Gå til innhold

Girkasse bytting på Bmw e30

Ranger emnet


Arnie

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke byttet på BMW men det er stort sett likt på alle biler.Ut med motor/gir.Det du må bytte er pedalsettet,er ikke sikker på om det er boret hull i torpedoen til clutsh pumpa,hvis ikke så må du det,er ikke sikker på om girkasse traversen er lik men den må du få med den man.kassa og evt mellomaksel hvis ikke den er lik.I tillegg trenger du svinghjul,trykkplate,lager på veivtappen osv,er bilen fra før 89-90 og kassa nyere må du bytte bakaksel siden speedometer utaket er på bakakselen etter 89/90

Du må også fjærne det elektriske anlegge som går til automaten (Styringsboksen)

Har du alle delene å det rette utstyret så er det unnagjort i løpet av helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARNIE JO!!

heisann...

gjorde samme jobben på en volvo 240...

hadde da byttet inn pedalsett på forhånd, og da tok det oss nøyaktig tre timer fra vi kjørte inn på verkstedet(lånte en løftebukk, det hjalp litt) til vi rygga ut igjen med manuell kasse..

 

:op

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår