volvoraaner Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Hallo Har ett problem med speedometeret i min 740 86 mod. Fra null og opp til 50 er det helt klin kokos spinnvilt, oppi 110 km/h for så når jeg kommer til 60 å virke helt normalt. Sånn er det hver gang. Hva kan være feilen her? har prøvd å finne ut av det men kommer ikke til fornuft noe av det. Har vdo instrumenter. Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 skift instrumentpanelet... det funka for meg Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoraaner Skrevet September 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 har prøvd å bytte, ble ikke noen forskjell Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Da ligger vel kanskje problemet i bakakslingen.. Du kan jo prøve å skifte sensoren som ligger der. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoraaner Skrevet September 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 noen som har en sånn en liggende a? gidder ikke bruke penger på noe før jeg veit hva som er feil Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 dårlig jord på sensoren i bakakslinga eller så er sensoren gåen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoraaner Skrevet September 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 den får jo ikke vært gåen da, siden den virker over 50, hmm, er den jorda rett i bakakselen? Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 den får jo ikke vært gåen da, siden den virker over 50, hmm, er den jorda rett i bakakselen? kan være dårli motstand osv! den kan være gåen selv om speedo funker i 50.... aner ikke hvordan den er jordet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoraaner Skrevet September 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 motstand? hvor sitter den a? Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 kunne ikke tenke deg til at motstand eventuelt sitter i sensorn? jekk opp biln og se deg litt om! sonder terenge litt før du logger deg inn på forumet og lager en tråd :) hvis du ringer et firma som har peil på volvo så vil du nok få hjelp på dette området! lysaker bil eller BCB for eksempel! håper du finner ut av problemet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 jeg sliter også med speedoen..av og til vise det helt rektig, andre ganger ligger nåla bare på 40-60.. tenkte også på at det kunne være noe med noe motstandgreier, men jeg har instrumenter fra 940, bakasling(sensor, truetrack med 940ABS ring) og eneste som ikke er fra 940 er ledningene! skal det da ha noe å si? er motstanden i ledningsnettet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Min ble slik etter at jeg byttet til diffbrems; mistenker at avstanden mellom sensoren og giverkransen er feil, og at den må shimses ut eller inn. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoraaner Skrevet September 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 ok, får vel ta å se på det en dag..kjøre den opp på løftebukken...mye lettere enn å legga seg på bakken :P Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg