kris_roald Skrevet September 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Har litt problem med å ta av der sete skal ver. Laga berre rundjengar. Korleis ska eg gjer dette?Borre skruane ut? Siter Datsun 180B SSS Opel Ascona B (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JBL Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Jeg hadde det samme problemet. 1. Gi di en solid kakk med en hammer først og smør på rikelig med 5-56 2. Borr (kappet av der jeg kom til) av hodet på skruene, og på undersiden der skruene går igjenom sveiste jeg på en mutter og skrudde de ut! ;) Siter Opel Kadett C 1.2N Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Kjøp deg en slagskrutrekker. (en skrutrekker som skrur seg endten til venstre ell høyre når man tar hammer'n og banker på den) Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboChrister Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 sleit med det samme på min ascona men eg gjekk amok med vinkelsliper, 5-56 og vannpumpetang... funka fint det siden eg ikkje skulle bruke brakkettene etterpå, noe drit det der Siter Bruk vett, Ligg bredt! 1977 Opel Ascona B - prosjekt 1991 Opel Omega 2.0 cd 1994 Opel omega b 2.0 16v turbo dta++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris_roald Skrevet September 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Når eg skal ta ut motoren, så trenger eg en slags bukk. kor får eg kjøpt det? Og ca pris? Siter Datsun 180B SSS Opel Ascona B (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 thorsov eller biltema, koster en 18-1900 kroner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboChrister Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 1400,- på biltema... Siter Bruk vett, Ligg bredt! 1977 Opel Ascona B - prosjekt 1991 Opel Omega 2.0 cd 1994 Opel omega b 2.0 16v turbo dta++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Den er bedre på thorsov mins jeg å huske. Motorstativet er best på biltema. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris_roald Skrevet September 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Ska ikkje ha de alikavell, sett fast ei heisemaskin(?) opp i taket i garsja i steden for Men, ej bejynte å tenke på å ha sperre bak. Vilken bakaksling passer? He hørt nokke om gsi sperre? Er det rett? Siter Datsun 180B SSS Opel Ascona B (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 ja manta gsi aksel med diffbrems passer. men du må betale så mye for en gammal slitt en, så trur jeg hadde vurdert å kjøpt en ny quaif atb diff, koster rundt 7k. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris_roald Skrevet September 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 ja manta gsi aksel med diffbrems passer. men du må betale så mye for en gammal slitt en, så trur jeg hadde vurdert å kjøpt en ny quaif atb diff, koster rundt 7k. Kor får eg tak idet? Siter Datsun 180B SSS Opel Ascona B (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chissan Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Ska ikkje ha de alikavell, sett fast ei heisemaskin(?) opp i taket i garsja i steden for Men, ej bejynte å tenke på å ha sperre bak. Vilken bakaksling passer? He hørt nokke om gsi sperre? Er det rett? Bruk ei talje eler en traktor til å heise tur motoren ;) funker mye bedre og er desuten gratis (om du får lånt da) Kan jo seff også låne en elefant :P Siter VW Golf mk1 Cab Opel Ascona B Rallybil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris_roald Skrevet September 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Har også lest at dei bruka volvo bakakslinga. e det sperre på alle akslingane eller berre nokke få modella? *edit* No når eg skulle ta av mellom akslingen, så såg eg att det e 4 skrua bake. Men framme såg eg ingenting. korleis får eg den av framme?:wonder: Siter Datsun 180B SSS Opel Ascona B (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chissan Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Har også lest at dei bruka volvo bakakslinga. e det sperre på alle akslingane eller berre nokke få modella? *edit* No når eg skulle ta av mellom akslingen, så såg eg att det e 4 skrua bake. Men framme såg eg ingenting. korleis får eg den av framme?:wonder: Framme sitter den ved at utaket på girkassen går inn i mellomakslingen.. bare å skru den av bak også dra den ut av sporet.. kommer til å renne ut olje av kassen med akslingen ute så om du ikke liker olje søl burde du ha noe under Siter VW Golf mk1 Cab Opel Ascona B Rallybil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JBL Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Splines der, løsne den der den deler seg og dra den av! ;) Kan sitte litt, men med litt godvilje så går det! Siter Opel Kadett C 1.2N Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg