Gå til innhold

Basser under panseret

Ranger emnet

buskmann

Anbefalte innlegg

Det er litt dårlig plass inni bilen min (Opel Astra), men så vil jeg gjerne ha et anlegg som spiller rått!

Kan jeg sette basseren under panseret, eller et annet sted det er ledig plass? Blir det for varmt der?

Lyden inni bilen vil jeg helst ha så lav som mulig, det er bare for råning.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

du har misforstått..

Se på tilstandene i USA..

http://www.noboomers.com/

http://www.lowertheboom.org/trice/

http://www.eie.fceia.unr.edu.ar/~acustica/biblio/boom.htm

Dette vil vi ikke ha noe av i norge...

så over til litt mere seriøse ting..

avhengig av mye bagsje plass? Er da ikke så fordømt lite bagasje rommet på en astra.

Se på hifonic sin prosjekt tråd. Han har liten bil han... MEN masse bass:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt dårlig plass inni bilen min (Opel Astra), men så vil jeg gjerne ha et anlegg som spiller rått!

Kan jeg sette basseren under panseret, eller et annet sted det er ledig plass? Blir det for varmt der?

Lyden inni bilen vil jeg helst ha så lav som mulig, det er bare for råning.

Om du har plass til sub underpansret trur jeg ikke, men du må i tillfelle ha lukka kasse, som er dekt med aluplate og isolering utvendig for å tåle varmen fra motoren, fronten på kassa bør vendes mot torpedoveggen, og bassen bør spille inn i cupén. Tviler sterkt på att dette blir vell mottatt av biltilsynet.

Mye jobb blir det også, så derfor bør du sjekke plassen i dashbordet.

Kan bli lettere å få inn en 8" eller 10" som takler liten lukka kasse f.eks http://installbay.no/product_info.php?cPath=24_37&products_id=362

SWS-10_1.jpg&w=120&h=119&page=prod_info

som tar liten plass, og kan spille i liten kasse.

Og ved plassering i dash'en så vil det likevell spille dypt og tøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min spiller golf, slik at å ta av bagasjerommet er fy-fy.

Jeg tror ikke det er noe plass i dashbordet. Er et lite hanskerom og en airbag på passasjersiden. Kan umulig bli noe pent.

Litt av poenget var også at jeg inni bilen skal slippe unna det meste av lyden.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et element som spiller i friluft vil ikke nødvendigvis høres like godt ute som et som spiller inne i en bil...

Skal mye til for å få til bass utendørs!

Effekten blir nok mye bedre med portet eller båndpasskasse tunet til 40-50 Hz som spiller inne i en dårlig dempet bil.

Ellers skal det sies at jeg tror dette er det mest harry jeg har hørt om :P

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudbedre! En skal se mye før øya detter ut!

Tipper du vil få ønsket effekt ved å montere 3 18" fra Eltek i en skiboks på taket :???:

Men fra spøk til skranglende revolver; etpar 10" eller 8" i dørene ville nok gitt ønsket effekt, selv om du må belage deg på at du får irriterende mye lyd også inne i kupèen.

Lyden kan dog reduseres ved at du montererelementene innenfor dørtrekket og demper dette med 4 - 5 lag støydempematter. Originaldempinga i dørene napper du vekk slik at blikket i Opeln får liflige resonnanser som spres til almenheten rundt kjerra. Resultatet du ønsker vil uansett føre til skrammel og bråk med de kriteriene du har lagt frem.

En underlig forespørsel fordrer somregel underlige løsninger ;)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider