Gå til innhold

Min 1999 Bora 1,9 Tdi

Ranger emnet

Mission

Anbefalte innlegg

• Svar 263
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

flyet drar den 31 januar og er hjemme igjen i slutten av februar.. åpen billett :P

Oki. Blir nok en morsom tur det da :)

Begynt å tenke litt på tofarget lakk også nå. Ikke sikker enda men.

Lyst på candy rød topp, og sølv nederst.

Noe ala dette: (Veldig vanskelig å få frem candyfarge på ps med litt manglende ferdigheter innen ps men :(

tofarget1.jpg

Eller matt-grå: (Men da må vel kanskje resten være matt også?

tofarget2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult med to-delt lakk.. :) Men syns det ser best ut hvis man lakker det samme innvendig i dørene og slikt også.. Selv om det blir endel mer jobb, så er det smådetaljer som betyr endel :)

Vet ikke hva du har tenkt på men.. hehe.. Kult er det syns jeg ;)

[o]2005-mod. VW Golf V

[x]2001-mod. VW Bora 1,8T Getta

[x]1999-mod. VW Golf IV

[x]1999-mod. Honda Civic HB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matt svart nederst og cany rød topp.. =)

Frister mest med candyrød topp da, og sølv nederst. Er litt forelsket i den fargen. Men får se. Må høre litt med lakkerern også hva han mener og sånt:)

Kult med to-delt lakk.. :) Men syns det ser best ut hvis man lakker det samme innvendig i dørene og slikt også.. Selv om det blir endel mer jobb, så er det smådetaljer som betyr endel :)

Vet ikke hva du har tenkt på men.. hehe.. Kult er det syns jeg ;)

Ja, har lyst på det. Om jeg skal lakkere todelt så vil jeg helt klart tatt i dørene innvendig. Men skal som sagt over her, høre litt med han som skal lakkere, for å høre hvor mye ekstra det vil koste osv. Tar jo demontering osv selv, men blir jo mye maskering osv da.

matt grå overdel er ikke noe problem :) får heller bare lakkere i to omganger..

Hvordan er det da med candyrød overdel? Noe mer arbeid en matt grå overdel?

Og innvendig? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

null problem :) enklere med candyrød.. :P innvendig tror jeg du må tenke litt på, det blir endel mer jobb. Du vil jo ha muligheten til å endre stil uten å lakkere innvendig og utvendig hver gang? :)

*edit*

Det er jo du som betaler, så det er ditt valg :P

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

null problem :) enklere med candyrød.. :P innvendig tror jeg du må tenke litt på, det blir endel mer jobb. Du vil jo ha muligheten til å endre stil uten å lakkere innvendig og utvendig hver gang? :)

*edit*

Det er jo du som betaler, så det er ditt valg :P

Oki, Skal tenke litt på det. Om det blir todelt så regner jeg med den blir som den blir til jeg skal selge da ;)

Så vi får se hva det blir til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som j tror hadde kledd bilen din, hadde vært svart/grå matt folie over panser, tak og baggasjeluke... Da har man jo også muligheten til å fjerne ved en annlending man blir lei eller evt skal selge bilen...!:)

Har vært inne på den tanken også om du leser tidligere i tråden. Bare litt usikker på hva jeg ender opp med enda. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Fikk byttet clutch på boraen på mandagen. Det ble plutselig stopp for meg forrige uke da jeg skulle på jobb. Ble bare en veldig stygg lyd når jeg prøvde å slippe ut clutchen, så det ble tauing rett hjem og begynne å sku :op:

Var en del jobb vil jeg si, men fikk det da til tilslutt:)

Bilder av bilen mens arbeidet var igang, og girkassen som måtte av.

IMG_0111.jpg

IMG_0115.jpg

Fant ikke noe feil på clutchen for å begynne med, så lurte litt på hva som kunne være galt. Var jo igjen mye på lamellplaten

IMG_0118.jpg

Men fant til slutt ut at sporene i lamellplaten var gåen. Det var det som lagde den stygge lyden, da den sto å spant på akslingen i girkassen. Heldigvis hadde den berget bra :)

IMG_0123.jpg

Legger også med noen bilder av bilen hvordan den ser ut nå. Har ikke på noe fangere på den, ettersom disse er under kniven nå, og skal få fjernet listene. Bilder av dette kommer senere.

IMG_0124.jpg

IMG_0125.jpg

IMG_0126.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det ting! :)

Er den klar for lakk snart??? :)

Kule felger forresten! :) Fint med svart på sølv bil....

Skjer da litt, men går litt seint. Har alle deler nå. Og fangerne er vel klare om en ukes tid. Skal prøve å få den lakkert i løpet av mars, gjerne litt mot slutten, så jeg kan sette på sommerfelger osv nesten med en gang ;)

Skal lakkere opp igjen det sorte på felgene. Har flasset litt av på grunn av for dårlig grunnarbeid før de ble pulverlakkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider