siggizz Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 er forsåvidt enig i det dere sier om lyttetester, men tilgangen på installasjoner av lignende caliber, og focal i det heletatt er heller laber. Sigbjørn, du nevner det å velge anlegg etter musikksmak, det er en av de tingene som er viktig, at det er noe man ikke skal måtte gjøre. et godt anlegg er et som ikke difrensierer, et som kun reprosuserer og forsterker det originale signalet, "sugar coating" som jeg prøvde å hinte til tidligere, er jeg sterk motstander av. så jeg lurte litt på om focal bedrev nettop overdreven sugar coating, men det fikk jeg avkreftet. og det at installasjoner låter ulikt er en viktig faktor. kameraten min med reference fronsettet kjører det for tiden i original avlukkene i siedøran, og det er langt i fra det beste plasseringa, DSP og equlizering i spillern til tross. mangler det fortreffelig "rene" preget lyden hadde i mazda 626 installasjonen hans. må saktens komme meg på treff snart :) i en ideel verden skal man kunne velge hvilket som helst anlegg, og bare få en forsterkning av signalet. Dessverre er man ikke kommet så langt enda, og hverfall ikke når det kommer til bilstereo, der så uffaterlige mange faktorer spiller inn på lydkvaliteten. Så man må fire litt på kravene og da VIL komponentene differensiere både ut ifra musikkstil(smak og behag selvfølgelig), kvalitet, slitestyrke, bil, bygging, isolasjon osv... I et stereoanlegg i hus begynner man å nærme seg, mye takket være svensk teknologi, i bil(pga. så mange motstridende faktorer) er det et godt stykke igjen til eden! Misforså meg rett her: Det finnes MASSE bra lyd i bil, men jeg tror ikke utviklingen er kommet langt nok til å oppnå et slikt resultat der høytalere ikke differensierer mvh Sigbjørn Siter --------------------------------------------- Animis et felicibus armis -VW Passat 2.5 TDI -Ford Mondeo 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Golf 4 Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 med tanke på høytaler instalasjon i bilen min,så er ikke den noe hokkus pokkus,det er kun subbene som står i avstemt kasse osv. alle høytalerne sitter bom fast,festet med gjenomgangsbolter til karosseriet å sånn,men det bør det være for at det skal låte skikkelig også....jeg har stor tro på focal,ikke missforstå,men kanskje andre ting låter like bra,og koster halvparten..:) Du mener her att Focal Be N6 koster ca.1500.- euro mindre enn F1 Status settet men låter bedre enn F1 Status settet.I følge denne testen gjort av Auto Hifi 2005. Per.... Siter Focal Beryllium - Audison Vrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie power Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 alpines f1 (scan-speak) sett er overpriset,ferdig med det!! jeg kan kjøpe scan-speak settet ifra eltek,da blir det vel ca 15 lapper for det,og det vil tro spiller minst like bra som focal sitt ja,uten att jeg skal garantere det. men som sagt,alt er avhengi av den som monterer det og justerer det + 1000 andre faktorer.... Siter Cosworth,the search for power. prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 Noen liker Focal, noen liker Lotus, noen liker Morel.. Noen liker Alpine og noen liker Pioneer.. Har til gode å se noen SKIKKELIGE tester av høttalere i 6-7000+ klassen der alle, eller nesten alle av disse er med. Finnes det noen slike? URL? Nå er vel problemet at formeningen om hva som er RETT lyd er forskjellig fra person til person.. Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bussemannen Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 Noen liker Focal, noen liker Lotus, noen liker Morel.. Noen liker Alpine og noen liker Pioneer..Har til gode å se noen SKIKKELIGE tester av høttalere i 6-7000+ klassen der alle, eller nesten alle av disse er med. Finnes det noen slike? URL? Nå er vel problemet at formeningen om hva som er RETT lyd er forskjellig fra person til person.. http://www.emmaweb.no/Resultat.htm :hide Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 http://www.emmaweb.no/Resultat.htm:hide Her spiller ikke høyttalerne SÅ stor rolle da. Montering er mer avgjørende. De beste av disse karene hadde fått til bedre lyd med høyttalere til 2000 enn jeg hadde klart med høyttalere til 20 000 i bil. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bussemannen Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 Ja, jeg vet, men det var ikke ment som et fryktelig serriøst innlegg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 Nå er vel problemet at formeningen om hva som er RETT lyd er forskjellig fra person til person.. derfor det beste er å gjøre seg SELV en egen formening ved å møtte opp til finalen eller konkurranser og høre de forkjellige bilene, og hvorfor enkelte biler får så mye mer poeng på ting som ikke har direkt sammenheng med lyden. Møtt opp folkens og fin det dere liker! da det er slik lohelle beskriver men hva man "liker" er jo en ting men hva er mest "riktig sammensat og homogent" er vel de fleste mer enig om ville jeg tro! også "bra/fint/klar lyd" eller "engasjerende som får svingefotten i gang" osv.:violin: da en gitar skal jo uansett låte som en gitar selv om man "liker bedre" lyden av en banjo eller kontrabass.... :cool: Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg