golfken Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Jeg trenger hjelp til å få denne forbanna helvetes forgasseren justert! Alt funker fint på den ingen falsk luft. tett pakining mellom inngsug og gasser etc... Midt problem ligger i at den drikker ALT for mye. Blandingsforholdene er umulig å få til rett å slett. Når jeg stiller blandingsforholdene slik 1 Akselerasjons pumpe helt på - og CO\blandingskruen slik at den sviver helt på høyest turtall. blandingskruen er da et godt stykke ut ifra bånn. har ikke telt rundene ut menne rundt ca 7-10 runder ut. da er tomgangsskruen\ventilen helt ute tomgang på rundt 900. 2 Akselerasjons pumpe ca i midten - CO skruen 4 runder ut ifra bånn da med tomgangsskruen et godt stykke inn. Da får maskinen problemer med å svive når automatchoken ikke er tilstede :P grunnet blandingsforholdene. Tenningen er stilt. Uansett hvordan jeg stiller får den for mye suppe. pluggene er sotete. eneste måten å få insulatoren hvit er å ha alt for høy fortenning. Selvfølgelig helle litt vann oppi gasseren men enklere å bare vri på fordeleren å ta en liten tur :P Noen som kan gi meg en kjapp guid gjennom dette her ? på alternativ 2 så er det lite CO. på alt 1 så er CO noe høyere. Har ikke testet med komp måler for å sjekke om toppakningen begynner å slite litt. Syntes det er litt for mye vann ut med eksosen. Edit: Må også legge til at det lukter bensin under tomgang rett etter starting av motor! så vi snakker nokk om overdose av bensin :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 sett den inn på et verksted som kan dette! er tilnermet umulig å ordne dette sjøl! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfken Skrevet September 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Ja jeg tror at det kan bli et helvete å ordne dette selv. har skrudd å skrudd men kommer ingen vei :P den vil rett å slett ikke :P Jeg har CO måler men den hjelper meg lite så lenge flotørhusnivået er for høyt og det er tilnærmet umulig å få den ned uanz hvor jeg har bensinmatingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 prøv deg på en annen gasser! kan være at det kommer seg bedre da! 2E2 var jo en skuddsikker gasser i sin tid! men den og blir tatt av tidens tann desverre Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfken Skrevet September 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Jeg har klart å justere gasseren rimelig bra nå vil jeg tro. Nå virker det som flotørhusnivået er normalt bensinmatingen er helt på - og blandingsforholdene stilt inn etter bensinmengde. CO = 2.14 Vil tro at den skal slurpe innpå litt mindre suppe nå. Var forresten inne hos Peder S.Fjetland å hørte med noen av mekanikerene der inne om erfaring med 2E2 og om de kunne justere gasseren, men det var ikke noen som hadde noe skikkelig GURU peiling på denne :P mistet alt husk om denne gasseren etter elektronikken på kom kjerrene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Var forresten inne hos Peder S.Fjetland å hørte med noen av mekanikerene der inne om erfaring med 2E2 og om de kunne justere gasseren, men det var ikke noen som hadde noe skikkelig GURU peiling på denne :P mistet alt husk om denne gasseren etter elektronikken på kom kjerrene! Velox Motor kan/kunne denne gasseren inn og ut selv om de kun dyser DCOE. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfken Skrevet September 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 ja skal snakke litt med han ene på velox har snakka litt med han før ( er ofte i haugesund + en kamerat derifra får en del gjort med toppene sine hos han ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.