Gå til innhold

1.8l Turbo vs 2.5l NA. Bensinforbruk

Ranger emnet

devileh

Anbefalte innlegg

Mye mulig det finnes en slik tråd allerede men 3 søk ga meg ingen lignende tråder her.

Etterhvert som pengene strømmer inn nå, vurderer jeg å kjøpe meg driftehore. Da står valget mellom BMW 325 og Nissan S13(da enten 1.8t eller 2.0t). 325 er billigere å kjøpe(S13 er ganske nøyaktig dobbelt så dyr), men S13 har usansynlig mange aftermarketdeler spesiallagd for drifting.

Da lurer jeg egentlig mest på hva som vil bruke mest bensin i gjennomsnitt.

En 1.8(eller 2.0) liter turbo eller en 2.5 Bmw rekkesekser?

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

di bimmer motorene der SUGER til seg bensin! Ikke det at s13 er noe særli bedre... s13 er noe med den dårligste unskyldningen av en sportsbil som har blitt laget! Den ser jo bra ut og har gode kjøreegenskaper helt til du skal bremse! Det er utrolig lite oljekapasitet på dem i TILLEGG til at di ikke har oljekjøler...

Hvis du ikke har tenkt å satse mye penger i bilen og heller ha mere bang for the buck tror jeg du burde statse på en e36 325i 24v!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suger til seg bensin? Ja vel...

Hvis du skal ha en "driftehore", da spør du vel ikke hva som bruker mest bensin? Er nok andre forskjeller hvertfall jeg ville sett på. Uansett, kjøper du en S13 er det no-way in hell at du holder den orginal motormessig, og da vil den bruke langt mer bensin enn en 325i.

ja di er vel ikke så billie i matfatet! skal du drifte holder verken m50b25 elr ca18det effektmessig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Halla.

Kjøper du bmw'n så har du 50 lapper på bensin ;) (spøk)

Bare kjøp den du syntes er finest du, kommer nok ikke til å være så stor forskjell på forbruket på dem uansett, tenk mere på å ha penger til dekk og deler, det er der pengene går...

Mvh

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider