Radial Skrevet September 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Jeg har trua på 260-kassa.... KL-racing har adapterplate, og da passer den mot motoren. Spørsmålet er om LH2.4 svinghjulet passer inni clutchkåpa, og hvordan utløsergaffelen ser ut på 260-kassene.... Derfor jeg tenker litt på M90... for den passer hvertfal "ca"(Litt usikker på svinghjul&clutch-teorien min) Getrag 260 er rett og slett en nyere versjon av 265-kassa, samme innmat, men som sagt fast clutchhus, og disse er BILLIGE. En telefon til høgger i sverige, så får du feks en som har gått 180000km, i god stand og noen ganger også prøvekjørt for 2 lapper, lite å tvile på. Hvem klarer å forlenge mellomakslinger på østlandsområdet til en alright penge? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Denne da? http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=137094 Overkill Ståle; 6-trinns er idioti for norske forhold :iconsm Hvilken bakakselutveksling har du Radial? En Getrag 262 (4-trinns) eller 262cr (5-trinns) med 1:1 på høyeste gir funker perfekt om du har 3:31 eller høyere i diffen! Jeg er på utkikk etter en 262cr fordi 265 blir for høy på 5. gir sammen med 3:31 i diffen. Men om du har 3:54 eller lavere bak ville jeg gått for Getrag 265. Tror det blir både enklere, billigere og vel så solid som M90. Har en fin-fin Getrag 265 for salg i slutten av okt., men den går ikke for under 7k:???: Hvem klarer å forlenge mellomakslinger på østlandsområdet til en alright penge? Jeg gjorde det hos Powertrain eller hva de heter i Verksmester Furulundsvei på Furuset; kostet 1500,- ferdig avbalansert. Mye billigere enn Unicardan. Hade :hello: Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norskturboimport Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Gå for en getrag 265, den er mye mere solid enn en m90 kasse, de er ikke solid i d heletatt........ det er mange som tror at m90 kassa er meget solid, men tar du den en tur på bane med 250 ekte hk så smeller den etter en stund..... det er 3 gir som smeller så ekren har et poeng med sveising av det giret....... da holder det en stund lengre. de gjorde jo det i bilsport sin conteiner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Hvilken bakakselutveksling har du Radial? En Getrag 262 (4-trinns) eller 262cr (5-trinns) med 1:1 på høyeste gir funker perfekt om du har 3:31 eller høyere i diffen! Jeg er på utkikk etter en 262cr fordi 265 blir for høy på 5. gir sammen med 3:31 i diffen. Men om du har 3:54 eller lavere bak ville jeg gått for Getrag 265. Tror det blir både enklere, billigere og vel så solid som M90. Har en fin-fin Getrag 265 for salg i slutten av okt., men den går ikke for under 7k:???: Jeg har 3.71 utveksling bak... så en 265/260 med feks 0,82:1 på 5te er veldig idèelt for meg rent utvekslingsmessig. Jeg gjorde det hos Powertrain eller hva de heter i Verksmester Furulundsvei på Furuset; kostet 1500,- ferdig avbalansert. Mye billigere enn Unicardan. Takk!! Det var VELDIG mye rimeligere enn Unicardan ja.. :) Getrag er nok det beste valget for meg, blir nok billigere i lengden og.... så ryker kanskje ikke faenskapet med en gang! hehe :thumb Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 T4R Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Tåler en getrag 260 det samme som en 265? Siter 1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan 1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Tåler en getrag 260 det samme som en 265? Ikke de første utgavene; i 1985 måtte BMW gå tilbake til 265 fordi 1984-års modell 260 var for dårlig. De nyere 260-kassene er sikkert kurante Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Ikke de første utgavene; i 1985 måtte BMW gå tilbake til 265 fordi 1984-års modell 260 var for dårlig. De nyere 260-kassene er sikkert kurante :thumb Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Si fra til meg hvor du får tak i 5-trinns Getrag 260 a! ;) Har aldri sett 5-trinns getrag til den prisen. Pleier ikke 4-trinns å ligge der omkring, og 5-trinns på 4-5000 og oppover? Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Overkill Ståle; 6-trinns er idioti for norske forhold :iconsm Hvilken bakakselutveksling har du Radial? En Getrag 262 (4-trinns) eller 262cr (5-trinns) med 1:1 på høyeste gir funker perfekt om du har 3:31 eller høyere i diffen! Jeg er på utkikk etter en 262cr fordi 265 blir for høy på 5. gir sammen med 3:31 i diffen. Men om du har 3:54 eller lavere bak ville jeg gått for Getrag 265. Tror det blir både enklere, billigere og vel så solid som M90. Har en fin-fin Getrag 265 for salg i slutten av okt., men den går ikke for under 7k:???: Jeg gjorde det hos Powertrain eller hva de heter i Verksmester Furulundsvei på Furuset; kostet 1500,- ferdig avbalansert. Mye billigere enn Unicardan. Hade :hello: hmm.. mener broren min betalte 1000.. vet ik helt hvor det var.. ferdig balansert og blot on.. Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Hmm, betaler da heller ikke mer enn ca 1000 hos Unnicardan heller. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Ikke de første utgavene; i 1985 måtte BMW gå tilbake til 265 fordi 1984-års modell 260 var for dårlig. De nyere 260-kassene er sikkert kurante Er det noe problem å bruke nyere getrag og zf girkasser? Jeg må ha grommere girkasse da m45 en ikke holder mål lenger. Og jeg synes disse gamle getragene er veldig overpriset iforhold til alderen. Ser endel svensker som bruker zf kasse fra 525 tds osv. http://www.blocket.se/vi/9373422.htm?ca=15_s http://www.blocket.se/vi/9302171.htm?ca=15_s Og hvis det ikke er noe problem å bruke nyere getrag med fast sprengkåpe må det jo være bedre og kjøpe det. Disse er jo billigere også. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 ZF-kassene er vesentlig grommere enn Getrag. Alle som lager seg gromprosjekter på 800hk etz bruker kun ZF. Det er litt jobb å bygge om, men feks den øverste linken var jo helt sjeeeef for de som har hyd. clutch på 700 og 900 serien.. bolt on, klar for nye eventyr..:) Getrag 260 til 2 lapper er inno problem over hodet, bare ta en titt på bildelsbasen.se under E28 karoseriet og Bmw 528i.. så finner du en del nedi 1500,- også, men disse har mange mil på seg. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 må man ikke bygge om til hydraulisk clutch hvis man skal ha en 260 kasse da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 må man ikke bygge om til hydraulisk clutch hvis man skal ha en 260 kasse da? m90 er jo også hydr, men man kan jo modde den om til vaier også... men det er vel ikke all verdens mikkmakk å bygge om til hydr. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.