DaButcher Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Den forvarminga er jo bare dritte`n! Det vil jo si at den sender varm luft inn i luft filteret å dermed så trekker den varm luft inn å den går dårligere? Eller hvordan fungerer den dritten der? :P Noen effekt å kappe av den svarte "slangen" som går til luft filteret og tette den? I luftfilterboksen er det en klaff, som skal være termostatstyrt.. Den er i de fleste tilfeller ødelagt, men idèellt sett vil den lukke for varmluften.. Om man bor i varmere strøk, kan man fjerne klaffen og fjerne forvarmingsslangen. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Vil det gi noen effekt økning? (har en 230k) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 vis klaffen virker som den skal har det ikke noe og si. jeg kjørte med en orginal 230a motor i fjor. der tok jeg vekk varmluftslangen og tettet hulllet i boksen pluss att jeg skjærte ut en del hul på forsiden av boksen og satt i kn filter. fikk faktisk litt mer lyd også :). men på vinteren var det ikke så veldig bra. av og til iset forgasseren og bilen gikk ujevnt og kunne stoppe på tomgang. Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Vil det gi noen effekt økning? (har en 230k) ikke noe du vil merke... du vil merke mer om du fyller 30 liter bensin istedenfor 60 liter. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Hehe jaja, liten vits i å ta bort den da skjønner jeg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg