Gå til innhold

Prosjekt Formel E

Ranger emnet


golfrider

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
  • Svar 205
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

..og da er det en evighet siden det skjedde noe sist!:p

 

Som vanlig så gjør jeg litt her og litt der på prosjektet. Den siste mnd er det blitt lite av begge deler, men det er gøyere å kjøre cab i finværet enn å skru bil! Fikk tatt en liten økt i dag..

 

Hadde brukt vinkelslipern med sandpapir og slipt bort endel steinsprutflekker på bakplaten. Enkelte steder var det rust litt dypere ned i metallet, men selv om de slipte flekkene har stått "bar" i sikkert et år, var det ikke så mye "ny" rust.

IMG_0394.jpg?t=1190062393

 

Punktsandblåste alle slipepunktene, pluss litt til. Kom ikke til med sandblåseren over alt så jeg må ta en runde på de vanskelige stedene senere. Får ta en titt på de ektra munnstykkene som fulgte med punktblåseren så blir det sikkert ordnings.

IMG_0395-1.jpg?t=1190062525

 

Mattet ned hele området, vasket og grunnet.

IMG_0405.jpg?t=1190062569

 

Er endel overflaterust igjen på bakplaten, men ikke noe alvorlig..

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dempertårna ble veldig pene. Hvor mye mer gjenstår i motorrommet med tanke på kleening? Fortsetter du i samme stil som med tårna blir dette absolutt helt vilt. Kommer du til å gjøre en wire tuck og?

Du beholder de brede lyktene bak, ser jeg. Grunner du forresten med sprøyte?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker!

Ang. motorrom så vet jeg ikke helt enda hvor mye som gjennstår. Har endel småting jeg må fundere ut før jeg vet hvor kleent jeg kan få det.. Ledningene skal skjules så godt det lar seg gjøre.

 

Jeg brukte sprayboks til grunningen..

 

P.S Glad jeg ikke sitter med slike skader i ansiktet etter en barbering!:D

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

opererte det ene hullet i høyre vange, over vannkasse og dempertårn..

 

IMAGE_145.jpg?t=1191348684

 

sandblåst

IMAGE_146.jpg?t=1191348801

 

tinnet og pusset

IMAGE_147.jpg?t=1191348822

 

Grunnet

IMAGE_150.jpg?t=1191348839

 

Jada, mye det samme som tidligere oppdateringer.. Men det er da noe!

 

Snart blir det innkjøp av gass og da regner jeg med at det blir litt fremgang i dette prosjektet. Har litt sveising igjen..

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatte på bakplata.. Det var mye bart metall og på tide å få dekket det.

 

Sandblåst:

IMG_0461.jpg?t=1191603004

Legg merke til den påbegynte sandstranden i brønnen: haha :

 

Her er et bilde av rusten etter den er blitt blåst. Man ser det er små groper i plåten. Tror det blir rimelig rent for rust, men det vil tiden vise..

IMG_0465.jpg?t=1191603044

 

Mye krinkler og kroker, men det gikk med litt tolmodighet.

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 2 pakker i posten i dag.. Det var et stykk servo m/tilbehør. Vet ikke helt om jeg skal bruke den enda, men det er fint å ha muligheten!

 

Pakket ut tilbehøret, men ettersom jeg gjorde dette hjemme turde jeg ikke pakke ut pakken med servopumpa osv. Er for grisete å ha liggende på parketten gitt!

 

Gav tilbehøret en liten vask i.. øøh, ja vasken. Legg merke til kjøttdeigen som ligger til tining på vasken..

IMG_0467.jpg?t=1191687949

 

Resultat av vasken:

 

IMG_0469.jpg?t=1191688147

 

Skal bli fint å montere rene deler når/om jeg skal bruke det i denne bilen..

 

 

Her ser dere også resultatet av kjøttdeigen:

IMG_0475.jpg?t=1191696787

 

Nammenamm! Og nå er det duket for et par timer med go-program på Discovery!

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_0469.jpg?t=1191688147

Kjøpte selv et komplett servo med tilbehør til Golf 1, men jeg har ikke den delen oppe til venstre (husker ikke hva den heter jeg, men den som går fra rattstammen og ned på tannstaget) Trenger man den eller man man bruke den orginale med litt mekking?

1986 Peugeot 205 CT

1982 VW Golf 1 CL Automatic

1980 VW Golf 1 Turbodiesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg grunnet resten av bakplaten oppdaget jeg at grunningen kokte enkelte steder det fortsatt var orginal lakk. Dette har aldri skjedd før med Hagmans grunningen så jeg ble litt overrasket.. Da var det bare å vente til grunningen tørket, pusse det ned for så å prøve igjen.

 

Ferdig:

ferdigmedbakplate.jpg?t=1191781920

 

Hadde også tatt med resten av servoen ut på værste for å inspisere og vaske. Det ble rett og slett for dårlig plass i vasken på kjøkkenet:p

 

"litt" skitten:

servoskitten.jpg?t=1191782241

 

Etter en vaskerunde, klar for å legges i hyllen:

rent.jpg?t=1191782312

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rustfjerningen fortsetter..

 

Har fjernet litt rust i vinduskarmen bak på høyre side.. Det var ikke så mye, bortsett fra et hull. Sveiser dette senere. Ettersom jeg hadde slipt det ned og latt metallet stå bart en god stund sandblåste jeg mer enn nødvendig. Da dukket det jaggu opp enkelte smågroper under lakken der det var rust.. Flaks at jeg fant de, kjedelig om de skulle ha begynt å boble når bilen var nylakket!

 

Sandblåst, mattet og vasket. Det lille hullet er til venstre på karmen..

IMG_0487.jpg?t=1192096882

 

Testet ut den "røde" grunningen til Hagmanns. Fant 2 røde grunninger. Den ene var samme type som den grå (bare rød:p) og den andre het 1-komponents rustskyddsgrunning (eller noe slikt..) Går ut i fra at det var den folket siktet til? Skjønte egentlig ikke helt hva som var forskjellen på de to typene ut i fra det som stod bak på boksen.. Men man må da teste! Slik ble det:

 

IMG_0491.jpg?t=1192097465

 

Og så var jo fargen finere enn den grå;)

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår