Gå til innhold

Basser under panseret

Ranger emnet

buskmann

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke 62 år. Jeg er født i 1981 og er således 25 år.

Sånn ser det ut i motorrommet:

8a24va2.jpg

Den svarte boksen til venstre kan jeg ta bort. Det er der jeg tenkte å ha subben. Tidligere satt det et luftfilter der, men nå er boksen tom. Luftfilteret sitter i boksen nærmere motoren nå. Kan jeg bare regne ut arealet og finne det største elementet som får plass? Hvor mye dybde trengs?

Jeg lurer også på om jeg må ha kasse rundt elementet? Det tar jo også litt plass.

Og så må dette festes i motorrommet på en måte, tips der?

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er ikke 62 år. Jeg er født i 1981 og er således 25 år.

Sånn ser det ut i motorrommet:

Den svarte boksen til venstre kan jeg ta bort. Det er der jeg tenkte å ha subben. Tidligere satt det et luftfilter der, men nå er boksen tom. Luftfilteret sitter i boksen nærmere motoren nå. Kan jeg bare regne ut arealet og finne det største elementet som får plass? Hvor mye dybde trengs?

Jeg lurer også på om jeg må ha kasse rundt elementet? Det tar jo også litt plass.

Og så må dette festes i motorrommet på en måte, tips der?

Det endrer ikke så mye annet en:25år, råner, liker ikke musikk, vil bråke for andre.

Men vær sin smak.

alukasse klarer seg med 10mm vegger, så da bygger kassa 20mm mer en sub.

og dybden avhenger av plassen og hvor mange liter sub trenger.

Velger du den 10" jeg nevnte tidligere kan kassa være 10cm dyp

og 27cm bred og lang, altså 27 X 27 X 17cm.

det er egentlig bare 9L. men til hva du skal bruke den, så holder det i masse vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Dette er en dustetråd..

Hvis du vill ha rånebass så er det 2stk 15" i portet kasse og god forsteker som gjelder. Pluss alle vinduene åpne da.

Men hva i helvet skal man med sub i under panseret?

*Stikker for å montere vindusvisker på innsiden av vinduene i bilen pga kondens som dukker opp av og til.

* Kjøper også en cd-spiller som jeg skal montere på taket slik at jeg kan skifte cd når jeg står med panseret opp utenfor bilen og hører på musikk

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du ikke ta fram kun halvparten av hva jeg sa.

Det er hele kombinasjonen: 62år, råner, liker ikke musikk, vil bråke for andre.

Skulle mannen ha musikken inne i bilen, men med ønske att det hørtes godt uten for også, så ville det vært noe helt annet.

Han vil vel ta igjen på oss sikkelige rånere da :P

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke verre enn å svare på det mannen spør om...

Du vil få langt mindre effekt av en sub som er montert under panseret, fordi bilkupéen forsterker de dype tonene. Skal du ha noe montert under panseret som gir like mye trykk som en vanlig "raggarbil" må du trå til med noe langt større og heftigere enn noe du noensinne vil få plass til under et panser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også at denne iden er litt utenom det vanlige

MEN .....

han spør etter HJELP til dette , nå har brukere her i forumet brukt 4 sider på å slenge dritt, bare noen få har giddet og hjelpet han... Synes det er lite bra for forumet at dette blir slik.......ikke sikkert at andre tør og spørre om hjelp til ting utenom det vanlige.

Lykke til med sub under panser. håper vi får se bilde av det når det er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider