den har DOCH og de andre motorene har SOCH. DU får også en 1.8 motor med 185 hk til denne bilen skulle jeg mene. Dette er UTEN turbo, men du får jo også dette kasta etter deg :)

 

Hva med 1.6 literne (ESi) med v-tec da? Ingen endra lyd? Og dem har vel 125 hk?

-93 Audi 80 2.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kan vel komplettere denne lista litt:

 

DXi = 1.3 liter forgasser motor, 75 hk

LSi = 1.5 liter injection motor, 90 hk

ESi = 1.6 liter injection motor, 125hk

VTi = 1.6 liter injection motor, 160 hk, motorkode B16A2, 0-100: 7.5sek

 

Og den motoren Bauer snakker om er i utgangspunktet samme motoren som i VTi, det er en 1.6liter (!) med 185hk(B16B) og satt i Civic Type-R fra 96 eller 97 ->

 

Ang. lyd er det vel mest i VTi-utgaven at man får den pornografiske vtec-lyden mellom 5500 og 8400rpm... De andre modellene har ikke samme markerte overgang og er mer øko-vtec i utførelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Kanskje DX'en som har 1.3 forgasser da...

 

Men er du sikker på at du har en 1.5l med 95hk?! LSi har jo 1.5l men 90hk?

Sjekk motorkoden på blokka di og skriv svar, noe er rot her =)

 

DX = 1.3 liter forgasser motor, 75 hk, motorkode: D13B2

DXi = ?

LSi/VEi = 1.5 liter injection motor, 90 hk, motorkode: D15B2/D15Z1

ESi = 1.6 liter injection motor, 125hk, motorkode: D16Z6

VTi = 1.6 liter injection motor, 160 hk, motorkode: B16A2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tetvtec sa dette på club-honda:

 

Et komplett effektanlegg m/grenrør leverer nok

ifra en 7hk opp mot 12-13hk på en hondamotor....

(D-serie og B-serie...)

Et powerfilter gir sjelden mer enn 2-3hk sålenge

filteret sitter i motorrommet......

 

er du på jakt etter mer så må du ha et cold-air intake...(+2-5hk!!?)

Dvs du flytter filteret ut i ytterskjermen,bak innafor lokari-skjermen..

Powerfilter er som regel fine helt til man smekker igjen panseret...

Da blir det VARMT.... æsj!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår