Gå til innhold

Hvor mye effekt vil en kompressor gi.

Ranger emnet


Regevig

Anbefalte innlegg

Hvor langt er et tau???

 

For å kunne estimere effekt må man gå utifra hvilken kompressor det er snakk om, hvor mye ladetrykk du kan kjøre og ønsker å kjøre, dvs hvor mye du ellers vil legge i motoren for å evt senke kompresjonen, mere fuel, etc,etc.

 

Kjører du på org motor uten å senke kompresjonen er vel det dette som er begrensningen, da skal man vel ikke ha for mye trykk før ting kan gå galt.

 

Menne, til den prisen vil det vel være billigere for deg å kjøpe en turbomotor eller konvertere den du har da?

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke så dumt, hvor mye kan jeg få for kompressoren brukt da?

 

Og er det et bra kjøp: 177,000 km, 91 modell, er senket(30\30) med tuv papirer, GTB styling rundt om, følger med grunnet -m3 skjørt, og calibra turbo vinge.

 

Feil\ mangler: liten rustflekk (lett jobb) skifte motorfestene, da dem er veldig myke (ganske lett det og) og et hull i ekspansjons tanken.

 

Fastsatt pris: 28,000

 

Bilder: http://pics.autodb.no/1236/1236803-bilde1-img_1738.jpg

http://pics.autodb.no/1236/1236803-bilde2-img_1743.jpg

http://pics.autodb.no/1236/1236803-bilde6-img_1747.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, er ikke sikker på om dette er rett plass men.

 

på en 16v calibra motor, hvor mye vil en kompressor hjelpe?

er vel 150-160 org, hvor mye ekstra har den.

 

Vet ikke noe om selve kompressoren utenom at den kosta 24,000 i sverige.

 

En kar jeg vet om holder på å kompressorbestykke en slik motor du refererer til (C20XE). Han skifter nok litt andre ting på den også, men han sikter på litt i overkant av 500hk på sin motor. Mener å huske at ENEM har tatt ut rundt 700hk med kompressor på C20XE, men det er jeg ikke 100% sikker på, ettersom jeg ikke har sjekket det selv.

 

Han har forøvrig hatt en kompressor på som kosta det samme som prisen du oppgir. Om det er nøyaktig den samme vet jeg ikke, men dersom det skulle være det, gir den C20XE ca 230hk. Håper dette var til hjelp.

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten skriver enem dette om sitt kompressorkit til c20xe-motor:

 

"Kompressorsats C20XE Vect/Cali

Kompett sats baserad på en Autorotor 2076. Ger 215/200 hk eller 290/280 Nm vid 3500 varv beroende på vald version/laddtryck. Denna sats är för modeller där generatorremmen är en kilrem. Satsen innehåller allt för komplett ombyggnad av std 150 hk C20XE motor. Passar Vectra A/Calibra"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår