Gå til innhold

Skal en tur til biltilsynet *grøss*

Ranger emnet

Hurricane

Anbefalte innlegg

Skal på biltilsynet å få senkesettet inn i vognkortet på torsdag, og lurer litt på noe småtteri ang det :)

Golf 96 mod 1.8 GL

Den er senket 40mm, og har vært på 4 hjulskontroll, og trodde alt var i skjønneste orden, men etter litt lesing her på forumet så har jeg sett at flere nevner justering av lasteventil?

Trodde ikke den måtte justeres, det skal nevnes at bilen har ABS, og flere jeg har snakket med sier at biler med ABS ikke trenger justering av lasteventilen, stemmer dette?

Skal også på EU-etterkontroll med bilen, og da lurer jeg på om jeg må sette inn orginalluftfilteret, står ett greenfilter på nå :) eller er det fordel med litt bedre gjennomtrekk ang CO kontroll?

Takker for alle svar :)

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var jo på eu kontroll med bilen, og lysene var i orden der, det var da jeg fikk påpekt senkesettet, så det bør vel gå bra med lysjustering :) hvis ikke biltilsynet er så firkantet at de må ha konkrete papirer på at de er justert da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke biler med ABS hadde lastkjennende ventil..?

Uansett, her er stort sett det meste du kan bli krevt for nevnt;

http://dev.sparklingblue.net/pics/bilforumet/senkesett_godkjenning.pdf

Litt varierende hva de forskjellige krever. Som regel holder det med hjulstillingskontroll, godkjenningspapirer på senkesett (og evt felger), og evt lastkjennende ventil, men det er alltids noen som følger reglene etter punkt og prikke. :)

Angående filter spiller også støy en rolle. Om støyen overgår det som står i vognkortet har du et problem. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke biler med ABS hadde lastkjennende ventil..?

Uansett, her er stort sett det meste du kan bli krevt for nevnt;

http://dev.sparklingblue.net/pics/bilforumet/senkesett_godkjenning.pdf

Litt varierende hva de forskjellige krever. Som regel holder det med hjulstillingskontroll, godkjenningspapirer på senkesett (og evt felger), og evt lastkjennende ventil, men det er alltids noen som følger reglene etter punkt og prikke. :)

Angående filter spiller også støy en rolle. Om støyen overgår det som står i vognkortet har du et problem. :)

Oj sier du det?? ikke ventil? Da blir jeg en lykkelig mann hehe :)

Ut og sjekke, hvis jeg får klemt huet under bilen hehe :)

Det med avgass og støy , får vel bare ta en sjangs på det da, synes ikke den bråker noe galt, med det filteret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal og godkjenne senkesettet mitt på torsdag.. jeg var på eu kontroll forige uke.. BT sa det var bra nåkk hvis jeg ikke hadde fått bemerkning på lys eller bremser på eukontrollen.. men er sikkert andre trafikkstasjoner som har andre meninger..

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg å skal på BT å vise senkesett å felger å sånn. men åssen skal man få papirer på at last.ventillen er justert?? har ringt på original verksted å dem kunne ikke skrive noe annet en ei kvitering.. å han på BT ble også veldig usikker på åssen jeg skulle få bevist det. hehe...

er de veldig nøye med at det sitter styling fangere å sånn på bilen?? må man ha papirer på det? har papirer på lykter, panserforlenger, skjørt, felger, senkesett og alt utenom frontfanger og bakfanger.

'06 VW Passat 2,0TDI Highline 140hk, '99 VW Passat 1,9TDI

'87 Audi 80 1,8S (solgt), '02 VW Passat 1,9TDI Highline 130hk (solgt), '93 Golf III GTD (solgt), '87 VW Passat 2,2 5E (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da takker jeg for alle svar :) ble litt roligere nå,, håper bare de ikke tar skilta mine nå da, har ikke fått oblater pga ikke senkesett forevist, og feil CO, så jeg håper på goodwill, om å få ordnet det på torsdag, og komme og vise papirene samma dag hehe

Men tviler litt på det :) Men har egentlig ikke noe valg, må jo dit uansett :)

Vel min egen treghet som er skyld i dette, så får vel bare ta smekken hvis den kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider