kris_roald Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 I dag har eg fått min første bil. Det er en Opel Ascona B med 1.3 motor som skal skiftast til en 2.0 motor som eg fikk med på kjøpet. Bilder: Litt rust: ''Litt'' på skjermen også: Skjermen som skal på: Dette ska ver ett langtids prosjekt siden det er 4 år til eg får lappen. Planer: Brock B1 felger,16 med brei kant Koni kit 40mm K&N filter Grenrør, gir det no effekt? Annlegg Lakke den opp att i gul Og diverse småtteri Noen tips? Siter Datsun 180B SSS Opel Ascona B (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Grattis med ascona. :) Synd det var så mye rust. Håpe det ikke er like ille i innerskjermer, gulv osv da. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toa Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Grattis med gobil!;) store planer eller? må melde deg inn i opelmotorsport cluben nå! der få du masse tips og litt lettere å få tak i brukte deler når det trengs;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris_roald Skrevet September 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Noen som vet kor eg får tak i brock b1 felger og omp ratt? Siter Datsun 180B SSS Opel Ascona B (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Noen som vet kor eg får tak i brock b1 felger og omp ratt? Start med å kjøp deg sveiseapparat du. Det vil komme til nytte før felger og ratt...:thumb Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris_roald Skrevet September 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Eg skal kansje få en kar til å sveise til meg, derfor treng eg ikkje sveiseapparat enda. Rust: Spør igjenn eg. Kor får eg tak i brock b1 felger og omp ratt? Lurer på kor mange mm senkesett eg skal kjøpe 40mm,50mm,60mm? Tips? Siter Datsun 180B SSS Opel Ascona B (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommyk Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 der var det ikke lite med rust nei. En del jobb. fint du har 4 år på dæ. HEHE! :roll: :hammer Å felger er vel ikke det første som burde kjøpes. sats heller på å kjøpe felger når bilen er klar for veien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris_roald Skrevet September 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 der var det ikke lite med rust nei.En del jobb. fint du har 4 år på dæ. HEHE! :roll: :hammer Å felger er vel ikke det første som burde kjøpes. sats heller på å kjøpe felger når bilen er klar for veien. Har ikke tenkt å kjøpe felger enda, skal bare vite internettsiden. Siter Datsun 180B SSS Opel Ascona B (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboChrister Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 http://www.styling-tech.no selger brock B1 og http://www.kollevold.no selger OMP... Siter Bruk vett, Ligg bredt! 1977 Opel Ascona B - prosjekt 1991 Opel Omega 2.0 cd 1994 Opel omega b 2.0 16v turbo dta++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris_roald Skrevet September 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Noen som vet ka eg bruker til å ta av dørene? og korleis? Siter Datsun 180B SSS Opel Ascona B (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Noen som vet ka eg bruker til å ta av dørene? og korleis? Du må nok lage deg et spesialverktøy. (får også kjøpt noe slik universal greier på gasoline.no) Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboChrister Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 eg brukte noen dorer som eg fikk spesiallagd (pappa driver maskinneringsfirma) det funka fett som faen, men du må passe på å bruke helt rett størrelse på doren hvis ikkje så går det ikkje... åsso må du bruke dremel å kutte di øvre sprengboltene etterhvert som du slår dem ut pga at de er forlange til at det går ann å slå de ut hele (tar oppi innsiden av døren) Siter Bruk vett, Ligg bredt! 1977 Opel Ascona B - prosjekt 1991 Opel Omega 2.0 cd 1994 Opel omega b 2.0 16v turbo dta++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toa Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 skal du ha Brock b1 9x16 så blir det nok med 40mm senk! men du bør ha gule koni eller spax dempere... skal du senke 60mm så må du til med valsing!;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundah Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 hadde 60mm senking på en ascona b jeg hadde. Den sopa borti alt, så ikke å anbefale.. Ser tøft ut når den står i ro da. Siter Mazda 929 -77 bruksbil Manta b 2.2i -84 prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Andre Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 haha min ascona for 15år siden senka jeg 8-10cm endestopperen ble kappa av for å få den langt nok ned.. kjørte av veien med den og fjærene kom i avisa (utlagt av biltilsynet) som skrekk eksempel på fjær kapping!!! men det var som å kjøre gokart.. så lenge jeg bytta nedre bærekule 1 gang i måneden :P traversen subba asfalten så fort det ble "litt" sporete IKKE Å ANBEFALLE.. men morro var det lell moro å se bilen ikke har blitt helt borte, hadde selv 3 av de før jeg klarte å kjøpe noe annet..... keep it up Siter Mitt Opel Astra prosjekt Listen to your music, not your speakers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg