_Kenneth_ Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Hei, som dere ser på bildene av svinghjulet mitt, om dere overser rusten, så vil dere se mange små "flekker".. (Trykk på bildene for å få de større, og bedre oppløsning..) Jeg tror dette er i fra sluring med clutchen, varmgang osv, men mulig jeg er på villspor her.. Jeg lurer på om det er vits i å "behandle" overflaten her med moe før jeg monterer det på..? Tenker da på å pusse det med fint sandpapir, eller noe i den retning.. Eller er det rett og slett ikke behov for å gjøre noe som helst..?? Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 puss overflata med grovt sandpapir, bruk rondell sliper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet September 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Hvor mye bør jeg pusse da, kun et par drag slik at overflata blir litt "ru"..?? Kan vel ikke slipe til alle "merkene" kommer bort, det er vel litt voldsomt, eller..?? Ser for meg at om jeg sliper for mye, kan det lett bli kast, eller skal det en del til..?? Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Skal en del intens gnikking til for at det skal bli kast med sandpapir ja. hehe.. Er nok ikke noe å uro seg for. Det du må sjekke når du har fått fjerna overflate rusta er om annlegsflata er gjevn. Er den det er det bare å tute å kjøre. (PS: slik overflate rust forsvinner fort etter litt sluring på clutchen...) Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet September 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Flata er jevn pr. i dag og, er kun den rusten, som du gnir bort med ei fille, og de merkene.. Selve overflaten er jevn og fin.. :) Får vel ta å gnikke litt, så blir det nok bra skal du se.. :) Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ROLFmk1 Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Ikke sandpapir !!! En ru overflate vil ete opp clutchen ! Ser av bildene at det er antydning til sprekker i svinghjulet, det bør sjekkes! Rolf Siter 98 BMW 520i E39 93 Ford Scorpio Doch 71 FORD ESCORT MK1 Prosjekt tråd Mk1:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=113534 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet September 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Mulig jeg må få dreid det da eller..?? Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Ikke sandpapir !!!En ru overflate vil ete opp clutchen ! Ser av bildene at det er antydning til sprekker i svinghjulet, det bør sjekkes! Rolf Er forskjell på 60papir og 600 da... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet September 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Jeg tror nokk løsningen blir dreiebenk jeg.. :) Som en antydet her, så er det små sprekkdannelser i overflaten, så jeg dreier av det litt, så får jeg "frisk" og fin overflate.. Og JA, jeg vet det må spennes opp rett og at det er farlig med kast.. :) Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Jeg tror nokk løsningen blir dreiebenk jeg.. :) Som en antydet her, så er det små sprekkdannelser i overflaten, så jeg dreier av det litt, så får jeg "frisk" og fin overflate.. Og JA, jeg vet det må spennes opp rett og at det er farlig med kast.. :) I verkstedmanualen til Chevrolet står det ihvertfall "Do NOT machine the flywheel!" I motsetning til f.eks bremseskiver hvor det er oppgitt minimums tykkelser slik at man trygt skal kunne dreie de ned ved behov. Der er svært små marginer på balansen på et svinghjul. Hastigheten er voldsom i forhold til andre "ting som går rundt" på en bil. Jeg har nettopp installert ei brukt 6 trinns T56 kasse på en Chevrolet V8. Der gikk jeg kun over svinghjulet med litt fint sandpapir før jeg satte bitene sammen. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Nå har jeg ikke peiling, og derfor spør jeg: Hvorfor i det hele tatt pusse av svinghjulet. Vil ikke rusta der forsvinne av seg selv etter litt normal bruk? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet September 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Det er de små sprekkene i overflata jeg vil ha bort.. Jeg har muligheten til å dreie det selv, men må da sende det på avbalansering etterpå.. Så jeg skal sjekke pris på dreinig og avbalansering nå tenkte jeg.. Noen som vet om noen som driver med dette..?? Vet Sarpsborg Motorverksted driver med det, men det er jo et stykke unna meg.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Tenkte å dreie ned /lette svinghjulet jeg og. Legg ut prisene her da. :) Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet September 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Jeg får gjort det hos en som jobber på maskinavdelingen til Glamox i Molde, han har gjort veldig mye sånne jobber for folk i nerheten.. Han skulle ha 3-400 svart for å slipe svinghjulet mitt.. Slik som mitt svinghjul er, er det mye enklere og slipe det, enn å dreie, kunne han fortelle.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfken Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Få karen til å slenge den under plan sliping. det vil fungere best. Av Erfaring og at jeg er CNC opperatør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.