Gå til innhold

16v Hjelp!!!

Ranger emnet

Prebendju

Anbefalte innlegg

har kjøpt meg en 16V topp som jeg hadde tenkt og ha i 240in med 2 dobble gassere... men da kom spørsmålet jeg ikke hadde tenkt på. vil dette passa???

- åssen skal man gjøre med fordelern!

- passer den på en f/e blokk uten større modifikasjoner!

- åssen er det med kammer og ventiler i original 16v topp? vil det funke med 2 dobble?

- og regreima med hjul osv hvordan funker dette?

- får man grenrør til 16V i 240? og innsug til 2 dobble til 16V....

- må man dreie no i stempla fo og få det til og passe eller må man få tak i 16V stempler?

håper på masse svar trenger det..!!!

2,3l med 16V og dobble gassere, retro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjøpt meg en 16V topp som jeg hadde tenkt og ha i 240in med 2 dobble gassere... men da kom spørsmålet jeg ikke hadde tenkt på. vil dette passa???

- åssen skal man gjøre med fordelern!

- passer den på en f/e blokk uten større modifikasjoner!

- åssen er det med kammer og ventiler i original 16v topp? vil det funke med 2 dobble?

- og regreima med hjul osv hvordan funker dette?

- får man grenrør til 16V i 240? og innsug til 2 dobble til 16V....

- må man dreie no i stempla fo og få det til og passe eller må man få tak i 16V stempler?

håper på masse svar trenger det..!!!

HAHAHA!!!

Hva med å lese litt rundt i de utallige 16v-trådene her???

Da hadde du fått svar på ALT du lurer på..

Dagens stikkord: SØK

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHA!!!

Hva med å lese litt rundt i de utallige 16v-trådene her???

Da hadde du fått svar på ALT du lurer på..

Dagens stikkord: SØK

hehe lettere og spørre en og søke vetu.. vara ikke i tankene og søke en gang faktisk... :iconsm

500 for det.

Har også 16v stempler om du trenger.

ok sender pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kammene på en orginal 16V er nok litt slappe til dobble gassere, men det går.

Om du skal ha vassere kammer er mekaniske løftere å anbefale, og i allefall hardere ventilfjærer.

Gå for std. 230A stemplel eller lignende med flat topp, og deretter bearbeid uttak til ventiler. NB! det anbefales å frese litt dypere lommer enn på std. 16V stemplene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kammene på en orginal 16V er nok litt slappe til dobble gassere, men det går.

Om du skal ha vassere kammer er mekaniske løftere å anbefale, og i allefall hardere ventilfjærer.

Gå for std. 230A stemplel eller lignende med flat topp, og deretter bearbeid uttak til ventiler. NB! det anbefales å frese litt dypere lommer enn på std. 16V stemplene...

noe forslag til fordeler som passer på blokka??? prøvde toppen på ei b230E blokk i sta men passa ikke med vannpumpa. er det forskjell på vannpumpene på 16V og 8V?? også var fordelern i veien.. men det er elekrtronisk tenning, noe forskjell på fordelern på stift tenning og elektronins?? finnes det noen som er vinklet til siden??? får jo ikke plass med fordelern på toppen i 240i!...

mvh Preben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange som bygger 16v fortida, det er bra. Har sel kjøpt en b234 av Euro-1 her på nette så nå er det bare å bygge å feile. Får lære mens man bygger, å hjelpe hverandre litt. Syns personlig det er litt mer stas med 16v. Det er nok 240 med b230fk/ft mener jeg, Stå på.

ja hadde hvert artig med 16v i 240in. men ser ikke ut som det vil gå pga fordelern... :shake :puke: :confused: må jo være noen som har bygd 16v med fordelern i blokka? hehe men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frontmontere en fordeler er også mulig.

Husk også at innsuget til doble gassere er annerledes, mulig du sparer plass med det også.

front montere. åssen funker det tru.. er plass til innsuget. men den vannpumpa på toppen tar i fordelern.. (var vel ei vannpupe om jeg ikke tokk helt feil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hadde hvert artig med 16v i 240in. men ser ikke ut som det vil gå pga fordelern... :shake :puke: :confused: må jo være noen som har bygd 16v med fordelern i blokka? hehe men men...

Jeg bygde med fordelern i blokka,den ligger bare å slenger ferdig modda..

500kr med allt som trengs bortsett ifra at du må frese/slipe et spor

i drevet til oljepumpa..inklusive ny rotor og nytt lokk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bygde med fordelern i blokka,den ligger bare å slenger ferdig modda..

500kr med allt som trengs bortsett ifra at du må frese/slipe et spor

i drevet til oljepumpa..inklusive ny rotor og nytt lokk...

du har pm!! :thumb ser ut som detta kan løse seg :hello: hadde isåfall blitt J,.... RÅTT hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider