Gå til innhold

Sharifs utfordrer Henning Solberg

Ranger emnet

Mew

Anbefalte innlegg

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Garantert at "egget" slår en wrc bil på en bane som den er bygget for som monte carlo osv... må huske på bilen er proppet med det beste av racing teknologi og masssse hester samt på top gear kom den på toppen av lista, så si at det er en gatebil og ikke en supersportsbil er bare pisspreik, å nei 4wd er ikke alltid fordel å ha vs en rwd.. Men på svingete dårlige norske veier er seff en wrc bil overlegen alle andre.

Uttaler meg ikke om sjåførene helt klart solberg hadde kust sharif selv om han hadde ratta en daukjørt 1,7 diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er så kjedlig med dragrace, hvem som helst kan jo hive på seg litt utstyr og vinne i top fuel...

Først og fremst..ikke hvem som helst kan det ;)

Bilen til sharif er jo ikke spesielt laget for å spise svinger heller da.. Bilen skal jo virke bra i bortimot 400 km/t, så den er jo hovedsaklig laget for å cruise i høy fart enn å herjes med på bane vil jeg si.

Det er hva jeg tenker om bilen..

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert at "egget" slår en wrc bil på en bane som den er bygget for som monte carlo osv... må huske på bilen er proppet med det beste av racing teknologi og masssse hester samt på top gear kom den på toppen av lista, så si at det er en gatebil og ikke en supersportsbil er bare pisspreik, å nei 4wd er ikke alltid fordel å ha vs en rwd.. Men på svingete dårlige norske veier er seff en wrc bil overlegen alle andre.

Uttaler meg ikke om sjåførene helt klart solberg hadde kust sharif selv om han hadde ratta en daukjørt 1,7 diesel.

Mener du at Köenigsegg er bygget for Monte Carlo? Nå har jeg vel hørt det også..

Bilen er imponerende, men den er ikke bygget med det beste av racingteknologi. Bra for å være gatebil, ja.

Du sier "så si at et er en gatebil og ikke en supersportsbil er bare pisspreik". Vel, for det første, den er en gatebil (registrert for gatebruk), og en supersportsbil (superbil, på linje med Veyron, SLR, Carrera GT, Murcielago, Gallardo, osv).

Men for det første er det ikke alltid "masssse hester" er en fordel, for det andre tester Top Gear kun gateregistrerte biler. Jeg tror du ville fått deg en overraskelse hvis de testet 307 WRC mot Köenigsegg..

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banen top gear bruker er laget, på lik linje med rudskogen, for små biler. "Supersportsbiler" vil aldri få de helt rå tidene. Men på en større bane som våler, hadde egget likt seg bedre. Men en wrc bil oppfører seg på en helt annen måte. Bilene kan ikke sammenliknes, men i en konkuranse så vil det bli som david og goliat. Jeg tør ikke spekulere i hvem som ville vunnet, men jeg har stor tro på wrcbil..

Det at egget kun er bygget for høye hastigheter på rette veier er bare rør!

Mvh FastOmega

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banen top gear bruker er laget, på lik linje med rudskogen, for små biler. "Supersportsbiler" vil aldri få de helt rå tidene. Men på en større bane som våler, hadde egget likt seg bedre. Men en wrc bil oppfører seg på en helt annen måte. Bilene kan ikke sammenliknes, men i en konkuranse så vil det bli som david og goliat. Jeg tør ikke spekulere i hvem som ville vunnet, men jeg har stor tro på wrcbil..

Det at egget kun er bygget for høye hastigheter på rette veier er bare rør!

en wrc bil vil ha større fordel av å kjøre på vålerbanen enn rudskogen, på våler er svingene krappere og langsia kortere.

Mener å huske at toppfarta på wrc bilene ligger på 210-220 på de raskeste rallyene

Lenke til kommentar
Del på andre sider