Gå til innhold

Hva skjer når uhellet er ute forsikringsmessig?

Ranger emnet

Nytern

Anbefalte innlegg

Ble rygget på av en fyr på Lørdagsnatta, har bare delkasko så må vente med reperasjon av skader til saken er ferdigbehandlet av selskapet. Fikk en skade i frontfanger og grill. Bilen er en 88mod Mercedes 190E.

Hvordan blir oppgjøret utregnet? Frykter de kalkulerer med brukte deler, dette ville vært heelt feil mener jeg. Takstmannen hos NAF anbefalte meg bare å ta pengene og fikse bilen selv, dette gjør jeg selvsagt ikke hvis jeg får f.eks 3000kr for skadene. Jeg mener, da blir det jo litt vel mye bry med å skaffe deler og montere uten å få noe særlig igjen for det?

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringsselskapet til motparten vil kalkulere med prisen på brukte deler.

Hadde selv en lignende situasjon, hvor jeg ble påkjørt av noen som ikke klarte å stå stille på rødt lys. Taksten ble gitt med prisen på brukte deler.

På spørsmål om hvorfor i helv... jeg skulle godta å få bilen reparert med brukte deler (bilen var strøken ellers), fikk jeg til svar at "Det gjorde vi for at kundene skal få lavere forsikringspremier.." Javel ja.. så omtenksomme de er! Premien min øker år etter år, selv om jeg blir eldre og eldre og får mer og mer bonus, samtidig som samlet overskudd i forsikringsbransjen var 27 MILLIARDER i 2004...? Jaggu omtenksomt av svina.. lavere forsikringspremie? Har ikke jeg sett noe til... Hva faen skal man egentlig med forsikring, kan man spørre seg om.

Forsikringsklagenemda er stedet å klage, men jeg tipper de stort sett er på forsikringsselskapenes side.

Anbefaler deg å få bilen reparert på selskapets regning, så slipper du ihvertfall å plundre med det selv, vente i 8 uker på erstatning, samt at du i ettertid kan reklamere på jobben som er gjort dersom det er dårlig utført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstao blei påkøyrd bakfrå i ei bobla. fangere bak var gåen, motorlokket var bulka og lokket under motoren. tok bilder sendte dei til HENNAR forsikringssleskap som tok ein vurdering av skaden. eg hadde rekna med 5000kr i nye deler og la ved i mailen at det måtte lakkeres. fekk så ein dag ein deilig telefon at skaden var taksert til 14 000kr eller at eg kunne levere den på verkstad(kan få takst FØR du bestemmer deg om du vil fikse sjølv eller levere bilen inn) Då var det easy, PENGER! får fiksa det meste på bilen for den prisen :D

kjipt å bli påkøyrd. håpar du får robba svinet :P

\___\____________/___/

[OO]\_____Y_____/[OO]

\===\__|__|__|__/===/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ghost7, vær snill og skriv norsk.

Vi har to skriftspråk i Norge, og du bruker ingen av de.

Skjerp deg.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstao blei påkøyrd bakfrå i ei bobla. fangere bak var gåen, motorlokket var bulka og lokket under motoren. tok bilder sendte dei til HENNAR forsikringssleskap som tok ein vurdering av skaden. eg hadde rekna med 5000kr i nye deler og la ved i mailen at det måtte lakkeres. fekk så ein dag ein deilig telefon at skaden var taksert til 14 000kr eller at eg kunne levere den på verkstad(kan få takst FØR du bestemmer deg om du vil fikse sjølv eller levere bilen inn) Då var det easy, PENGER! får fiksa det meste på bilen for den prisen :D

kjipt å bli påkøyrd. håpar du får robba svinet :P

Var borti noe lignende..

Gamlebilen ble påkjørt mens noen lånte bilen, fikk noen bulker pluss at ene bakdøra stakk ut øverst. Fikk gratis retting av døra slik at den fungerte og ikke lakk vann (bulken var der), og 14.000 utbetalt.. :D

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ghost7, vær snill og skriv norsk.

Vi har to skriftspråk i Norge, og du bruker ingen av de.

Skjerp deg.

Vil no kalle det tilnærma normal nynorsk, skjønner ikkje problemet ditt.

Trådstarter har du tatt kontakt med ditt forsikringsselskap? er jo greitt å prøve å få til takst sjølv og godsnakke forsikringsmannen litt...

\___\____________/___/

[OO]\_____Y_____/[OO]

\===\__|__|__|__/===/

Lenke til kommentar
Del på andre sider