Gå til innhold

Forgasser juseringer på 2E2!

Ranger emnet


golfken

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp til å få denne forbanna helvetes forgasseren justert! Alt funker fint på den ingen falsk luft. tett pakining mellom inngsug og gasser etc... Midt problem ligger i at den drikker ALT for mye.

Blandingsforholdene er umulig å få til rett å slett.

Når jeg stiller blandingsforholdene slik

1 Akselerasjons pumpe helt på - og CO\blandingskruen slik at den sviver helt på høyest turtall. blandingskruen er da et godt stykke ut ifra bånn. har ikke telt rundene ut menne rundt ca 7-10 runder ut. da er tomgangsskruen\ventilen helt ute tomgang på rundt 900.

 

2 Akselerasjons pumpe ca i midten - CO skruen 4 runder ut ifra bånn da med tomgangsskruen et godt stykke inn. Da får maskinen problemer med å svive når automatchoken ikke er tilstede :P grunnet blandingsforholdene.

 

Tenningen er stilt. Uansett hvordan jeg stiller får den for mye suppe. pluggene er sotete. eneste måten å få insulatoren hvit er å ha alt for høy fortenning. Selvfølgelig helle litt vann oppi gasseren men enklere å bare vri på fordeleren å ta en liten tur :P

 

Noen som kan gi meg en kjapp guid gjennom dette her ? på alternativ 2 så er det lite CO. på alt 1 så er CO noe høyere.

 

Har ikke testet med komp måler for å sjekke om toppakningen begynner å slite litt. Syntes det er litt for mye vann ut med eksosen.

 

Edit: Må også legge til at det lukter bensin under tomgang rett etter starting av motor! så vi snakker nokk om overdose av bensin :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klart å justere gasseren rimelig bra nå vil jeg tro. Nå virker det som flotørhusnivået er normalt bensinmatingen er helt på - og blandingsforholdene stilt inn etter bensinmengde. CO = 2.14

 

Vil tro at den skal slurpe innpå litt mindre suppe nå.

Var forresten inne hos Peder S.Fjetland å hørte med noen av mekanikerene der inne om erfaring med 2E2 og om de kunne justere gasseren, men det var ikke noen som hadde noe skikkelig GURU peiling på denne :P mistet alt husk om denne gasseren etter elektronikken på kom kjerrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forresten inne hos Peder S.Fjetland å hørte med noen av mekanikerene der inne om erfaring med 2E2 og om de kunne justere gasseren, men det var ikke noen som hadde noe skikkelig GURU peiling på denne :P mistet alt husk om denne gasseren etter elektronikken på kom kjerrene!

 

Velox Motor kan/kunne denne gasseren inn og ut selv om de kun dyser DCOE.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår