Gå til innhold

Anlegg i Passat Stv

Ranger emnet

pioneer1

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har endelig fått kjøpt drømmebilen min; Passat V6 TDI 4Motion.

I den forbindelse er jeg dritnervøs for å begynne å montere anlegget, så jeg trenger litt hjelp:)

Først opsettet:

Pioneer DEH 8600MP spiller

Audax 6,5" mellomtoner

Audax diskanter

2 stk. Peerless XLS 308 12"

Supra signalkabler og høyttalerkabler

1,0 fahrad kondensator

Dynabel 4X60W forsterker

Kenwood 1X1200W monoblokk

Jeg vurderer å skaffe meg nye mellomtoner og diskanter, og har hørt mye bra om Peerless sine mellomtoner. Blir sannsynligvis Seas diskanter.

Noen som har erfaringer med disse? Velger bort Seas mellomtoner pga at de pleier å være kresne på kasser for å spille bra.

Før jeg går videre: dere som sverger til Rockford Fosgate, ikke gidd å skriv noe negativt engang. Har vunnet konkurranser med Peerless/Audax mot samtlige RF rigga biler jeg har prøvd mot både i trykk og finhet i lyd. Er ikke interessert i folk som rakker ned på høyttalere som koster under 5000. Er ikke sær altså, men har hørt nok om det. Prøv det selv, og hør det utrolige.

Vel, vi går videre:)

En annen ting jeg lurte på, er om jeg burde lage delefilter selv til frontsett og bakdørene, eller bør jeg gå for ferdige delefilter?

Når det gjelder strøm til spilleren: Kan jeg bruke orginalkablene, eller bør jeg legge opp ny strøm fra batteriet? (har gjort det i tidligere biler, men er usikker på om det trengs)

Hvilken tykkelse bør jeg bruke på power kabel til forsterkerne? Har brukt 10mm tidligere.

Det får vel være nok for nå:fatality:

2012 Hyundai i40 1,7CRDI Premium STV med custom anlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vunnet konkurranser med Peerless/Audax mot samtlige RF rigga biler jeg har prøvd mot både i trykk og finhet i lyd. Er ikke interessert i folk som rakker ned på høyttalere som koster under 5000. Er ikke sær altså, men har hørt nok om det. Prøv det selv, og hør det utrolige.

Så du har konkurrert?

OK...

Når det gjelder strøm til spilleren: Kan jeg bruke orginalkablene, eller bør jeg legge opp ny strøm fra batteriet? (har gjort det i tidligere biler, men er usikker på om det trengs)

Har ikke du konkurrert sa du?

Hvilken tykkelse bør jeg bruke på power kabel til forsterkerne? Har brukt 10mm tidligere.

Hvilke kabler brukte du i konkurransebilen din da?

Skytestreng?

Bare slenger ut noen tanker i farten... :iconsm

"Nå e det ikkje lenge igjen..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke audax elementer er det du har?

Audax har laget utrolig mye fine elementer opp i gjennom tidene. Hyggelig prisede ting som har spilt meget bra opp mot vesentlig dyrere greier. Særlig AeroGel elementene er utrolig bra. Savner fortsatt mine PR240 som jeg var dum nok å låne bort. Fikk dem tilbake fullstendig rævkjørt.............kjedelige greier.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VP 170Z4 6,5". Har Audax diskanter også, men kommer ikke på navnet.

Jeg har lurt mange med disse høyttalerne. "Jøss! er det Focal?" "Hehe. Nei, det er Audax. Koster ca. 1000 kr. med delefilter"

Har mange ganger sett hakeslepp da, ja:)

Ja dette er jo et Aerogel element. Egentlig veldig spennde sak, men litt krevende å montere i en bil. Dette har hovedsaklig med TS verdier som gjør at elementet kan få litt store utsving om det monteres rett i døren uten et tilpasset akustisk volum bak. Dette gjelder særlig ved litt påtrykk.

Jeg ville nok ikke byttet ut dette elementet med det første.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var saken løst. Hørte med Bilradiospesialisten i Sandnes. De skulle ha 2800 for å montere hele anlegget. Har kjøpt inn Peerless component sett til dørene. Holder på å lage sub-kassen nå. Den er det eneste jeg skal montere inn før Bilradiospesialisten skal gjøre sin magi:)

Kommer tilbake med bilder når jeg har fått det installert.

Gleder meg som en helt:)

2012 Hyundai i40 1,7CRDI Premium STV med custom anlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider