Gå til innhold

anbefaling av større bil

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

heisann.

Jeg vurderer å kvitte meg med den lille poloen og skaffe meg en litt større bil. Så lurte på om noen her kunne anbefale meg en bil til max 80.000?

Her er kriteriene mine:

- Familievennlig, altså plass til en del bagasje, flyttegods, barnevogn osv..

- Må helst se litt up to date ut, ikke no gammelt 240 greier.

- Bensingjerrig, men samtidig litt sterk, 1.8 og oppover gjerne. TDi er veldig interessant.

- Klima anlegg er ett pluss, men ikke ett must.

- Helst ikke gått lengre 230.000km.

Bilene jeg har drevet å kikket litt på er VW Passat fra 97.mod og oppver (1,9 tdi, 1.6, 1.8 og 1.8t). Audi 100 1992 og oppover (c4 modellen, med 2.3, 2.5tdi og 2.0). Er noen av disse bilene noe å satse på? i tanke på holdbarhet, vedlikehold osv..

håper på mange og hurtige svar da ett bilkjøp kan være i nærmeste framtid :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod i samme dilemma for et par måneder siden. Nå har jo du mere penger å rutte med enn det jeg hadde. Selv endte jeg opp med en Opel Astra 1.8 Club '95. Men for under 80 høvdinger får man jo en nyere Astra i diesel eller bensin, snakker om rundt '00 mod. Blir denne for liten, så kan man jo gå for en Vectra eller Omega i diesel eller bensin. Selvfølgelig er det stasjonsvogner jeg tenker på. :thumb

Har jo dessverre ingen erfaring med noen av bilene, men de ser da ikke så altfor gale ut :)

Audi C4 så jeg selv litt på, men noen jeg kjenner som har skikkelig peil på Audi mente jeg skulle styre unna. Da ble det jo slik :P

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod i samme dilemma for et par måneder siden. Nå har jo du mere penger å rutte med enn det jeg hadde. Selv endte jeg opp med en Opel Astra 1.8 Club '95. Men for under 80 høvdinger får man jo en nyere Astra i diesel eller bensin, snakker om rundt '00 mod. Blir denne for liten, så kan man jo gå for en Vectra eller Omega i diesel eller bensin. Selvfølgelig er det stasjonsvogner jeg tenker på. :thumb

Har jo dessverre ingen erfaring med noen av bilene, men de ser da ikke så altfor gale ut :)

Audi C4 så jeg selv litt på, men noen jeg kjenner som har skikkelig peil på Audi mente jeg skulle styre unna. Da ble det jo slik :P

Helt ærlig så har jeg ikke lyst på opel..hehe, sikkert helt greie biler men aldri vært noe fan av opel dessverre. Eneste må vel være omega som er grei men aldri vært borti den før så er litt usikker.

Det ang noen som sa at du skulle styre unna c4, sa dem hvorfor?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg husker i farta, var at det koster mer enn det smaker. Det var noe mer småtteri men husker ikke hva. C4 begynner jo også å bli en gammel bil da du kanskje er på jakt etter en nyere?

Var ikkeno særlig Opel fan selv, men av de jeg så på til den prisen var det liten tvil om hva jeg ville gå for. Men skal ikke prakke på deg noen Opel hehe. Skal se om jeg ikke finner noen alternativer :)

MVH

-Edit: Dersom du må ha Audi så gå ihvertfall for en A4 eller A6 :)

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel har et ufortjent dårlig rykte vil jeg si. Har hatt dette merket i fem år nå, tre forskjellige, og aldri hatt noen som helst problemer med de. Kun bytta vanlige slitedeler. Audi ville jeg holdt meg langt unna, de er notoriske for sine forstillingsproblemer. Er en del stag og drit i framakselen der som kan ryke, og det gjør de, og det koster. Synd du ikke ville ha Opel, skal muligens selge min, men det blir ikke noe til max 80k liksom, må vel kanskje legge på 100k til. Denne: http://www.opelmotorsport.com/gallery/cars/G-Force/astrag2.jpg Tilfredsstiller nok de fleste kriterien dine. Lykke til på jakten =)

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje det at Audi er dyre biler når det gjelder deler, og som alle biler, så kan ting ryke. Men Audi er veldig gode biler. Audi A4 har vel forstillingsproblemer, men er en fryktelig god bil, men er det plass du er ute etter, så er vel ikke det den mest riktige bilen.

Volkswagen Passat er jo en god bil. Sjekk på http://www.bilinfo.no for hvilke feil du bør lete etter på den.

Men du kan jo se etter en eldre Audi A6 om du finner den for under den prisen du vil gi?

quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider