Gå til innhold

Kan dere ikke legge inn et MS forum?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

hadde jo vært en idè og fått skilt dette ut ifra teknisk..

kan jo si det sånn.. greit nok at msnordic eksisterer.. men der får man jo aldri svar nesten uansett.. greit nok

90% av info'n på nettet om MS (Megasquirt) er ifra USA, der brukes dette på biler vi skjelden ser eller aldri har sett.. veldig lite f.eks volvo, vw o.l som det settes ms på "over there" ..

ergo, hadde vært fint med NORSK info, samt hvordan de fleste har koblet opp sitt system, dele map's for å få input på hva som kan gjøre hva og etc!

datasprut blir jo bare mer og mer vanlig..

greit nok at det blir et samlefora med datasprut! gjør meg ingen verdens ting!

bare folk lærer seg og poste med god topic!

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen spesiell bil du savner her? Poenget mitt er at folk MÅ sette seg inn i hvordan MS fungerer for å kunne installere og vedlikeholde dette på sin bil. Tar du ansvar for en knust motor etter å ha delt ett map med folk som ikke har kontroll på hva de driver med? Det er ikke bare å bruke en "oppskrift" og kjøre på..Der er altfor mange varianter og oppsett der ute til at dette kan gjøres på en forsvarlig måte.

Men jeg støtter å legge inn et "Motorelektronikk/Tuning" fora under teknisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaa....

hva med Golf II Gti 16v KR med Hallsensor og MS2 V3 da?

finn den du så! samt info om hvordan dette fungerer på beste måte!

blir det oppretta et slik forum, så legger jeg MS prosjektet mitt over dit! samt god info og bilder!

føler ikke at jeg orker og legge den i den gamle "døde" prosjekttråden min

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Housey: Åffer legger du ikke inn DIN bil på msefi og msnordic? Hvis du ikke alt har gjort det.

Og du har jo en prosjekttråd sier du. Åffer orker du ikke å vekke den til liv igjen a? Tipper du har mange trofaste lesere som vil glede seg over "nytt liv" igjen. :)

Og, hvis du ikke finner noe info om "Gti 16v KR med Hallsensor og MS2 V3", må du skrive den selv. "Å rense fisken er jo halve gleden". :D

Det er med MS som med torrent, du må gi litt for å få noe. Tit for tat, hvis ikke blir det penger for pupp.

Jeg tok et søk på 'sprut' i \teknisk. Kan telle på én hånd antall tråder i 2006..

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legger ikke inn min på ms hverken msefi eller msnordic pga språk og slik tull! er ikke verdens mest stå person i engelsk for å si det sånn! ergo jeg vil ha det her på bf!

gamle prosjektråden min kan jo slettes! da det ikke skjer så mye der mer! og jeg vil helle konsentrere meg på MS systemet som et eget prosjekt i prosjektet igjen!

dette kan hjelpe andre med samme system og som har samme problemer!

begynner jo å bli bred erfaring ang dette!

men hver gang noen poster et spørsmål om MS osv, så kommer det noen søplehuer og forsøpler tråden med "hva er ms" etc etc! du veit hvordan det går!

derfor synes jeg det hadde vært knall med et dedikert motorstyrnings fora!.. trenger vel kansje ikke å bare gjelde datasprut, men alle andre typer sprut som biler bruker pr. idag som folk sannsynligvis har spørsmål om!

hva med et prøveprosjekt? opprett ett fora, begrens antall som får lov til å poste i dette fora, (søknad ang posting kan jo f.eks sendes moderatorer)! på dette viset kan man forhindre søppel og 14åringer som skal squirte ped'en sin osv!

- Dan

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Språkkunnskaper er jo et must. Enig der.. :)

men hver gang noen poster et spørsmål om MS osv, så kommer det noen søplehuer og forsøpler tråden med "hva er ms" etc etc! du veit hvordan det går!

Forsøpling ja.. det virker som at folk ikke klarer ev. gidder å ta til seg info på egenhånd. Men åssen man skal klare å redde folk fra seg selv? Tanken din er god, men jeg vet ikke hvordan det skal gå for seg. Måtte nå ha blitt et slags medlemsforum da. Men igjen.. hvem skal få lov til å bli medlem der? Må du eie et sprut for å få poste? Kvitton på kjøpt boks? Være over 18? Hva med folk som er litt nysgjerrig på det? Hva med dem som vurderer å kjøpe et byggesett og er usikre?

Nei, nå har jeg fått hjernediaré igjen. :D Menne.. jeg vil IKKE sitte og modde alt av innlegg som kommer inn dit. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt til meg info på egenhånd jeg. leser godt engelsk, men klarer ikke å gjøre meg forstått på dette utenlandske språket!

tja.. om man sender "søknad" til dere mods, kan jo innebefatte hvorfor man vil ha tilgang! som f.eks, opprette prosjekttråd ang MS/VEMS/Haltech etc

tenker da i grunn på at om det er mulig: alle kan svare, men kun noen få kan opprette poster.. og den som oppretter poster, har selv mulighet til å moderere innlegg som blir lagt i posten!

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjønner ikke problemet med å lage ett slikt forum. Kan ikke de som føler seg for gode til å sitte å lese på ett slikt forum la vær? Jeg garanterer at dette forumet vil ha mange fler besøkende en truck, gmc og SuperGt ( JGTC )

tilsamen så det må være av prinsipper dere ikke vil ha det her for ikke for at dere er redd for at dettte forumet ikke vil bli brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å lese tidligere innlegg så ser du hva argumentene er, det at det vil bli lite brukt er vel nevnt i en bisetning. Poenget er at MS info finnes i enorme mengder andre steder og skal en installere MS må en sette seg inn i ting.

Men for all del, jeg tror neppe det vil skade med ett MS, eller "Motorelektronikk/Tuning" underforum :) Her er vertfall folk med knowhow som kan bidra, bare det blir moderert fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Housey: lurer du på ting om datasprut, vet jeg akkurat hvem du skal snakke med;) Hør med Vegard i Praerien racing, de har utstyr for MS og hør med Thoresen i Thoresen Automotive (Han som har bygd versting Kadett'en med Cossie motor på gatebil feks..) Han driver med Autronic..

http://www.praerien-racing.com

Thoresen Automotive

Snille å greie folk, som gjerne hjelper til;)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det ikke det at jeg trenger så fryktelig mye hjelp egentlig! men er jo mange andre som gjør det da!

selvom det finnes info mange andre steder på nett, hva så? dette er jo et bilforum, datasprut er jo en bilting.. så hvorfor ikke ha det under her? er jo en del guruer her og, som ikke poster hverken på msnordic eller på msefi uansett..

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg støtter også ett "datasprut" (under)forum på teknisk.. ser ingen problemer med å oprette ett slikt, og dere kan jo ha en prøveperiode på 3 mnd eller noe, og hvis dere ikke liker det kan dere trekke det tilbake, og sitte igjenn med tanken "vi har hvertfall prøvd" :)

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at dette er nodvendig for bilforumet. Er jo rett os slett tullete at admins mener at datasprut ikke har noe paa et bilforum aa gjore

Argumentet med at du finner det overalt ellers er jo ogsaa helt bakvendt.

Det kan du jo si om alt det andre paa dette forumet ogsaa.

F.eks. hvis du lurer paa noe om forden din kan du jo heller gaa inn paa http://www.fastford.no

Jeg er hverfall for et datasprut forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor kan dere ikke lage en "Motorstyring" del da? Også lager man bare topicen slik at den peker til det det gjelder.. F.eks "MS: blablabla wawawa"

Og dere motsier dere selv da, man har da mange andre forum i norden som tar for seg alle bilmerkene, teknisk osv osv..... Så hvorfor ikke få mest mulig innpå her? Det begynner vel å bli nordens største Bil-forum..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår