Gå til innhold

funker det??

Ranger emnet

mrsnikksnakk

Anbefalte innlegg

Bare husk å vend fasa når du setter magneten ut, men det finner du ut av;)

Ikke sikkert det er nødvendig. Av og til kan man snu fasen ved vanlig montering å få bedre integrering med midbass/mellomtone :)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte et DynaBel 9412 element jeg hadde med magneten ut, men ble ikke noe fornøyd med den løsningen da jeg kunne høre at det "blåste". Blir ikke også membranarealet mindre når man setter elementet den veien?

Dette var nok bare en feil ved mitt element da jeg har hørt andre gjøre det samme uten at det ble disse ulydene så er godt mulig det vil fungere fint for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel slik at skal man ha magneten ut må man passe på og lage mindre kasse da volumet til suben ikke lenger fyller inni kassen; eller er jeg helt på jordet nå?

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naginata: Det er helt riktig! :) Men en som ikke har bygd masse forskjellige kasser tar ikke hensyn til størrelsen på magneten osv (noe som egentlig er litt teit ettersom man da får mindre volum enn man er ute etter)

mrsnikkskakk ;P akkurat det med fase osv er jeg ikke helt stødig på, jeg veit bare at du snur ved å bytt + og -.

Men "åpen" eller lukket kasse har veldig mye å si:

"åpen" kasse, altså en portet kasse (kasse med en bassport, sånnt svart rør i) bruker man for å spille DUNKDUNK "hei se på meg"-stil. Akkurat slik jeg liker det. Hehe :D

Lukket kasse spiller penere lyd. Det verken dunker så mye eller rister at hjulmutrene dine! ;)

Lukket kasse tar også mye mindre plass enn en portet kasse grunnet at disse skal være en god del mindre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassevolum skal forhandleren kunne hjelpe deg med. Hva som passer best av lukket eller portet kasse avhenger av flere ting enn akkurat bare plassmangel og ønske om tight bass..

Elementet skrur du fast på "vanlig" måte fra utsiden, bare at elementet nå står "utover" istedetfor "innover". Du skrur altså inn skruene fra det som blir BAKSIDEN av elementet og inn i kassa.

Fase (i dette tilfellet) er ikke verre enn å bytte om på pluss og minus og lytte deg frem til hva som er best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassevolum skal forhandleren kunne hjelpe deg med. Hva som passer best av lukket eller portet kasse avhenger av flere ting enn akkurat bare plassmangel og ønske om tight bass..

Elementet skrur du fast på "vanlig" måte fra utsiden, bare at elementet nå står "utover" istedetfor "innover". Du skrur altså inn skruene fra det som blir BAKSIDEN av elementet og inn i kassa.

Fase (i dette tilfellet) er ikke verre enn å bytte om på pluss og minus og lytte deg frem til hva som er best :)

okey da skjønte jeg det med fase å feste detta.

å det står att kassa skal være ca 28L når den er lukket. Men når magneten kommer på utsiden må jeg vel trekke fra noen liter. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår