Hurricane Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Skal på biltilsynet å få senkesettet inn i vognkortet på torsdag, og lurer litt på noe småtteri ang det :) Golf 96 mod 1.8 GL Den er senket 40mm, og har vært på 4 hjulskontroll, og trodde alt var i skjønneste orden, men etter litt lesing her på forumet så har jeg sett at flere nevner justering av lasteventil? Trodde ikke den måtte justeres, det skal nevnes at bilen har ABS, og flere jeg har snakket med sier at biler med ABS ikke trenger justering av lasteventilen, stemmer dette? Skal også på EU-etterkontroll med bilen, og da lurer jeg på om jeg må sette inn orginalluftfilteret, står ett greenfilter på nå :) eller er det fordel med litt bedre gjennomtrekk ang CO kontroll? Takker for alle svar :) Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 fikk kun bedskjed om at jeg måtte har 4hjulskontroll og justering av lys.. biltilsynet mannen trengte ikke mer, og ja..samt tuv papir seff Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet September 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 var jo på eu kontroll med bilen, og lysene var i orden der, det var da jeg fikk påpekt senkesettet, så det bør vel gå bra med lysjustering :) hvis ikke biltilsynet er så firkantet at de må ha konkrete papirer på at de er justert da :( Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Trodde ikke biler med ABS hadde lastkjennende ventil..? Uansett, her er stort sett det meste du kan bli krevt for nevnt; http://dev.sparklingblue.net/pics/bilforumet/senkesett_godkjenning.pdf Litt varierende hva de forskjellige krever. Som regel holder det med hjulstillingskontroll, godkjenningspapirer på senkesett (og evt felger), og evt lastkjennende ventil, men det er alltids noen som følger reglene etter punkt og prikke. :) Angående filter spiller også støy en rolle. Om støyen overgår det som står i vognkortet har du et problem. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet September 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Trodde ikke biler med ABS hadde lastkjennende ventil..? Uansett, her er stort sett det meste du kan bli krevt for nevnt; http://dev.sparklingblue.net/pics/bilforumet/senkesett_godkjenning.pdf Litt varierende hva de forskjellige krever. Som regel holder det med hjulstillingskontroll, godkjenningspapirer på senkesett (og evt felger), og evt lastkjennende ventil, men det er alltids noen som følger reglene etter punkt og prikke. :) Angående filter spiller også støy en rolle. Om støyen overgår det som står i vognkortet har du et problem. :) Oj sier du det?? ikke ventil? Da blir jeg en lykkelig mann hehe :) Ut og sjekke, hvis jeg får klemt huet under bilen hehe :) Det med avgass og støy , får vel bare ta en sjangs på det da, synes ikke den bråker noe galt, med det filteret :) Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Jeg har ABS og har lastavhengigventil på min.. Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sn0mann Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Min golf III har ikke lasteventil ..du kan jo stikke på ditt lokale verksted å høre om denne lasteventilen..noen har og andre har ikke. Tror det kommer an på modell. Både årsmodell og type. =0) Siter ..Drive Slow, Sit Low.. ..min verden :-) .. [o] Billaus [x] Audi A4 8K + Polo 85mod [x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 jeg hadde lasteventil, og måtte få den stilt før jeg kunne få det godkjent... men det var en 92-mod da... med papirer på firehjulskontroll og tuv, så skal det gå greit vil jeg tro.. Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet September 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 ok fant ingen ventil på min, hvis dem ikke har satt den en annen plass da, skal stå på venstresiden på "bakakslingen" skal den ikke?? Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Jeg har ABS og har lastavhengigventil på min.. Ah, oki, da er det jeg som surrer.. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Limit3d Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 ang det med greenfilter, no papirer man måtte ha om det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Jeg skal og godkjenne senkesettet mitt på torsdag.. jeg var på eu kontroll forige uke.. BT sa det var bra nåkk hvis jeg ikke hadde fått bemerkning på lys eller bremser på eukontrollen.. men er sikkert andre trafikkstasjoner som har andre meninger.. Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_PYRAMID_ Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 jeg å skal på BT å vise senkesett å felger å sånn. men åssen skal man få papirer på at last.ventillen er justert?? har ringt på original verksted å dem kunne ikke skrive noe annet en ei kvitering.. å han på BT ble også veldig usikker på åssen jeg skulle få bevist det. hehe... er de veldig nøye med at det sitter styling fangere å sånn på bilen?? må man ha papirer på det? har papirer på lykter, panserforlenger, skjørt, felger, senkesett og alt utenom frontfanger og bakfanger. Siter '06 VW Passat 2,0TDI Highline 140hk, '99 VW Passat 1,9TDI '87 Audi 80 1,8S (solgt), '02 VW Passat 1,9TDI Highline 130hk (solgt), '93 Golf III GTD (solgt), '87 VW Passat 2,2 5E (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet September 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Da takker jeg for alle svar :) ble litt roligere nå,, håper bare de ikke tar skilta mine nå da, har ikke fått oblater pga ikke senkesett forevist, og feil CO, så jeg håper på goodwill, om å få ordnet det på torsdag, og komme og vise papirene samma dag hehe Men tviler litt på det :) Men har egentlig ikke noe valg, må jo dit uansett :) Vel min egen treghet som er skyld i dette, så får vel bare ta smekken hvis den kommer :) Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg