Gå til innhold

koker E30

Ranger emnet


Crash

Anbefalte innlegg

Morn..

Jeg har nå ovehalt motoren E30 325i 1990mod min(nye ringer,rådelagere,alle pakninger,vannpumpe o.s.v)

Jeg har kjørt i 40mil og plutselig har motoren begynt å koke..

 

Trode først det var termostaten som køda så jeg tokk ut den... Men ble ikke bedere ,så da at en slange var løs så jeg festa den..da gikk det fint,,men etter ca 30min beggynte det samme igjenn :hmmmmmmmmm: ....

 

Har prøvd å lufte men det kommer nesten bare damp...noen som vet hva det kan være ,,,

BMW E30 325i touring 1990mod :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 kan være vanskelig å lufte, få snuten i været. sjekk skovlene på vannpumpa, evnt. bytt den. fungerer viskosekoblinga de?

 

 

Vannpumpa er ny den virka helt fin.. viskosekoblinga har vel ikke noe å si når jeg kjører(den virker vel bare når man står på tomgang...)...

BMW E30 325i touring 1990mod :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt litt problemer med at den blir litt varm når jeg står i kø,,

 

Men det jeg syntes er rart nå er at det virker som om den forseter å bli varm når jeg kjører i fart...

 

Trode hvis viskosekoblinga var gåen at jeg bare ville merke det på tomgang når jeg ikke har noe luftmotstand på radiatoren...

 

Hvordan sjekker man viskosekoblinga...

BMW E30 325i touring 1990mod :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt at man kan brette sammen en avis og stikke borti. visst den stopper av avisa så er nok viskosekoblinga dårlig, og visst viftebladene river avisa i fillebiter så er den bra.

har ikke testa dette selv, bare noe jeg har hørt.

 

er du forresten brennsikker på at det er nok kjøleveske på? og stod varmeapparatet på når du lufta?

1995 E34 520iE

E30 320i(X) + E30 318iS (X)

E36 320i(X)

E21 323i(X)

E34 525i(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjen om det er slark i den.. og luft den orgentlig. sett den i litt oppoverbakke, og sett på vifte for fult og vent til bile blir orgentlig varm, hell på vann hele tiden. og a luftinga oppe da du fyller, men det vet du nok. jass gjerne bilen litt opp på tomgang også, for og få litt fart på pumpa.. kommer det damp, så er det luft i systemet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjen om det er slark i den.. og luft den orgentlig. sett den i litt oppoverbakke, og sett på vifte for fult og vent til bile blir orgentlig varm, hell på vann hele tiden. og a luftinga oppe da du fyller, men det vet du nok. jass gjerne bilen litt opp på tomgang også, for og få litt fart på pumpa.. kommer det damp, så er det luft i systemet..

 

setter du vifta på fullt blir jo bilen mye tregere varm. slå vifta av og varmen på fullt så vannet kan sirkulere gjennom varm.app uten å bli avkjølt. damp vil det jo hele tiden komme uansett om det er luft i systemet eller ikke.

 

EDIT: åpner termostaten din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

setter du vifta på fullt blir jo bilen mye tregere varm. slå vifta av og varmen på fullt så vannet kan sirkulere gjennom varm.app uten å bli avkjølt. damp vil det jo hele tiden komme uansett om det er luft i systemet eller ikke.

 

EDIT: åpner termostaten din?

 

det skal jo ikke komme damp da.. kan jo vente til bilen blir varm før man setter på viften da.. det skal jo ikke være trykk i systemet, så damp skal jo ikke komme ut. spørs jo om han bare mener at det kommer varm luft ut da. kommer det damp ut av motoren som da bilen koker er det jo luft i systemet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår