Gå til innhold

Audi 80 B3 - trenger tips !!! (prosjektbilen min)

Ranger emnet

DJ-timoty

Anbefalte innlegg

Heissan....

noen tips til hvordan få ultimate lyden i en audi 80 B3 ?

denne bilen har jo bensintank i baksetet, og tett hattehylle med stålkonstruksjon i ...

Blir enten å bygge baki med 2stk 10" (JL-Audio bassene mine) ,

eller prøve på noe litt spesielt noe , med 10-12stk dobbelspolede 5,25" bass-elementer , bare for å gjøre noe ikke alle andre gjør ;)

har 4stk av di 5,25" hjemme i stua , og kjører man litt strøm på di er det faktisk så ting detter ned fra veggene ;) og i tilleg spiller det kontrolert og fint ;)

og det geniale er jo da at jeg kan kjøre samme elementene i hattehylla , bakdører og fordører :) for di spiller i tilleg til mye bass en helt suveren mellomtone...

men nok om det.. :hello:

noen her som har noen tips ?!?!

for å se nærmere bå bilen , se prosjekt-tråden min... link i signatur ;)

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenkt meg og hørt den "bassveggen" i 25 hz, jeg! ;) Nei, gå for 2 stk 10", det tjener du nok best på. Hvordan skulle du eventuellt ha forsterka de 10 elementene? Det er en salig operasjon.

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen heksekunst. Paralellkoble to og to spoler, seriekoble to og to element, for så å paralellkoble to og to elementpar, osv.

Følsomheten vil nok bli gaanske høy etterhvert. Bare husk på nok strøm. Problemet vil vel bli at du kan få ENNÅ større problemer med utfasing osv. om ikke du vet hva du gjør.

En hel drøss elementer med svak EQ og tidskomp på hadde vært... kos.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen heksekunst. Paralellkoble to og to spoler, seriekoble to og to element, for så å paralellkoble to og to elementpar, osv.

Følsomheten vil nok bli gaanske høy etterhvert. Bare husk på nok strøm. Problemet vil vel bli at du kan få ENNÅ større problemer med utfasing osv. om ikke du vet hva du gjør.

En hel drøss elementer med svak EQ og tidskomp på hadde vært... kos.. :D

vet hvordan det skal kobles , det er ikke noe problem , men hva mener du med utfasing og tidskomp ?

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfasing er at lydbølgene "treffer" hverandre og nuller hverandre ut. Tilsvarende "opphopninger" blir kalt noder. Det er dette fenomenet som gjør at det f.eks. er veldig mye bass når du sitter i sofaen hjemme, mens det kanskje ikke er noenting om du står foran vinduet.

Nå gikk jeg egentlig i fella selv, jeg mente fasejustering, ikke tidskomp. *skamme seg*... Tidskomp forsinker bare lyden x antall milisekunder slik at lydbølgene skal treffe øret på samme tidspunkt. Fasejustering sørger for at FASEN blir riktig, og derved unngår utfasinger.. Ganske impårtent å holde dem separert, selv om jeg tydeligvis ikke er rette raua til å fjerte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider