Gå til innhold

lh.2.4 på b21et

Ranger emnet

vectra.turbo

Anbefalte innlegg

Har nå begynt på ombyggingen. lurte i denne sammenheng på om skruehull til svinghjulssensor er på en b21et? eller må jeg lage noe lurt :)

lurte også på om bankesensor er nødvendig, og hvor den skal stå..

til slutt.. er dyser fra b230et lavohm? trenger jeg formotstand?

BTW. noen som har fordeler til meg?

Takk for svar

Mvh. Runar

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at skruehullene er der ja.

Bankesensoren er anbefalt og montere ja.

ET og (FT med LH 2.2) dysene er grønne og er på 300ml

FT/FK med LH 2.4 er lysegrønne og på 337ml

Alt av givere som er orginalt på LH 2.4 bør monteres pga ikke å få feilkoder, og hindre at motoren går på "reserve" program.

Forkoblingmotstand MÅ monteres, har reparert mange hjerner der hvor det er kjørt med lavohmige uten forkoblingsmotstand...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow. takk for bra svar :)

men korleis gjer eg det med bankesensoren då? skal vel være et stikk på blokka, som eg mangler... er kun den eg mangla då før eg kan prøvestarte :)

Veit du om eg kan bruke boxane fra 940 turbo? eller må eg te me custom hjerner? blir megasquirt i desember, men trenger bilen so fort som mulig.

Mvh. Runar

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at skruehullene er der ja.

Bankesensoren er anbefalt og montere ja.

ET og (FT med LH 2.2) dysene er grønne og er på 300ml

FT/FK med LH 2.4 er lysegrønne og på 337ml

Alt av givere som er orginalt på LH 2.4 bør monteres pga ikke å få feilkoder, og hindre at motoren går på "reserve" program.

Forkoblingmotstand MÅ monteres, har reparert mange hjerner der hvor det er kjørt med lavohmige uten forkoblingsmotstand...

trodde ET dysene var større enn ft/fk dysene jeg.. bankesensorn ska sitte på blokka oppunder innsuget hvis du lurer.. er (flere?) hull med gjenger i der..

volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde ET dysene var større enn ft/fk dysene jeg.. bankesensorn ska sitte på blokka oppunder innsuget hvis du lurer.. er (flere?) hull med gjenger i der..

Hadde det vært så vel.. men tror ikke der er et eneste.. men når du sier det blir jeg usikker :) må sjekke, men tviiler :\

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært så vel.. men tror ikke der er et eneste.. men når du sier det blir jeg usikker :) må sjekke, men tviiler :\

på 230F, FT å FK er det iallefall det.. Altså de som det er LH2.4 sprut på..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå funnet ut at det ikke er skruehull, verken til bankesensor eller svinghjulsensor.. lurer på korleis eg finne ut kor svinghjulsensoren skal være.. rekna med den skal stå i en eksakt posisjon.. håpa noken kan hjelpe meg med dette

Mvh. Runar

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå fått laga hull til svinghjulssensor, blei sånn passe fornøgd.. men er det noken som veit ka avstand det skal være fra sensoren til svinghjulet? so eg kan sjekke, evt. justere?

Edit: trenger oxo og vite korleis eg finne øvre dødpunkt.. mangler reim deksel, og må ha øvre dødpunkt for og montere svinghjul.. :)

Mvh. Runar

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke ØD når stempel 1 står i øverste posisjon? Da skal punktet på svinghjulet hvor det ikke er noe hull stå så nærme hullet til starteren som mulig...

Og hvis det er noe du ikke får festa; Tec7...

var det eg trodde, men vil ha det sikkert.. vil ikkje ned med girkassa meir enn nødvendig.. tung jævel :)

blir megasquirt på den, men trenger bilen "nå", så det får vente :)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider