Gå til innhold

Bytte fra B230F til B230ET i en 245 '87 mod

Ranger emnet


Sweeper

Anbefalte innlegg

Vi er to stykker som for øyeblikket går bilmekanikk i Sverige og har nå planer om å bytte til en B230ET som beskrevet i emne tittlen.

Problemet vi har for øyeblikket var at vi kjøpte en B230ET fra en 740 '87 som manglet styreboksen og turbo.

Disse har vi nå skaffet til veie men problemet er ledningsnettet som er ganske vanskelig å finne tak i.

 

Originale 245 motoren var byttet ut med en B230F når vi fikk bilen og nå har vi lyst på turbo med innsprutning.

Tingen er at vi har hørt at det vanlige ledningsnettet skal passe uten noe nytt uten problem mens andre sier at vi må ha nytt ledningsnett fra 740'n.

Problemet er som sagt å oppdrive dette, så vi lurer da også på alternativer, hva kan passe i denne sammenhengen? Kan vi ta fra andre Volvo'er dette ledningsnettet?

Du trenger bare 5 verktøy for å fikse en Opel, disse er:

1x Stor skiftnøkkel

1x Slegge

1x Skjærbrenner

1x Kasse med dynamitt

1x Hjullaster

 

Det du ikke kan fikse med det verktøyet er ikke verdt å fikse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for svaret SS242, vi har tittet litt rundt etter FT ledningsnett nå og tror vi har noe.

Men er det noen som vet noe mer angående dette?

Du trenger bare 5 verktøy for å fikse en Opel, disse er:

1x Stor skiftnøkkel

1x Slegge

1x Skjærbrenner

1x Kasse med dynamitt

1x Hjullaster

 

Det du ikke kan fikse med det verktøyet er ikke verdt å fikse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De motstandene sitter ikke på F pga høyohms dyser, FT og FK har lavohm.

Er forresten ikke sikker på hva dysene til ET er, er de høyohms så slipper du motstander.

Eneste er vel at ET dysene er på 300cc, og FT dysene er 337, så mulig du må få opp bensintrykket litt for å kompansere.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt riktig som ss242 sier.

 

B230ET har forkoblingsmotstand... alle orginale B230-turbomaskiner har faktisk dette har jeg funnet ut i Vadis:)

 

Forkoblingsmotstand får man fra biler MED innsprut&turbo som sagt.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår