Gå til innhold

Min første trafikkforseelse - urettferdig også!

Ranger emnet


dezvipe

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Faen steike nå ble jeg forbanna. Fått parkeringsbot, som jeg forsåvidt mener er urettferdig. Vil høre deres meninger om klagemuligheter. Here we go:

 

I morges skulle jeg og tre arbeidskollegaer jobbe i noen høyblokker her i Bergen, i nærheten av Danmarksplass for de som er kjent. For å unngå å belaste firmaet med unødvendige parkeringsutlegg, valgte vi å kjøre litt rundt for å finne et gratis og lovlig sted å parkere. Vi fant en gate, kalt Bøhmersgaten.

 

Slik så det ut:

 

bilde1.JPG

 

De røde firkantene er bilene våre. Vi la merke til at parkering forbudt-skiltet var plassert 50 meter borte fra der vi stod parkert, dette skiltet stod vendt mot oss når vi kom fra hovedveien (altså venstre på bildet). Med andre ord tolket vi det som at det er forbudt å parkere ETTER skiltet, i og med at et slikt skilt gjelder fra og med der skiltet står plassert, til neste veikryss.

 

Flotte greier tenkte vi, og gikk med god samvittighet ned til høyblokkene og begynte å jobbe. Når jeg 8 timer senere rusler opp til bilen for å kjøre hjem, har jeg faen kuke meg fått parkeringsbot på 500 norske blanke. Jeg skjønte ingenting. Det var ikke noe skilt før skiltet som allerede stod der, enda jeg lette litt rundt.

 

Av ren nysgjerrighet gikk jeg bort til skiltet på bildet for å se om jeg ble noe smartere av den grunn, og tror du ikke at på ANDRE SIDEN av skiltet var det også "malt" et parkering forbudt-symbol??

 

Har ingenting å gjøre med at jeg påstår at skiltet ikke gjelder, men hva faen er det for en idiotisk plassering da? Hvordan skal jeg, som tross alt står 50 meter unna og ser på skiltet, LUKTE at de luringene som har plassert skiltet har "malt" parkering forbudt på andre siden også? Hvorfor kunne de ikke satt opp et skilt der gata begynner, ett i hver ende altså, slik at folk faktisk ser det og skjønner det?

 

Har jeg noen klagemuligheter her tror dere?

 

Takk for eventuell hjelp!

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge den veien der ikke er enveiskjørt, så tror jeg dine muligheter for klaging er dårlige dessverre. Skiltet gjelder i kjøreretningen, og ut ifra hva jeg ser på tegninga så har dere satt bilen på "venstre" side av veien (som da blir å krysse motgående kjøreretning før du parkerer). Da gjelder skiltets bakside (altså siden du ikke ser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge den veien der ikke er enveiskjørt, så tror jeg dine muligheter for klaging er dårlige dessverre. Skiltet gjelder i kjøreretningen, og ut ifra hva jeg ser på tegninga så har dere satt bilen på "venstre" side av veien (som da blir å krysse motgående kjøreretning før du parkerer). Da gjelder skiltets bakside (altså siden du ikke ser).

 

Høres i grunnen logisk ut.

 

Får vel bare bite i det sure eplet...selv om jeg synes de har vært litt gjerrige med skiltene...

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er nok helt vanlig praksis dette.

 

Parkering forbudt skiltes normalt bare på høyre side, med mindre veien er enveiskjørt.

 

Parkerer du på venstre side, må du derfor gå helt til du finner et skilt eller et kryss før vet om det er parkering forbudt.

 

Uansett, i følge tegninga di har du parkert nærmere enn 5 meter fra et veikryss, så da har du jo brutt to regler :D

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår