Gå til innhold

Haster: fargene på oljetrykksbryterne gti

Ranger emnet

tjekk

Anbefalte innlegg

bytta begge oljetrykksbryterne i dag på gtin siden begge lakk olje.

mekonomen hadde 3 forsjellige og da jeg skrudde av den som står på oljefilterhuset så var den kvit så jeg satt på den som mekonomen beskrev som erstatter kvit. men jeg synes å huske at noen har sagt en gang at den nedpå der er brun eller noe? noen som kan bekrefte orginal fargen på den bryteren? tror nemmelig jeg har montert feil.

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.... den på toppen va køle svart til meg!

det som var feilen var at den begynte ule og blinke over 2000 rpm. så tenkte jeg at jeg kunne skifte bekke siden de lakk begge 2.

når har det stoppet å ule men oljelampa lyser heile tia.

målte med meter og det er bra oljetrykk.

så da er det rart det endra seg om det ikke er feil bryter en plass jeg har montert ?

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det finnes ulike oppfatninger av hva brun er.....

Har nå sjekka litt av hva jeg har stående/liggende: Det er nå bombesikkert at den nede på oljefilterfoten er hvit originalt. En oljefilterfot jeg har liggende og en delebil bekrefta dette.

På PL-motoren min er den andre trykkføleren på oljefilterfoten (tilsvarende sitter på førersida på toppen på 8V) er brun (dronningsjokoladefarget) under all møkka. For å gjøre forvirringa fullkommen så er den tilsvarende trykkbryteren på delebilen blå. Dog har denne vært bytta. Den gamle 8V'en min hadde mørk brun bryter på toppen. Det er jeg bombesikker på!

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider