Gå til innhold

Kamreim, runde eller firkantede tenner?

Ranger emnet


bjørn

Anbefalte innlegg

når underspyling kom, så kom også runde tagger på B230-motorene( sent 1993), og disse motorene har jo Lavere orginaleffekt enn feks B230ET som har firkantede tagger.... Men, nå er jo underspylings-blokkene gode for 300hk uten store inngrep, så runde tagger har vel litt å si, uten at jeg vet noe sikkert :)

 

Det jeg kan "tenke" meg med runde tagger, er at du får et vesentlig mykere inngrep mot tannhjulene, og sparer derfor tannhjul og reim rent slitasjemessig.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett:D er MANGE som kjører modifisert standard drev i rallycross og det holder da der.. om man ikke kjører sinnsyk løft på kammen eller k-motor skjer det lite uansett om reima ryker.

Edit: men det er jo klart at en turbomotor som går på høye trykk har høyere sylinder trykk også så reima vil få mer slitasje sånn sett... jeg har aldri sett på dette som no prob..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår