Gå til innhold

Nylakkert bil -Bør den poleres/vokses?

Ranger emnet

Heiko

Anbefalte innlegg

Hei!

Er straks ferdig med å hellakkere bilen vår. :yummy:

Og i og med det er snart vinter, er jeg usikker på hvordan det er med å polere den?

Har hørt noe om at lakken må gasse fra seg....?

Den er ikke lakkert i lakkboks, så den har da ikke fått den temperaturen den skulle hatt ennå...:rolleyes:

Er det noen her som vet????:confused:

Takker på forhånd!!!!!:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat polering ville jeg drøyet en måneds tid for å være på den sikre siden.

Lakken selv en vinge og våtslipte og rubbet allerede dagen etter. Hørt så mye forskjellige påstander om hvor lenge man måtte vente. Gjorde det litt som et eksperiment. Gått en del tid nå, og ser fortsatt flott ut. Får heller komme med en tilbakemelding om det ikke skulle være så greit på sikt.

Porsche 911 Carrera 4 - Nybilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er straks ferdig med å hellakkere bilen vår. :yummy:

Og i og med det er snart vinter, er jeg usikker på hvordan det er med å polere den?

Har hørt noe om at lakken må gasse fra seg....?

Den er ikke lakkert i lakkboks, så den har da ikke fått den temperaturen den skulle hatt ennå...:rolleyes:

Er det noen her som vet????:confused:

Takker på forhånd!!!!!:thumb

Vanlig lakkbehandling er å vente til vannet ikke perler seg på lakken...

Men ville ha hatt på ett lag med polish før vinteren, nå ganske snart, fordi du da har ett belegg mot saltet som ganske snart er på veiene våre, og at dette polish laget beskytter også lakken mot steinsprut og skit.!

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat polering ville jeg drøyet en måneds tid for å være på den sikre siden.

Lakken selv en vinge og våtslipte og rubbet allerede dagen etter. Hørt så mye forskjellige påstander om hvor lenge man måtte vente. Gjorde det litt som et eksperiment. Gått en del tid nå, og ser fortsatt flott ut. Får heller komme med en tilbakemelding om det ikke skulle være så greit på sikt.

Det er ikke noe problem det du har gjort....

"alle" lakkerere sliper siig samme dagen eller dagen etter og rubber å polerer, for å reparere uhelidige hendelser....støvkorn,hår,div...

Noen Showklar lakker SKAL slipes innen 24 timer å poleres opp igen, dette for at de ripene en lager vil bli "smørt" utover med poleringsmaskinen og lakken flyter ihverandre igjen.

Dette er gjort på Cosmon til Mazdafun....Den med gullflake...

Blir helt slett speil overflate...

Men er en sinnsyk jobb!

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker Bead-lock!!!!

Men da skal det kun et lag med polish,

og ikke noe voks, etter det jeg forstod????

V bruker Meguiars til alt vi, etter vi fant det.:)

Har tenkt til å få lagt på beskyttelsesfilm på de utsatte stedene for steinsprut,

da jeg håper det er lenge til neste gang... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider