TMB Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Har nå fått tak i 3liter hvit pærlemor + herder og tynner. Og har tenkt å lakke bilen. Er det vanskelig å lakkere pærlemor, sånn i forhold til metalic? Holde sprøyta i lik vinkel mot alle flater osv? Noen tips til lakkering? Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Porsche911c2 Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Personlig synes jeg ikke perlemorlakk er noe spesielt vanskelig i forhold til annen lakk. Holde sprøyta i sånn ca lik vinkel og avstand over hele er viktig. Og passe på at du rører godt i lakken slik at den får blandet seg bra. Jeg pleier også å bevege litt på sprøyta innimellom slik at ikke alt samler seg på bunnen hvis du skjønner hva jeg mener. Siter Porsche 911 Carrera 4 - Nybilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet September 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Personlig synes jeg ikke perlemorlakk er noe spesielt vanskelig i forhold til annen lakk. Holde sprøyta i sånn ca lik vinkel og avstand over hele er viktig. Og passe på at du rører godt i lakken slik at den får blandet seg bra. Jeg pleier også å bevege litt på sprøyta innimellom slik at ikke alt samler seg på bunnen hvis du skjønner hva jeg mener. Jepp. Fikk også tips om å legge et par klinkekuler i bunn av sprøyta, slik at det ikke la seg noe på bunn. Hvor mye klarlakk trenger man? Hvordan gjør man det med undersiden av panseret. synes det kan være vanskelig å lakkere inni alle hullrommene osv... hva grunning ambefaller folk til å grunne over glassfiber? Skal ha glassfiber panser osv... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Porsche911c2 Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Beregn mye klarlakk. Går stort sett alltid mer enn man tror. I tillegg skal jo lakken legges på i flytende strøk. Ikke særlig gøy å gå tom for klarlakk midt i lakkinga. Ikke forsøkt klinkekule-trikset. Sikkert lurt. Men ellers er det som sagt bare å bevege litt på sprøyta så går det greit det. Egentlig aldri vært noe problem. Jeg bruker vanlig slipefyller (primer filler) på glassfibersparkel. Gått greit det hos meg. Hulrommene ja. Hvis du ikke får demontert får du bare blåse inn lakk så godt du kan. Siter Porsche 911 Carrera 4 - Nybilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet September 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Hulrommene ja. Hvis du ikke får demontert får du bare blåse inn lakk så godt du kan. Skal bli morro å få den i stand. Men tror ikke jeg får lakkert den før utpå sommeren. Må bli litt varmere i været, samt er mye pussing som gjenstår. Tok noen bilder av lakken som skal brukes. (fra kamerat sin tidligre bil) Tror dette kommer til å bli råsprekt når jeg blir ferdig... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sp0ky Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Lakka perlemor på min bil. og det var helt likt som vanelig metallic..! Siter Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finni84 Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Pærlemor skal være meget forskjellig fra vanlig metallic lakk vel..så det må da være feil Siter Siddis Golften http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=121286 Bilder fra Gatebiltreff Egersund 06 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=137712 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sp0ky Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Pærlemor skal være meget forskjellig fra vanlig metallic lakk vel..så det må da være feil javell.. om du meine dt. men jeg merket ikke no forskjell fra perlemor og metallic... Siter Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andpe Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 man får vel forskjellig effekt på lakken avhenging av hvilken farge man har på grunninga/lakken under... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sp0ky Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 jepp... på min prøvde jeg me lys fyller. og da ble fargen for lys.. ( så ikke mye forskjell ved perlemor) så med mørk fyller så ble dt flott..!!:) Siter Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet September 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Så da er mørk fyller å ambefaller når man skal lakke med hvit pærlemor? Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Er ikke forskjell mellom metallic og perlemor. Har nå fått tak i 3liter hvit pærlemor + herder og tynner.[(Quote] Men HERDER ???? skal ikke være herder i perlemor lakk, perlemor er baselakk. Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet September 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Er ikke forskjell mellom metallic og perlemor. Har nå fått tak i 3liter hvit pærlemor + herder og tynner.[(Quote] Men HERDER ???? skal ikke være herder i perlemor lakk, perlemor er baselakk. hmm. må ha vært meg som snappa opp litt feilinformasjon da se... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Perlemor/Pearl er jo det samme sølet som vanlig base farge, men den dekker som regel skikkelig dårlig, Er det usikkerhet på hvilken farge som er best til grunnfarge, ja... da er det vel en ide å ringe lakk leverandøren, men er ekstremt viktig å ha EN farge overalt før en legger Pearlen...kiddie Å husk på at det kan gå mye lakk! Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sp0ky Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Så da er mørk fyller å ambefaller når man skal lakke med hvit pærlemor? Nei nei. det var ikke det jeg sa.. jeg sa at lys passet ikke til min ( pga jeg har mørk farge) men du må nok ha lys tror jeg... Siter Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg