Gå til innhold

ok girkasseoppsett?

Ranger emnet


Radial

Anbefalte innlegg

Hello folks!

 

Trenger noen synspunkter på et par girkasseoppsett til min B230FT motor i 740'n min.

 

Motoren har følgene mods;

-EcoMax chip

-Justerbar linær BTR

-A-kam

-16t-snurre@1bar (Ny)

 

Ligger nok tett oppi 300nm og 220hk, og begge m47'ene mine har ikke holdt mål... og siste kassa nå lekker som ei sil, så detta er jeg litt lei... skal ha noe som holder, men som ikke koster skjorta. skal IKKE over 250hk og 350nm på dette prosjektet, så trenger ikke "svære" sakene.

 

Har da kommet opp med 2 alternativer, siden Getrag 262-kasser har for lav sluttdreving, og 265 er så og si umulig å oppdrive til en alright penge, så har jeg dumpa disse alternativene litt... vet ikke om M46P er et alternativ til.

 

 

 

Enklest:

M90 kasse, bygge om til hyd.clutch, og bytte mellomaksel... hørte med høgger i sverige, og de skal ha 8 lakser for komplett alt sammen... UTEN dobbeltmasse-svinghjul.... kan jeg eventuelt bruke enkeltmasse-hjulet&clutchen jeg har på M90. Bolt on, men smådyrt....

 

Bedre(?);

5-trinns Getrag 260 kasse fra E28 Bmw 528 (Massevis av, 2000 kr maks), i alright stand med adapterplate for fast clutchkåpe(2 lakser i sverige), Volvo Lh2.4 enkeltmasse svinghjul& bmw 325-kamell(1000kr) med volvo std turbotrykkplate, forlenge m47 mellomaksel litt, og sveise seg no braketter etz for spakstell og girkasseoppheng.

Tungvindt men billigere enn M90...

 

Hva ville dere valgt?

 

Mvh

Lars

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er noen kasser som heter t5 eller no. di skal være i samme pris klasse som m90 men tåler mye mer effekt

 

er det tremec du snakker om? disse ligger jo på 15-20 000kr... et godt stykke over M90:)

 

Trenger ikke kasse som skal tåle 700nm+++ etz.... bare noe som funker, som holder :) Kjører ikke gris hele tiden, og er snill med giringa syns nå jeg selv... derfor jeg poster her, kanskje jg får noen svar:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peis på med 262/265 kasse, så har du kasse til muligens senere prosjekt :)

 

de er bare umulige å oppdrive... det er problemet. Man betaler også ikke 7000 for en girboks uten tilbehør? disse 262 og 265 girkassene må man grave langt og lenge etter, og når du finner en, så koster de mer enn det smaker ass... ingen som har noe å si på oppsettene?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår