Gå til innhold

Prosjekt Formel E

Ranger emnet


golfrider

Anbefalte innlegg

  • Svar 205
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har tatt høyre karmen bak også.. Denne hadde jeg "tatt" tidligere, men grunningen reagerte litt med brunoxen jeg hadde brukt. Da tenkte jeg som så at dette må bort! Det var faktisk rustet litt til etter at jeg la på brunox!! Sandblåste og fant 2 ørsmå hull i fremkant av karmen. Sveiser de til uken..

 

hyrevkarm.jpg?t=1192733821

 

Og så var det baklukens tur! Her var det kommet litt rust. Årsaken til det er vel at jeg brukte bonde-metoden med stålbørste på drillen for å fjerne det lille som var av rust da jeg kjøpte luken.. Denne gangen sandblåste jeg: rolleyes Jeg måtte også banke inn noen forhøyninger som var kommet etter at jeg sveiset igjen hull etter merker og visker tidligere..

 

Ferdig med rustfjerningen, pusset og klart til grunning. Jeg tar "innsiden" på luken senere..

klartforgrunning.jpg?t=1192734293

 

Ferdig grunnet.. Two-tone?

twotone.jpg?t=1192734348

Er meget fornøyd med legging av grunning. Fikk 2 "små-sig", men jeg hadde regnet med mer:p

 

Og så.. Et lite bilde av de klærne jeg la under bakluken før jeg grunnet. Slik går det når man bruker det som ligger nærmest!: haha :

 

oops.jpg?t=1192734456

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har fått låne en skikkelig vugge av Ekkoj.. Blir enkelt og greit å få snudd bilen i tillegg til at ryggen ikke blir helt banan av å fjerne all skiten under bilen..

 

Ellers så brukte jeg dette...:

sveiseapparat.jpg?t=1193689382

 

..til dette:

sveiset.jpg?t=1193689424

 

Sveiset hele kanten ettersom dette skal tinnes.

 

Ellers så er det kanskje noen som husker at jeg sveiset igjen fangerfestene i vangen?:helpme:

Nå har jeg fått åpnet hullene igjen.. He he.. Sånn går nu dagan!

nyehull.jpg?t=1193689542

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg slipt ned sveisen på det siste dempertårnet, rengjort og startet å tinne. Midtveis i prosessen så konket fanken meg den møkkabrenneren jeg hadde kjøpt på tema. Måtte bare gi meg ettersom det ble for vanskelig å holde fyr i brenneren og få på tinnet samtidig. Rimelig forbanna: mad :

 

Lette rundt i dag etter en bedre brenner, men måtte bite i det sure eplet og kjøpe en annen patent fra drit-tema. Den funket i hvertfall lenge nok til at jeg fikk gjort ferdig tinningen. Fikk ikke tid til å slipe ned tinnet ettersom jeg hadde madamen med meg. Hun satt faktisk og ventet (leste KK) mens jeg tinnet (og skiftet til vinterdekk på audien). :) I tillegg fungerte hun som fotograf:p

 

Her er dagens fåtåshuut:

 

Pålegging av tinn:

meg.jpg?t=1193947395

 

Ny oppvarming og utgjevning:

sparkling.jpg?t=1193947429

 

Ferdig:

ferdig-1.jpg?t=1193947453

 

Ovenfra (tror det vil bli rimelig jevnt etter at jeg har slipt det ned):

ovenfra.jpg?t=1193947477

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

Sparkel sprekker ja og det er jo noe shait med nylakkert bil.. Tinn er utrolig bra med tanke på bevegelse og slikt, bare man gjør det skikkelig. Det er ikke så ille å slipe ned faktisk, men littegrann sparkel må nok til for å få det 100%. Man kan legge på mer tinn, men det er lett for å "ødelegge" det man har gjort i første omgang. Nå er det ikke så mye bevegelse ved dempertårna, så jeg regner med at dette blir smooth!

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en liten økt i går også. Fant ut at jeg ikke kunne ta helg før jeg hadde pusset ned det grøvste, vasket og grunnet dempertårnet.

 

Holdt på lenge med filen ettersom det var vanskelig å komme til med powertools. Må nok finslipe litt her også, men orket ikke mer grunnet såre fingre og tørst!

 

Fra siden:

ferdigfrasiden.jpg?t=1194036704

 

Ovenfra:

ferdigovenfra.jpg?t=1194036753

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en liten økt på rustfjerning i dag. Tok bunnen av a stolpen og litt nedover dørkarmen på venstresiden Det var faktisk endel rust i bunn av astolpen, men det hadde ikke blitt hull. Sandblåste det jeg var kar om og grunnet. Tok også toppen av innerskjermen (som har stått "naken" en stund..)

 

Noen crappy mobil pics:

 

IMAGE_194.jpg?t=1194457720

 

IMAGE_193.jpg?t=1194457907

 

IMAGE_198.jpg?t=1194457929

 

Fikk ikke tatt hele veien ned på dørstolpen ettersom vannutskilleren begynte å krangle..

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår