DjViper Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Er ryggelys påbudt egentlig?? Tenkte jeg skulle lage cleen look på bagasjeromskokket, og det eneste lyset som er der er ryggelyset! Eller det eneste lyset som ikkje er på siden av bagasjeromslokket, viss dere skjønte?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DjViper Skrevet September 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Vatt veldig mykje rot her!!! Det eg egentlig lurer på er om det er påbudt med ryggelys? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Det vil jeg tro ja. Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'en Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 ja Siter Old Volvos never die, they just go faster. 1993 Volvo 940 Turbo 1979 Volvo 242 DL 1988 Volvo 240 - 199? Volvo 245 - 1986 Volvo 760 - delebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toyota R Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Nei, ryggelys er faktisk ikke påbudt, det er kun til egen hjelp under rygging! Så fram med sveiseapperat, sparkel og pussepapir:) Det kan du også få bekreftet om du ringer din lokale trafikkstasjon! Siter Bråstopp når purken skal stoppe deg, ikke vent på en bussholdeplass eller noe, bare lås hjula!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DjViper Skrevet September 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 hehe...høres bra ut :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 § 28-5. Lysutstyr som bil kan ha (Bestemmelsene i denne paragraf gjelder ikke for kjøretøy som omfattes av § 28-1) RYGGELYS 9. Bil kan ha en eller to lykter som gir hvitt eller gult ryggelys. 9.1 Lyktene skal gi stor spredning og må ikke virke blendende. 9.2 Hver lykt skal være slik konstruert og innstilt at belysningen 25 m foran lykten er mindre enn 1 lux i ethvert punkt som ligger over horisontalplanet gjennom lyktens sentrum. 9.3 Lykten(e) skal være plassert slik at høyden fra vegbanen til nederste kant av den lysende flaten er 25 cm eller mer, men høyden fra vegbanen til øverste kant av den lysende flaten må være mindre enn 120 cm. Målene skal tas når bilen er ubelastet. 9.4 Lykten(e) skal være koplet slik at den (de) bare kan tennes når tennings strømmen er slått på og når enten giret settes i revers, eller bilen beveger seg bakover. 9.5 Lykter for ryggelys som tilfredsstiller direktiv 77/539/EØF anses å oppfylle bestemmelsene foran. Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg