OleM Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 GP-4027 skal vissnok omhandle denslags, men den er visst godt gjemt på politiets sider, eller annet sted. Uansett, så lenge man godtar et forelegg på stedet er det samme faen hva slags feilaktig måling som har blitt gjort, såvidt jeg skjønner. (Dumme meg.) Mener å ha lest at dersom man blir målt i en sving, er lasermåling ugyldig. Det skal måles tilnærmet rett forfra / bakfra. Hvor rett er 'tilnærmet rett'? Skal man måle noen rett forfra eller bakfra i en sving, har man kanskje 1/10 sekund på å gjøre det, idet bilen har fronten/bakenden rett mot måleinstrumentet. Politiet er sikkert flinke, men SÅ flinke tror jeg ingen er. Måling bakfra er visstnok ganske vanlig, noen som mener det ikke skal måles bakfra, men akkurat det kan jeg ikke skjønne har noen betydning. Noen som vet reglene? Og hvordan klarer man å måle en bil 'tilnærmet rett foran' på 20 meters avstand dersom den kommer mot personen som måler i 100 kmt? Instruksen sier (visstnok) at godkjent måleavstand er 20-400 m. Ble noen kr fattigere for noen dager siden, men har heldigvis lapp i behold. Men irritert allikevel! Hadde bilen i fri, og rullet ned en slak bakke med masse fartsdumper, og ble stoppet av en herremann i sort, som ville ha førerkort, vognkort, underskrift og penger inn på konto. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg