[Lydfabrikken] Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 En importør kan ikke "bestemme" verken veil eller salgs pris egentlig, men norstyle må dokumentere at varen er solgt til denne prisen, hjelper ikke at den har vært i deres nettbutikk i 3 mnd nei. Men dette er jo en klar ting ICE audio må ta tak i, så det ikke på sikt slår tilbake på de Siter Ingen over, all under Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Hmms, snodig at ingen reagerte på at f.eks Bilradiospesialisten i over 2-3 år solgte Infinity Kappa Perfect 10.1 til 3990,- og så satte de den ned til 2990,- og nå i løpet av den siste måneden har satt den ned til 1990,- Kan jo være verdt å nevne at listeprisen på denne subben hele tiden har vært 1990,- (og jeg solgte den for 1790,-) Jeg synes faktisk det er enda grovere. 2000kr i forskjell faktisk på brs og listepris anbefalt fra importør. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tjukken Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Hmms, snodig at ingen reagerte på at f.eks Bilradiospesialisten i over 2-3 år solgte Infinity Kappa Perfect 10.1 til 3990,- og så satte de den ned til 2990,- og nå i løpet av den siste måneden har satt den ned til 1990,- Kan jo være verdt å nevne at listeprisen på denne subben hele tiden har vært 1990,- (og jeg solgte den for 1790,-) Jeg synes faktisk det er enda grovere. 2000kr i forskjell faktisk på brs og listepris anbefalt fra importør. Hvis bilradiospesialisten har solgt den for 2999,- så er det lov. En butik kan jo innenfor en viss grense ha så høy avanse dem vill. Men som en nevnte skriver dem 50% avslag. så må det værra fra en sum den butikken faktisk har solgt varen til. Bare se på HiFi klubben og andre "dagspris" ofte 50% på slike dags priser. Men den går ofte/altid ut fra en sum den butikken har solgt varen for. Att importøren har en lavere pris er jo helt naturlig. Siter Tj.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Att importøren har en lavere pris er jo helt naturlig. ja vel ? Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Att importøren har en lavere pris er jo helt naturlig. nei det er jo mot all sunn fornuft at importørene skal holde lavere veilpriser enn forhandlere...men nå bor jo vi i nissenes hjemland så hvorfor ikke..... Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audio-art Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Her er ett godt eksempel på svindel på høylys dag. Se denne linken: http://www.norstyle.no/view_product.php?product=CADENCE%20FXW12-2 normalpris 2000kr.. også tar du deg en titt på ICE sine sider http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=10004&PHPSESSID=f8fc0d17fb29c100c5bd5e2c133a8ecd Fastpris 895,- Fatter ikke at slik er lov. Norstyle må være noe av det mest useriøse noensinne! Du får kjøpt denne, i kasse med forsterker for 2490 hos oss. Siter Signaturregler: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tjukken Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Zetec og odd-helge. mener dere virkelig att butikken skal selge varen for samma pris som dem kjøper den?? Siter Tj.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 hehehe eh nei.... men når en butikk har forhandlerstatus så får di noe som kalles innkjøpspris;) Importøren setter en veilpris på vare og innkjøpsprisen til forhandler beregnes etter denne... I dette tilfellet er veilprisen dens som står på websiden til Iceaudio... Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Hmms, snodig at ingen reagerte på at f.eks Bilradiospesialisten i over 2-3 år solgte Infinity Kappa Perfect 10.1 til 3990,- og så satte de den ned til 2990,- og nå i løpet av den siste måneden har satt den ned til 1990,- Kan jo være verdt å nevne at listeprisen på denne subben hele tiden har vært 1990,- (og jeg solgte den for 1790,-) Jeg synes faktisk det er enda grovere. 2000kr i forskjell faktisk på brs og listepris anbefalt fra importør. Hva er feil med å selge en vare over listepris så lenge varen selger? Det er da ingen lov mot dette. Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 det blir feil når man annonserer med fiktive listepriser/veilpriser for at det skal høre ut som et kjempekjøp slik denne tråden egentlig omhandler;) Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 det blir feil når man annonserer med fiktive listepriser/veilpriser for at det skal høre ut som et kjempekjøp slik denne tråden egentlig omhandler;) Det forstår jeg, men å selge noe over listepris uten å annonsere med fiktive priser er det fullt lovlig, og reflekterer vel ofte at selger har bygget seg opp konkurransefortrinn på andre områder enn pris? Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Å selge til overpris er ikke ulovlig men så var det da heller ikke det denne tråden handlet om... At BRS solgte den Infinity subben til overpris tror jeg ikke handler om at de hadde så mange andre konkuransefortrinn enn at folk rett og slett ikke vet bedre og at de kjent og dukker opp på de fleste søkemotorer;) Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 At BRS solgte den Infinity subben til overpris tror jeg ikke handler om at de hadde så mange andre konkuransefortrinn enn at folk rett og slett ikke vet bedre og at de kjent og dukker opp på de fleste søkemotorer;) Da holdt tydeligvis de to konkurransefortrinnene i massevis! ;) Forbrukere er irrasjonelle. Det jeg kicka på da jeg la inn innlegget, er at det virker som om det er mye dobbeltmoral i denne bransjen. Selgere henger ut andre butikker for deretter å reklamere for egne produkter og priser. Den typen "shameless plugs" forekommer selvfølgelig også i andre bransjer, men kanskje ikke like åpenlyst som her. Jeg skal stoppe med kveruleringen nå, da det går litt off topic. Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 Det jeg kicka på da jeg la inn innlegget, er at det virker som om det er mye dobbeltmoral i denne bransjen. Selgere henger ut andre butikker for deretter å reklamere for egne produkter og priser. Den typen "shameless plugs" forekommer selvfølgelig også i andre bransjer, men kanskje ikke like åpenlyst som her. helt enig:cool: Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 Da holdt tydeligvis de to konkurransefortrinnene i massevis! ;) Forbrukere er irrasjonelle. Det jeg kicka på da jeg la inn innlegget, er at det virker som om det er mye dobbeltmoral i denne bransjen. Selgere henger ut andre butikker for deretter å reklamere for egne produkter og priser. Den typen "shameless plugs" forekommer selvfølgelig også i andre bransjer, men kanskje ikke like åpenlyst som her. Jeg skal stoppe med kveruleringen nå, da det går litt off topic. sorry, skal aldri selge noe billig igjen, nå dobler vi prisene dere :) så tjener vi enda mere penger.. Virker ikke som du helt skjønner opplegget her, først så klager dere når forhandlere er for dyre, og så klager dere faen meg når de er for billige også, jaja, da kan dere vel egentlig takke dere sjøl for at bilstereo er så "dyrt" i Norge. Og at man da av samme grunn blir utsatt for "svindel" som dere først kaller det, og så i samme tråd litt lenger ned sier at det er helt greit. Ice Audio er vel såvidt jeg skønner importør av dette merket som diskuteres, de har satt en veil pris på denne til rett under 1000 lappen, så står det at ett annet firma selger denne til 2000kr, men har satt ned prisen til rett under 1000 lappen.. Dette klager dere på... BRS selger en sub til 3990,- Autohifi som er importør av denne subben anbefaler at forhandlere skal selge denne for 1990,- Dette sier dere er helt greit. (nå skal det sies at BRS endelig har satt ned prisen til 1990,- men det har jo tatt noen år..) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg