Gå til innhold

Skody kjører vel ikke Volvo?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Noen synes kansje at motor? f.eks er en dårlig topic. men det får heller være, men jeg la da ut en post for det var noe jeg lurte på, så kommer det da en "*******" og sletter den fort topic ikke var god. Dette er jo ren skjær idioti.Skal du ha et forum som alle er fornøyd med bør dere være litt mere behjelpelige . Dette innebærer at dere trenger ikke gjøre annet enn å poste en melding om at eks topic bør endres innen 24t ellers blir tråden slettet. Tror selv de fleste ville kunne akseptere det

"Motor" sier ingenting..

"Motorbytte i volvo 240 - hvilke verktøy behøves?" er litt bedre feks..

Eller - "Hvilke motorer ble levert i 240?"

kanskje: "Tomgangsproblemer på B230E"

Jeg kan komme med mange eksempler, men jeg tror de fleste skjønner hva jeg mener. Topic skal forklare hva emnet omhandler, det står faktisk i forum reglene. Om man bryter reglene, hva høster man da?

Om jeg får problemer med blinklys, lager jeg ikke en tråd:

"blinklys"

Hva sier den tråden meg? Er dette en tråd om hvite blinklys? Om hvilke pærer jeg skal ha i blinklyset?

Har jeg bremseproblemer, er tråden "bremser" også for diffus!

"Bremsepedalen går i bånn" ville da vært mer logisk feks.

Det fins sikkert mye bedre titler enn de jeg nå kom med som eksempler og jeg skal ikek si jeg selv er en perfekt forumbruker eller bare skriver gode innlegg, men jeg prøver alltid å lage en tittel som er "logisk", når jeg har et seriøst innlegg.

Når jeg var ny på forumet, hadde jeg helt sikkert masse dårlige titler.. Men den tiden var det litt "mildere" også, men jeg synest faktisk b.f. ble bedre etter det ble strengere. Var så mye rot og tull før i tiden (snakker da om rundt år 2002-2003, før mange av dere ble medlemmer).

EDIT:

For morro skyld, så jeg på mine egne tråder:

http://www.bilforumet.net/search.php?searchid=977557

Sjekk gjerne titlene jeg lagde på trådene mine. Jeg mener personlig de fleste er selvforklarende, da spesiellt om man knytter de opp til forumet de ligger i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det noe å syte over da? Enig med Skody, fartsbøter og alt det andre "pisset" som kan sprette opp på 200-deler er ikke akkurat veldig vits. Blir litt OT også, kanskje.. "Hvordan vasker jeg me vaskemaskina mi?" f.eks, skukke forundre meg om det hadde kommet opp her en gang..

Det er litt for mye useriøse folk på Bilforumet.. Men en god slump seriøse folk og.

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skody, du bryter forumreglene

:lol: :lol:

Signaturer:

Hva er lov her:

Standard skriftstørrelse

Max 5 linjer

Link til bilklubben man er med i.

Biler man har hatt/har

visdomsord o.l

saklig?

syns dette blir for dumt.. om man trenger hjelp på forumet kan man lese diverse how to`s o.l.. om du er usikker, eller mangler erfaring med forum BØR du lese reglene.. så du har litt peil på kossen ting fungerer.

Syns det er veldig mange tråder med dårlig topic som "slipper gjennom" er nesten slutta og lese topicer, leser heller hvem som har posta, sier mer det..

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om det er så "farlig" at det ligger x antall TOTALT urelevante tråder på et forum. Det tar jo ikke akkurat noe plass eller trafikk på serveren.

OG man kan jo bare holde markøren 0.2 sekunder over tråden emne i forumet, så får man opp en tekst med innholdet i tråden. Da slipper man å åpne tråden for å se om det er noe totalt uinteressant eller om det faktisk er av relevanse for deg.

Så jeg ser ikke helt "problemet" med useriøse tråder heller. SÅ stor er hverken dette forumet eller Tellus. Vi har plass til alle, og bør la alle få ytre seg slik det faller naturlig for vedkommende. Det er MIN mening da.

HITLER mente sikkert noe annet, og det er det vel flere her også som gjør..... ?

Mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om det er så "farlig" at det ligger x antall TOTALT urelevante tråder på et forum. Det tar jo ikke akkurat noe plass eller trafikk på serveren.

OG man kan jo bare holde markøren 0.2 sekunder over tråden emne i forumet, så får man opp en tekst med innholdet i tråden. Da slipper man å åpne tråden for å se om det er noe totalt uinteressant eller om det faktisk er av relevanse for deg.

Så jeg ser ikke helt "problemet" med useriøse tråder heller. SÅ stor er hverken dette forumet eller Tellus. Vi har plass til alle, og bør la alle få ytre seg slik det faller naturlig for vedkommende. Det er MIN mening da.

HITLER mente sikkert noe annet, og det er det vel flere her også som gjør..... ?

Mvh

Glenn

Hei,

Jeg har sett på dine tråder og du pleier å ha god tittel/subject, samt pleier å poste rett.

Når det er sagt, så vil dårlige titler/subjects "forsøple" søkeresultater.

Jeg har vært moderator og administrator på et av de større forumene som fins i norge, uten at jeg skal nevne navn (ikke bilrelatert). Der var det MYE strengere enn det er på b.f. og brukerene aksepterte det.

Det var det paragrafer som gjaldt.

Linket man til bilde som var større enn x pixler i bredde eller y pixler i vidde, evnt z størrelse i kb, ble tråden slettet. Bilder fikk man bare poste i en viss underdel av forumet, det var ikke lov med bilder i feks. offtopic, o.l.

Videre, ble alle innlegg med over 5 smileys slettet, over to utropstegn etterhverandre førte også til sletting.

Jeg personlig mener at b.f. er "streng nok", ikke for slapp og ikke for streng.

Det jeg derimot savner, er en strukturert og objektiv utførelse av oppgaver, men det er egentlig opp til administratorene å fikse.

Jeg vet ikke hvordan moderatorer har sin "arbeidsmetode" her inne, men jeg har selv vært involvert i GODE administrasjonsrutiner der man diskuterer ting før sletting, medlemmer får PM ang sletting, med henviselse til regler, o.l.

Det jeg savner på b.f. er nettop tilbakemeldinger fra moderatorer.

Sletter man en tråd, bør moderator sende PM til bruker, den er jeg helt med på, men det handler alt om rutiner.

Mine tanker, god middag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg slik at GlennK er en kranglefant som skal kverrulere på det som blir gjort og alt som blir sagt, har vært borti han flere ganger før som dere kan se i signaturen min!

Men jeg syns skody gjør en bra jobb, og det dere også burde tenke på er det at det er ikke skody som saumfarer alle tråder på jakt etter feil for å kunne ha noe å slette, men når noen rapporterer en tråd så får alle moderatorer beskjed om at den er meldt inn og da er det på en måte "Første mann til jobben som tar den" og Skody er veldig flink til å reagere fort!

Jeg må også si som "Locket" sa for ca 1 år siden.. " Hva med alle de som ikke er inne på forumet hver dag" de mister mange av de "gode" trådene fordi at det er et hav av barn som driver å skal poste alle slags mulige topic uten å f.eks ha søkt etter emne før, eller i værstefall sett 3 linjer lengre ned hvor det lå samme tema.

Slutt med griniga og følg de reglene som er satt, så skal både du og alle andre se at det blir mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg slik at GlennK er en kranglefant som skal kverrulere på det som blir gjort og alt som blir sagt, har vært borti han flere ganger før som dere kan se i signaturen min!

Ikke kan jeg huske hva du ble så sippete for den gangen. Og ikke har jeg tatt meg brydderiet med å søke igjennom innleggene for å finne det ut heller.

Ser forresten at du bor i Afrika i følge profilen din. FØRSTE bud på et forum burde vel være at man kanskje legger inn riktig info om seg selv?

Og jeg er vel ingen kranglefant bare fordi jeg tør å uttrykke mine meninger åpent? Jeg liker ikke å slikke folk oppetter ryggen bare for å bli godt likt. Godtar ikke folk meg for den jeg er og hve jeg sier og mener, da får det være *deres* problem. Slikt plager ikke meg. Jeg var nok redd for å ikke være "bra nok" når jeg var 15-16 år, men det er tross alt 20 år siden nå.

God natt.

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår