Gå til innhold

Skody kjører vel ikke Volvo?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

det jeg må si meg mest forundra over her på bilforumet, er at de som klager over hvordan ting og tang er, er folk som ikke kjører volvo.. de fleste av oss (f.eks med 740) intresserer oss og kan en del om f.eks 240 og, så om noen sier blinkly(sinnsykt dårlig eksempel forresten!) så har det ingenting å si om en kar vil ha hvit blink, eller om releè har hengt seg, eller samme hva, for de fleste av oss(regner jeg nå med hvertfall) leser alt uansett.. og om det kommer en rakett med vectra som griner for at han ikke ble informert før han klikket på blinklys topicen, så tar ikke jeg det s tungt, for hva så!? det er jo ikke retta mot han uansett.. og det med feilposting, og litt ting å tang som kansje ikke har med akkurat volvo 240 1987mod å gjøre, så ser hvertfall ikke jeg noe problem i det, og sånn det ser ut så gjør ikke noen ande volvofolk her heller det..ingen har så dyrbar tid at de ikke kan trykke p åen topic, å så gå rett ut igjen viss det er noe som ikke interesserer de!

så det jeg vil si, dere som ikke kjører volvo/har noe utbytte av volvo forumet, slutt å syt her å gå heller til deres eget forum å lag kvalm der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det jeg må si meg mest forundra over her på bilforumet, er at de som klager over hvordan ting og tang er, er folk som ikke kjører volvo.. de fleste av oss (f.eks med 740) intresserer oss og kan en del om f.eks 240 og, så om noen sier blinkly(sinnsykt dårlig eksempel forresten!) så har det ingenting å si om en kar vil ha hvit blink, eller om releè har hengt seg, eller samme hva, for de fleste av oss(regner jeg nå med hvertfall) leser alt uansett.. og om det kommer en rakett med vectra som griner for at han ikke ble informert før han klikket på blinklys topicen, så tar ikke jeg det s tungt, for hva så!? det er jo ikke retta mot han uansett.. og det med feilposting, og litt ting å tang som kansje ikke har med akkurat volvo 240 1987mod å gjøre, så ser hvertfall ikke jeg noe problem i det, og sånn det ser ut så gjør ikke noen ande volvofolk her heller det..ingen har så dyrbar tid at de ikke kan trykke p åen topic, å så gå rett ut igjen viss det er noe som ikke interesserer de!

så det jeg vil si, dere som ikke kjører volvo/har noe utbytte av volvo forumet, slutt å syt her å gå heller til deres eget forum å lag kvalm der!

Sånn som jeg tolker dette innlegget, er du for å lage tråder med dårlig topic/subject?

Dårlig subject er ikke bra - på noen måter!

Hele formålet med et forum, er at man skal kunne gå "tilbake i tid" og svare på andres tråder, lese tråder, m.m.

"Søppeltråder", altså tråder med dårlig tittel/subject/emne eller whatever du vil kalle det, vil ØDELEGGE søkemotoren til forumet.

Når man søker etter "hvite blinklys" feks. og alle trådene heter "blinklys", men bare en av de omhandler hvite blinklys. Det er gjerne 80 tråder om blinklys, pga. ingen gidder å bruke søk, siden det blir for tungvinnt å finne frem riktige tråder.

Jeg har som sagt ADMINISTRERT store forumer og jeg vet hva jeg snakker om. Det har så og si ingenting med vanlig "browsing" å gjøre, men det har med bla.a. gjenfinning, o.l.

Uansett, så er dette en regel, som er med i TOS til forumet og derfor skal man faktisk gjøre som TOS sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sten!) og om det kommer en rakett med vectra som griner for at han ikke ble informert før han klikket på blinklys topicen.

Meg du sikter til? til din info, har eg ikkje vectra, om du hadde lest alt du kom over ville du visst at eg har en 240.. har fått MASSE hjelp på BF 200 del.. er stort sett her eg holder meg.. det at eg kaller meg vectra.turbo har ikke nødvendigvis noke med ka bil eg køyre..

selv om eg ikke er den mest hyppige "posteren" er her MYE interessant lesestoff, og informasjon.. blir litt forbanna på folk som deg, som dømmer folk de ikke vet noe om...

om det ikke var meg du sikta til kan du se bort fra dette innlegget :)

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sten!) og om det kommer en rakett med vectra som griner for at han ikke ble informert før han klikket på blinklys topicen.

Meg du sikter til? til din info, har eg ikkje vectra, om du hadde lest alt du kom over ville du visst at eg har en 240.. har fått MASSE hjelp på BF 200 del.. er stort sett her eg holder meg.. det at eg kaller meg vectra.turbo har ikke nødvendigvis noke med ka bil eg køyre..

selv om eg ikke er den mest hyppige "posteren" er her MYE interessant lesestoff, og informasjon.. blir litt forbanna på folk som deg, som dømmer folk de ikke vet noe om...

om det ikke var meg du sikta til kan du se bort fra dette innlegget :)

da ser jeg fint forbi det;) var kun ment som et eksempel..men andre ganger dette har blitt tatt opp er det de "utenforstående" som skriker høyest..

butcher, jeg er ikke FOR "missbruking" av forum nei, og er fullt med på det du sier..men når du ser åssen "gjeng" som er samla her, så er det litt vanselig om alle skal ha alle på msn, og om jeg leser et eller annet festlig jeg vil dele med "gjengen", kopiere-lime inn til flere hundre folk! jeg kan ikke huske å ha gjort dette en eneste gang, men jeg har ingenting imot at andre gjør det en og annen gang, og slik jeg har fått med meg i det siste har det ikke vært noe problem her.. men slik vi skulle gjort det om vi vil dele noe med resten av guta, er vel å lage en tråd med en link, til off topic forumet, akkurat som ved kjøp og salg..spør du meg er det ufattelig latterlig at det skal være sånn! for om jeg lager en tråd å sier hei jeg skal selge en 740, eller om jeg lager en tråd og sier hei jeg skal selge en 740 http://www.autodb.no/car00485 så "forsøpler" jo de et merkeforum akkurat like mye!

hmm nå gikk jeg kansje litt OT, har bare irritert meg på dette en stund.. men jo for all del, om ei uke er alt dette glemt uansett, og vi alle fortsetter å bygge/lære/kose vårrs

*skål:)*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm nå gikk jeg kansje litt OT, har bare irritert meg på dette en stund.. men jo for all del, om ei uke er alt dette glemt uansett, og vi alle fortsetter å bygge/lære/kose vårrs

*skål:)*

hele denne tråden er OT og egentlig tror jeg det bare er bra med litt diskusjoner..

men, ja.. Jeg skjønte ikke helt hva du mente med det MSN greiene nå.

Men jeg tok også poenget ditt med folk som ikke er interesserte i volvo, som da kommer inn her å tuller.. Ikke bare verdr emner som dette, men det er generellt sett.. Folk som bare er ute etter å lage kvalme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ELLER: Flytte tråden til Diverse delen av forumet fremfor å slette den. Slik de gjør på de aller fleste andre forum jeg har besøkt opp igjennom årene.

:D

Glenn

Altså.. Hvis det er en prosjekt-tråd med ræva emnetittel, så er det kjipt å få den på "Diverse" delen.. :)

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det veldig mange ikke forstår er at måten en former postene sine på har så mye og si for lesbarheten for et forum. Eks:

I et underforum som f,eks Volvo forumet eller Golf forumet er det alltid spørsmål som går igjen og igjen og igjen. Hvis den første personen som laget en slik tråd hadde gjort dette på et ordentlig vis, i henhold til de rammer som BF har laget osv. så hadde det holdt med den ene tråden.

Men når en person vil vite hvilke motorer som passer rett i 240 kaller tråden sin for:

Hjelp og får svar der, er det da noens om seriøst tror at den neste personen som lurer på det samme finner den tråden ved hjelp av søkefunksjonen? De som tror dette kan sende meg en pm så kan jeg henvise dem videre til Julenissen, Påskeharen og Sjonkel Rolf..

Og så var det å lære seg å skrive Norsk, ikke sms/msn eller dialekt..

NORSK for svarte F... Det kan heller ikke være så vanskelig å forstå.

De aller fleste her inne har hatt minimum 9år på skolen så hvis en fortsatt ikke da klarer å skrive såpass forståelig at andre slipper å sitte med ordbok for å forstå hva som står der så kan dem heller gi blanke F... med å poste.

Da jeg så denne tråden trodde jeg først det var noe morsomt om Skody, et bilde e.l. Men så var det altså noe helt annet det handlet om, typisk..

La oss flytte den samme problemstillingen til en annen situasjon, la oss si at du skal søke på jobb som budbilsjåfør og skriver følgende på søknaden:

Hjelp..

J vil ha joben!!!!!!???!!!!! hr good skillz på å sjøre bil.

ring meg..

klemz..

Noen som fortsatt tror det vil virke..?

Når det er laget regler så kan det da ikke være så vanskelig å følge dem eller?

Hvorfor kan ikke dere med "know-how" på Volvo lage en D.I.Y. tråd alà den som er laget i Golf3 forumet?:)

Fortsatt god helg..

Koz å klemz, knise knise...

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg må si meg mest forundra over her på bilforumet, er at de som klager over hvordan ting og tang er, er folk som ikke kjører volvo.. de fleste av oss (f.eks med 740) intresserer oss og kan en del om f.eks 240

Men jeg tok også poenget ditt med folk som ikke er interesserte i volvo, som da kommer inn her å tuller.. Ikke bare verdr emner som dette, men det er generellt sett.. Folk som bare er ute etter å lage kvalme.

Hvis dere hinter til meg må jeg bare få lov til å presisere at jeg ikke har noe imot Volvo generelt sett, det er Volvo-delen, spesielt 200, på BilForumet.net som ikke imponerer meg mye. Skal jeg lese om Volvo gjør jeg det heller på andre, internasjonale forumer for Volvo (http://www.volvoclub.org.uk/forum/index.php, http://www.volvo-forums.com og http://www.volvoforums.com, om jeg må få nevne noen, men dette erstatter selvfølgelig ikke det norske, sosiale noen finner i Volvo-delen av BF) som kanskje inneholder mer fakta, samt fler opplyste mennesker.

Ikke det at det er mange dumme på BF, det er det virkelig ikke. Men at det er en del kranglefanter og mye OT på Volvodelen er det vel ingen tvil om. Og som jeg har sagt før, jo større forum, jo mindre orden, men desto mer viktig at det er orden på sakene.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men at det er en del kranglefanter og mye OT på Volvodelen er det vel ingen tvil om. Og som jeg har sagt før, jo større forum, jo mindre orden, men desto mer viktig at det er orden på sakene.

Eirik

Jeg har mange argumenter på dine utsag, men jeg føler det kommer til å spore veldig av om jeg sier det jeg mener.

Denne tråden er forsåvidt ferdig diskutert sånn som jeg ser det, retningslinjene gjelder og sånn er det, EOD. Moderatorer må følge retningslinjer, ellers regner jeg med de får "sparken".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Skody virker som en veldig real moderator, og sletter han tråder, er det vel av grunner. Tror ikke han får en nesten småpervers euforisk nytelse av og slette tråder og se folk blir forbanna :)

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår