Gå til innhold

Montert Økonomi chip fra Viking i dag

Ranger emnet


Krishell

Anbefalte innlegg

Ville bare skrive om min "opplevelse" av Ekonomichipen til viking chip.

Monteringa tok ca 10 min. Monterte den først opp ned så bensin pumpa ikke ville gå ( satt chipen som på bilde på vikingchip sin hjemme side ). prøvde å snu chipen og da starten den med det samme.

Motoren gikk utrolig mye renere med en gang, fløy ikke opp og ned. lamda målern ( smalbånd ) blinka ikke i alle retninger som før. Bilen dro endel bedre på lavere turtall og " skøyt " litt mer fart en vanlig oppover i registeret.

Ikke kjørt mer en 3-4 km med den enda ( bilen spiser dekk pga skjev for og bak stilling). men virker hittils utrolig bra =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

trykket justerer jeg med bleedventil til 50kr. chipen koster 1000kr. så 1050kr. justere orginal wg er jo gjort på 1 min uansett. lader ikke mer en 0.6 . ( velger mellom 0.3 og 0.6 med bleedventilen min ) men blir satt på t3 etterhvert nå. lade 0.8 eller hva den chipen er anbefalt til.

Var utpå å testa nye hjul for litt siden. orka en del mer en vanlig. så korden kom igjen på nye dekkene hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min 940 ltt har stoppet nå. får ikke start på den. har fått kjørt litt med den før den stoppa da. det ble etter jeg chippa den. (ecomax)

satte den som på bildet jeg også. jeg tenkte først det var releet til bensin pumpa eller pumpa som var gåen, men kan det være at chippen er feil vei da?

1994 Volvo 945 - bruksbil

 

1995 Volvo 940 ltt - står i garasjen å koser seg

421 emerald green metallic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min 940 ltt har stoppet nå. får ikke start på den. har fått kjørt litt med den før den stoppa da. det ble etter jeg chippa den. (ecomax)

satte den som på bildet jeg også. jeg tenkte først det var releet til bensin pumpa eller pumpa som var gåen, men kan det være at chippen er feil vei da?

Chipen er satt feil vei ja. Får ikke kjørt en meter hvis den er opp ned. ( kun på startern). Litt kjedelig at det ikke går ann å lage no pil eller lignende på den. men men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle integrerte kretser (chips) har sånt hakk.... Man bruker det for å se hvilket bein som er hva.. altså hvert bein har et nummer og en bestemt funksjon.. Når man holder chippen horisontalt med hakket til venstre så er bein nr 1 øverst til venstre... I en rep. manual for en elektronisk innretning kan det for eksempel stå at bein nr 3 på chippen er en klokkepuls utgang... Ved å se hvilken ende hakket er i finer man lett fram til bein nr 3...;) Så det er "forklaringa" på det hakket der....

Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår