Gå til innhold

ok girkasseoppsett?

Ranger emnet


Radial

Anbefalte innlegg

Jeg har trua på 260-kassa.... KL-racing har adapterplate, og da passer den mot motoren. Spørsmålet er om LH2.4 svinghjulet passer inni clutchkåpa, og hvordan utløsergaffelen ser ut på 260-kassene....

Derfor jeg tenker litt på M90... for den passer hvertfal "ca"(Litt usikker på svinghjul&clutch-teorien min)

 

Getrag 260 er rett og slett en nyere versjon av 265-kassa, samme innmat, men som sagt fast clutchhus, og disse er BILLIGE. En telefon til høgger i sverige, så får du feks en som har gått 180000km, i god stand og noen ganger også prøvekjørt for 2 lapper, lite å tvile på.

 

Hvem klarer å forlenge mellomakslinger på østlandsområdet til en alright penge?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Overkill Ståle; 6-trinns er idioti for norske forhold :iconsm

 

Hvilken bakakselutveksling har du Radial? En Getrag 262 (4-trinns) eller 262cr (5-trinns) med 1:1 på høyeste gir funker perfekt om du har 3:31 eller høyere i diffen! Jeg er på utkikk etter en 262cr fordi 265 blir for høy på 5. gir sammen med 3:31 i diffen.

 

Men om du har 3:54 eller lavere bak ville jeg gått for Getrag 265. Tror det blir både enklere, billigere og vel så solid som M90.

 

Har en fin-fin Getrag 265 for salg i slutten av okt., men den går ikke for under 7k:???:

 

 

Hvem klarer å forlenge mellomakslinger på østlandsområdet til en alright penge?

 

Jeg gjorde det hos Powertrain eller hva de heter i Verksmester Furulundsvei på Furuset; kostet 1500,- ferdig avbalansert. Mye billigere enn Unicardan.

 

 

Hade :hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for en getrag 265, den er mye mere solid enn en m90 kasse, de er ikke solid i d heletatt........ det er mange som tror at m90 kassa er meget solid, men tar du den en tur på bane med 250 ekte hk så smeller den etter en stund..... det er 3 gir som smeller så ekren har et poeng med sveising av det giret....... da holder det en stund lengre. de gjorde jo det i bilsport sin conteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bakakselutveksling har du Radial? En Getrag 262 (4-trinns) eller 262cr (5-trinns) med 1:1 på høyeste gir funker perfekt om du har 3:31 eller høyere i diffen! Jeg er på utkikk etter en 262cr fordi 265 blir for høy på 5. gir sammen med 3:31 i diffen.

 

Men om du har 3:54 eller lavere bak ville jeg gått for Getrag 265. Tror det blir både enklere, billigere og vel så solid som M90.

 

Har en fin-fin Getrag 265 for salg i slutten av okt., men den går ikke for under 7k:???:

 

Jeg har 3.71 utveksling bak... så en 265/260 med feks 0,82:1 på 5te er veldig idèelt for meg rent utvekslingsmessig.

 

 

Jeg gjorde det hos Powertrain eller hva de heter i Verksmester Furulundsvei på Furuset; kostet 1500,- ferdig avbalansert. Mye billigere enn Unicardan.

 

Takk!! Det var VELDIG mye rimeligere enn Unicardan ja.. :)

 

 

 

Getrag er nok det beste valget for meg, blir nok billigere i lengden og.... så ryker kanskje ikke faenskapet med en gang! hehe :thumb

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler en getrag 260 det samme som en 265?

 

Ikke de første utgavene; i 1985 måtte BMW gå tilbake til 265 fordi 1984-års modell 260 var for dårlig. De nyere 260-kassene er sikkert kurante

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke de første utgavene; i 1985 måtte BMW gå tilbake til 265 fordi 1984-års modell 260 var for dårlig. De nyere 260-kassene er sikkert kurante

 

:thumb

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overkill Ståle; 6-trinns er idioti for norske forhold :iconsm

 

Hvilken bakakselutveksling har du Radial? En Getrag 262 (4-trinns) eller 262cr (5-trinns) med 1:1 på høyeste gir funker perfekt om du har 3:31 eller høyere i diffen! Jeg er på utkikk etter en 262cr fordi 265 blir for høy på 5. gir sammen med 3:31 i diffen.

 

Men om du har 3:54 eller lavere bak ville jeg gått for Getrag 265. Tror det blir både enklere, billigere og vel så solid som M90.

 

Har en fin-fin Getrag 265 for salg i slutten av okt., men den går ikke for under 7k:???:

 

 

 

Jeg gjorde det hos Powertrain eller hva de heter i Verksmester Furulundsvei på Furuset; kostet 1500,- ferdig avbalansert. Mye billigere enn Unicardan.

 

 

Hade :hello:

hmm.. mener broren min betalte 1000.. vet ik helt hvor det var.. ferdig balansert og blot on..

volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke de første utgavene; i 1985 måtte BMW gå tilbake til 265 fordi 1984-års modell 260 var for dårlig. De nyere 260-kassene er sikkert kurante

 

 

Er det noe problem å bruke nyere getrag og zf girkasser? Jeg må ha grommere girkasse da m45 en ikke holder mål lenger. Og jeg synes disse gamle getragene er veldig overpriset iforhold til alderen. Ser endel svensker som bruker zf kasse fra 525 tds osv.

http://www.blocket.se/vi/9373422.htm?ca=15_s

 

http://www.blocket.se/vi/9302171.htm?ca=15_s

 

Og hvis det ikke er noe problem å bruke nyere getrag med fast sprengkåpe må det jo være bedre og kjøpe det. Disse er jo billigere også.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZF-kassene er vesentlig grommere enn Getrag. Alle som lager seg gromprosjekter på 800hk etz bruker kun ZF. Det er litt jobb å bygge om, men feks den øverste linken var jo helt sjeeeef for de som har hyd. clutch på 700 og 900 serien.. bolt on, klar for nye eventyr..:)

 

Getrag 260 til 2 lapper er inno problem over hodet, bare ta en titt på bildelsbasen.se under E28 karoseriet og Bmw 528i.. så finner du en del nedi 1500,- også, men disse har mange mil på seg.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må man ikke bygge om til hydraulisk clutch hvis man skal ha en 260 kasse da?

m90 er jo også hydr, men man kan jo modde den om til vaier også...

 

men det er vel ikke all verdens mikkmakk å bygge om til hydr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår