Crash Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Morn.. Jeg har nå ovehalt motoren E30 325i 1990mod min(nye ringer,rådelagere,alle pakninger,vannpumpe o.s.v) Jeg har kjørt i 40mil og plutselig har motoren begynt å koke.. Trode først det var termostaten som køda så jeg tokk ut den... Men ble ikke bedere ,så da at en slange var løs så jeg festa den..da gikk det fint,,men etter ca 30min beggynte det samme igjenn :hmmmmmmmmm: .... Har prøvd å lufte men det kommer nesten bare damp...noen som vet hva det kan være ,,, Siter BMW E30 325i touring 1990mod :thumb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 e30 kan være vanskelig å lufte, få snuten i været. sjekk skovlene på vannpumpa, evnt. bytt den. fungerer viskosekoblinga de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crash Skrevet September 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 e30 kan være vanskelig å lufte, få snuten i været. sjekk skovlene på vannpumpa, evnt. bytt den. fungerer viskosekoblinga de? Vannpumpa er ny den virka helt fin.. viskosekoblinga har vel ikke noe å si når jeg kjører(den virker vel bare når man står på tomgang...)... Siter BMW E30 325i touring 1990mod :thumb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasR Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 jeg måtte bytte viskosekobling på min, den begynte å koke etter jeg hadde kjørt når jeg sto på tomgang. men jeg bytta denne på vinteren. og jeg har hørt en annen som hadde samme problemet, å den begynte å koke når han kjørte på sommeren, det kan hende det har noe med varmen å gjøre oxo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crash Skrevet September 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Har hatt litt problemer med at den blir litt varm når jeg står i kø,, Men det jeg syntes er rart nå er at det virker som om den forseter å bli varm når jeg kjører i fart... Trode hvis viskosekoblinga var gåen at jeg bare ville merke det på tomgang når jeg ikke har noe luftmotstand på radiatoren... Hvordan sjekker man viskosekoblinga... Siter BMW E30 325i touring 1990mod :thumb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 har hørt at man kan brette sammen en avis og stikke borti. visst den stopper av avisa så er nok viskosekoblinga dårlig, og visst viftebladene river avisa i fillebiter så er den bra. har ikke testa dette selv, bare noe jeg har hørt. er du forresten brennsikker på at det er nok kjøleveske på? og stod varmeapparatet på når du lufta? Siter 1995 E34 520iE E30 320i(X) + E30 318iS (X) E36 320i(X) E21 323i(X) E34 525i(X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 skjen om det er slark i den.. og luft den orgentlig. sett den i litt oppoverbakke, og sett på vifte for fult og vent til bile blir orgentlig varm, hell på vann hele tiden. og a luftinga oppe da du fyller, men det vet du nok. jass gjerne bilen litt opp på tomgang også, for og få litt fart på pumpa.. kommer det damp, så er det luft i systemet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasR Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 da er det sikkert viskosekoblinga som er sliten, jeg ville anbefalt å bytte den. er ikke noen stor jobb å bytte heller.' du skal kunne merke det hvis du snurrer vifta rundt, er den lett å snurre så er den sliten, eller var det omvendt.. skal finne det ut til etterpå, hvis ingen andre veit det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 skjen om det er slark i den.. og luft den orgentlig. sett den i litt oppoverbakke, og sett på vifte for fult og vent til bile blir orgentlig varm, hell på vann hele tiden. og a luftinga oppe da du fyller, men det vet du nok. jass gjerne bilen litt opp på tomgang også, for og få litt fart på pumpa.. kommer det damp, så er det luft i systemet.. setter du vifta på fullt blir jo bilen mye tregere varm. slå vifta av og varmen på fullt så vannet kan sirkulere gjennom varm.app uten å bli avkjølt. damp vil det jo hele tiden komme uansett om det er luft i systemet eller ikke. EDIT: åpner termostaten din? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 setter du vifta på fullt blir jo bilen mye tregere varm. slå vifta av og varmen på fullt så vannet kan sirkulere gjennom varm.app uten å bli avkjølt. damp vil det jo hele tiden komme uansett om det er luft i systemet eller ikke. EDIT: åpner termostaten din? det skal jo ikke komme damp da.. kan jo vente til bilen blir varm før man setter på viften da.. det skal jo ikke være trykk i systemet, så damp skal jo ikke komme ut. spørs jo om han bare mener at det kommer varm luft ut da. kommer det damp ut av motoren som da bilen koker er det jo luft i systemet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.