Gå til innhold

Min 1999 Bora 1,9 Tdi

Ranger emnet

Mission

Anbefalte innlegg

angående din clutch, hadde du en slik "whinende" lyd,skrikelyd på en måte eller hørtes den lyden mere "metalisk" ut?

jeg og har en liten ulyd i min men usikker på hva det er men noe med clutchen er det uansett.

Hvor mye måtte du gi for clutchen og hvor stor er den? får beskjed på møller at det finnes 2 str på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 263
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

Pen bil, må bare si sort senter og blank kant på felgene er syk pent, stå på så blir dette en fet bil... :D

Takker :)

angående din clutch, hadde du en slik "whinende" lyd,skrikelyd på en måte eller hørtes den lyden mere "metalisk" ut?

jeg og har en liten ulyd i min men usikker på hva det er men noe med clutchen er det uansett.

Hvor mye måtte du gi for clutchen og hvor stor er den? får beskjed på møller at det finnes 2 str på den.

Først hadde jeg en lyd som kan virke ulende/hvinende. Ala en bil med hard sinterclutch som tar ivei rolig.

Ala denne lyden når bilen tar ivei.

Tror dette har noe med at clutchen begynte å bli litt slitt. Problemet var størst når jeg kjørte og brukte clutchen mye.

Men det som gjorde at jeg måtte bytte, var når de sporene i "splines'en" (eller hva det heter) gikk. Da ble bilen stående helt stille. Dette ga en høy metallisk lyd. Ala å bruke slagboremaskin på en metallgjenstand. Om du skjønner.

Clutchen betalte jeg 3150kr for. dette var trykkplate, lammelplate og utløserlager. Orginele deleer helt likt det som stor på. Kjøpte på Trondheim Clutch og Brems. Mener den var på 220mm. Men det beste er om du demonterer alt og måler den før du bstiller. Du har vel 2000 modell? Fantes to clutcer til min også. Så måtte ta av og måle den før jeg bestillte. Fikk clutchen neste ukedag uansett så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke bytte ut bora'n! :)

Hehe, blir jo kjedelig når den er ferdig da. Må jo skaffe meg et nytt prosjekt ;) Selv om jeg nok kommer til å savne boraen.

1203491413302_109.jpg

1203442786983_821.jpg

:pray

Så att avanten hadde kommet nå ja. Men blir nok sedan på meg. Får da med meg både meg selv og sønnen i boraen også. Så da regner jeg med det går i en A4 sedan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Du får ha lykke til videre med "ned"plukkinga av Bora i helgen, missunner deg som har 2 hele bein og kan løpe rundt. faen jeg er så rastløs om dagen så jeg vil begynne snart.

men uansett jeg gleder meg til over helga og høre hvordan det går og ikke minst m t p det du skal bestille ;) (hyysjjjjj)

Lykke til videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ha lykke til videre med "ned"plukkinga av Bora i helgen, missunner deg som har 2 hele bein og kan løpe rundt. faen jeg er så rastløs om dagen så jeg vil begynne snart.

men uansett jeg gleder meg til over helga og høre hvordan det går og ikke minst m t p det du skal bestille ;) (hyysjjjjj)

Lykke til videre :D

Takk for den:) Er vel ferdig med den nå:) Så det er bare å samle sammen deler som ligger og venter og sende den på lakkering på onsdag ;)

Hehe, blir nok bra til deg også tenker jeg når du får begynt. Hvor lenge til foten din er bra igjen da?

Bestillingen er i boks den;) Så er bare å vente.

Tok vel litt av og demonterte vel mye innvendig, som ikke var nødvendig. Men fant ut det var greit å ta ut deksler når jeg allerede var i gang. For de har godt av å få en skikkelig vask og rens så jeg:)

DSCN0001.jpg

DSCN2606.jpg

DSCN2604.jpg

DSCN2607.jpg

Og så et bilde av bilen slik den sto da jeg var ferdig:)

DSCN2608.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal si du har ribba bilen :P ser du fikk ut taktrekket ja, var kanskje ikke så ille som jeg husket :) legger ved bilder av forrige helgs jobb jeg.. :)

7771344

7771341

7771343

bildeutlegging er tydeligvis ikke min sterke side....

Her er forøvrig en link til mappa der bildene ligger:

Putfile | egulds's Photo Album - GOLF

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal si du har ribba bilen :P ser du fikk ut taktrekket ja, var kanskje ikke så ille som jeg husket :) legger ved bilder av forrige helgs jobb jeg.. :)

7771344

7771341

7771343

bildeutlegging er tydeligvis ikke min sterke side....

Her er forøvrig en link til mappa der bildene ligger:

Putfile | egulds's Photo Album - GOLF

Så den er ribba nok tror du? hehe. Tok ut taktrekket ja. Fikk plutselig lyst på sort trekk, så må vel sende ivei en bestilling på alcantara eller noe snart :)

Så ut som golfen ble meget fin da:) Gikk da raskt å sette sammen den igjen å?

Hei.

Hvor har du kjøpt Bora instegslister.Var stilige.

Bora er en bra bil.

Mvh Sigbjørn.

Heisann. Kjøpte de på ebay jeg. Men vær litt obs på at de er litt tykke, så de gummilistene som er under døren når litt i de, og gjør at døren går litt tregt. Har tatt av mine nå, og usikker på om det blir jeg setter de på igjen. Tenkte å se om jeg fant noen som var litt mindre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den er ribba nok tror du? hehe. Tok ut taktrekket ja. Fikk plutselig lyst på sort trekk, så må vel sende ivei en bestilling på alcantara eller noe snart :)

Så ut som golfen ble meget fin da:) Gikk da raskt å sette sammen den igjen å?

Volkswagen vettu :P alltid kjapt å montere de.. :P

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen du, dette ser meget bra ut, gleder meg til å se løsningen på lakk evt delingen du har tenkte.

men du skriker til meg du så fort du har fått brev i postkassen din :D:D

gleder meg:partyon:

Er litt spent selv. Usikker på om hvordan det blir. Men er bare å lakker på nytt igjen da :rolleyes:

Jepp,skal varsle jeg ;)

Leverte boraen igår. Så nå er det bare å vente til jeg får den tilbake på søndag :)

Noen bilder, ikke så spennede men. Stor takk til Meråker Auto for lån av flakbil, og Rune som stilte som sjåfør :thumb

DSCN2612.jpg

DSCN2613.jpg

DSCN2614.jpg

DSCN2615.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider