Gå til innhold

anlegg?

Ranger emnet

BadMikke

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takk takk.. Låter faktisk ganske bra detta, har bassrefleksrøret ut av skiluka, så får jo bassen skikkelig inn i kupeén. Må bare gjøre noe med skiltet, det rister.. :P Samt alle listene på utsida..

Ville ha bagasjeromsplass, men også et greit nok anlegg, så da ble det slik.. Fremdeles good plass :)

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk.. Låter faktisk ganske bra detta, har bassrefleksrøret ut av skiluka, så får jo bassen skikkelig inn i kupeén. Må bare gjøre noe med skiltet, det rister.. :P Samt alle listene på utsida..

Ville ha bagasjeromsplass, men også et greit nok anlegg, så da ble det slik.. Fremdeles good plass :)

Hvordan har du gjort med dreneringa?

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygd rundt egentlig bare..

P1010681.JPG

P1010687.JPG

P1010696.JPG

P1010706.JPG

Sånn, der er sånn ca. det som trengs :P Skulle bare ha en 54liter eller noe, så trengte jo ikke all plassen. Kassa bak forsterkern brukes bare til ledningskveiler og slikt, ikke noe viktig. Kunne laga ei luke og noe lurt, men orka ikke, og har ikke trengt det i ettertid heller..

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. skjønner ;) hehe.. skiboksen ja :P hehe :P LOL.. ja er noe dritt vist magneten ser ut som ei utpult hore, når man vil vise fra anlegget :P hehe.. men siden du har opning så lyden kommer inn i selve bilen vil det vell vere en grei lyd tenker jeg ;) stå på..| men er det ikke flere med anlegg i bilen a??? :D hehe..

kjør med vett, ligg bredt!

Audi 100 (1988)

x Volvo 240GL (1987mod)

x Volvo 240GL (1986mod)

x Volvo 245DL (1980mod) R.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte nettopp sub og monoblokk for så å kjøpe nytt (som ligger på rommet mitt)

Så jeg har kun frontsett og hattehylle-høytalere igjen i bilen (+ forsterker til å dra dette med da..)

Jeg kan selvsagt legge ut bilde når jeg får inn det nye! Trur det kommer til å bli sprekt! :D

Men: Bygger man for SPL (sound pressure level) skal man visst sette elementet bakover og port samme vei.

Jeg er litt usikker på dette ang seterygg og hattehylle i 240, men det skal visst dunke mer på den måten...

Noen med relativt god peiling på annlegg som har prøvd begge deler?

Gamle basserne hadde jeg 2x12" mot setet og port dirrekte opp i hattehylla...

Det dunka MYE, men blei ikke spesielt bra lyd... Mye blåsing fra bass!

Er jævli usikker på om jeg nå skal bygge med port fram/bak/opp/ned og samme med basser'n... Forslag? Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. var en blå 240 på cc drammen som jeg fikk sitte inni. en hadde bassern pekt mot seteryggen og port opp mot hattehylla.. det ble pen lyd, dunka mye og så diskret ut :P hehe.. den hadde 3 X 12" på 5000W det er noe av de sykeste jeg har hørt, men tror han hadde høytalere i dørerene og :P

kjør med vett, ligg bredt!

Audi 100 (1988)

x Volvo 240GL (1987mod)

x Volvo 240GL (1986mod)

x Volvo 245DL (1980mod) R.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har det, kan jo legge inn detta og:

P1010722.JPG

Lyden er dyyyp og fin, og smeller og dunker hardt og godt.. Ikke noe blåsing ifra bass.. Alt av papirer er fulgt ved bygginga av kassa, antall liter, lengde på portning, størrelse på portning..

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider