Gå til innhold

Importering av svensk bil??

Ranger emnet

Volvojinta

Anbefalte innlegg

regel nubro ono er jo å få selger til å skrive at du har betalt lite for kjerra på "kvitteringa" di. MEN ikke sett den ufornuftig lavt, en kompis som er judas (les toller) sier at de sjekker opp de som har kjøpt en bil som helt klart er verdt mer enn det de hevder å ha betalt.

på veteran har du engangsavgifter pluss mva.

eks.

veteran til 20svenske

Avgift for egenvekt: 0,00

Avgift for motoreffekt: 0,00

Avgift for slagvolum: 0,00

Stykkavgift: 3 091,00

Engangsavgift: 3 091,00

Bruksfradrag (80%): -2 472,80

Tillegg for minstesats: 1 172,80

Vrakpantavgift: 1 300,00

Totalt 4 391,00

MVA (regnes ut av tollverdien): 4 362,00

Engangsavgift + MVA: 8 753,00

Engangsavgift + MVA + Tollverdi: 26 199,00

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

regel nubro ono er jo å få selger til å skrive at du har betalt lite for kjerra på "kvitteringa" di. MEN ikke sett den ufornuftig lavt, en kompis som er judas (les toller) sier at de sjekker opp de som har kjøpt en bil som helt klart er verdt mer enn det de hevder å ha betalt.

på veteran har du engangsavgifter pluss mva.

eks.

veteran til 20svenske

Avgift for egenvekt: 0,00

Avgift for motoreffekt: 0,00

Avgift for slagvolum: 0,00

Stykkavgift: 3 091,00

Engangsavgift: 3 091,00

Bruksfradrag (80%): -2 472,80

Tillegg for minstesats: 1 172,80

Vrakpantavgift: 1 300,00

Totalt 4 391,00

MVA (regnes ut av tollverdien): 4 362,00

Engangsavgift + MVA: 8 753,00

Engangsavgift + MVA + Tollverdi: 26 199,00

Hvordan trur du det blir å skrive at jeg har gitt 20 000 svenske for den da??

Volvo 940 turbo

Volvo 240 bruksbil.

*Pooh Racing*

http://www.Volvojinta86.piczo.com Prosjekt 940.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt forvirra her nå jeg....

Mye ting på engang for mitt hode...

Men men, er det snakk om 5000 kr man sparer så gjør man det jo selvfølgelig på ordentlig...

Men skjønner fortsatt ikke hvorfor det var så forskjell på pris ferdig reg når jeg brukte den kalkulator tingen til tollvesenet.... hmmm......

Volvo 940 turbo

Volvo 240 bruksbil.

*Pooh Racing*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt forvirra her nå jeg....

Mye ting på engang for mitt hode...

Men men, er det snakk om 5000 kr man sparer så gjør man det jo selvfølgelig på ordentlig...

Men skjønner fortsatt ikke hvorfor det var så forskjell på pris ferdig reg når jeg brukte den kalkulator tingen til tollvesenet.... hmmm......

Beløpet du må ut med til felleskassa kan sies å bestå av to komponenter:

Den ene er avhengig av vekt, effekt, sylindervolum og alder. For en gitt type bil blir dette altså å regne for et fast beløp...

Den andre er mva, som er 25% av oppgitt kjøpesum (reell eller "justert"). Det er altså bare dette elementet som er avhengig av hvor mye du betaler for bilen.

Den største slingringsmonn du har i hele regnestykket er hvor mye du skal betale for bilen. Det eneste utslag dette gjør på statsavgiften er mva, som vel utgjør en relativt liten del av hele kalaset.

Det må selvfølgelig avgjøres i hvert enkelt tilfelle, men jeg har inntrykk av at det har lite for seg å ta inn halvgamle biler fra Sverige på denne måten.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei.. da skal jeg huske det i fremtiden.. men må selger da skrive på pakka hvor mye tinga inni er kosta? eller kan jeg si en pris som passer meg bare? tenkte jeg skulle stikke å hente pakka selv på posten godsenter og få dem til å fortolle den.. ble litt dyre disse dysene til slutt..

Det må du bevise på en eller annen måte, utskrift av bankoverføring eller lignene. Jeg hadde mye trøbbel med det ettersom jeg hadde betalt til en kompis i Sverige som overførte videre. Derfor kunne jeg ikke vise det på den måten. Jeg bare skrev hva pakka var verdt og de trodde meg på det... Var jo nesten samme som avsender hadde skrevet så...

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må selvfølgelig avgjøres i hvert enkelt tilfelle, men jeg har inntrykk av at det har lite for seg å ta inn halvgamle biler fra Sverige på denne måten.

Ja det blir vel ikke så mye billigere tilslutt...

Men er ikke bare å finne fine 940 turbo`r i Norge heller... hmmm...

Noen som veit om noen tilsalgs ell?? =)

Volvo 940 turbo

Volvo 240 bruksbil.

*Pooh Racing*

Lenke til kommentar
Del på andre sider